• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

    Oupsie - japp det går bra! fick tag i bordsfilt som ska ersätta mellanlägget som ligger där idag. ska montera imorgon. Har ägnat eftermiddagen åt att renskriva en text åt makens förening... så jag underhåller mig lite....

    Men nu är det sovdags i casa Vickan... hörs imorgon.. men jag får väl säga att jag kommer in här vid 10-tiden eftersom jag inte lyckades hålla 9.30 imorse.. sovmorgon är bra!

    *godnattkramar till er alla*

  • Oupsie

    Vickan, det låter ju bra. Var har du fått tag på bordsfilten förresten? Köper man det i tygaffärer? Har kommit på att jag borde införskaffa det.

    Natti natti Vickan. Sov så gott!

  • snaily

    Tinga
    Hurra för små framsteg på matfronten idag!

    BS
    Näpp, tyvärr inga hundar på restaurangen! (Eller jo, han har faktiskt varit där inne en gång, men då var han bara 9 veckor gammal.) Utflykten krävde lite planering - ställde en bil i vardera ände av skidspåret så vi kunde sätta Korven i bilen medan vi lunchade.

    Oupsie
    Det är aldrig för sent att börja, ni får komma hit på träningsläger (Låter som om jag är något slags skidproffs... långt från sanningen! Gjorde en riktigt snygg vurpa idag, helt utan anledning.)

    Oj vad klockan är mycket... Dags att sova om man ska orka jobba i morgon. God natt på er!

  • Tinga

    Oupsie - nä, det är tur att tankar bara är tankar, annars hade Piff & Puff inte varit i livet idag. Usch, vad många dystra tankar jag tänkt sen vi fick barn. Fast det har ju varit en del glada också, förstås.

  • Oupsie

    Tinga, ja, jag förstår att era känslor måste åkt rejäl bergodalbana under er tid som föräldrar. Förhoppningsvis så kommer det väl att bli lättare ju äldre de blir och det kanske kommer att gå att resonera med dem och förklara för dem. Det går ju inte med 1,5-åringar. Men det gör det ju inte mindre jobbigt just nu.

    Nu MÅSTE jag försöka ta tag i inlämningsuppgiften. Godnatt allihopa!

  • Oupsie
    snaily skrev 2010-02-09 22:48:19 följande:
    OupsieDet är aldrig för sent att börja, ni får komma hit på träningsläger (Låter som om jag är något slags skidproffs... långt från sanningen! Gjorde en riktigt snygg vurpa idag, helt utan anledning.)Oj vad klockan är mycket... Dags att sova om man ska orka jobba i morgon. God natt på er!
    Det låter trevligt med träningsläger . Du, du behöver nog inte vara ett proffs, med tanke på att jag i princip inte ens sett ett par längdskidor så tror jag att allt måste ske på en ganska basic nivå . Hoppas att du inte slog dig när du vurpade.
  • Telis

    muggles skrev 2010-02-09 22:08:46 följande:


    Haha, var det inte du som fick höra detta från alla håll innan förlossningen?!
    Joooo, och det var det klokaste någon någonsin sagt till mig.

    Idag fick jag sova ända till kl 4 bara för att min söta make tog en extra nattmatning, tänk att det kan kännas som en sovmorgon!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge