• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • FruCicci

    Mugglan, jag har inte nämt det mer än till Frullan tror jag, för jag trodde det var en fix idé hon hade att inte äta ordentligt. Men nu har det blivit värre. Jag gjorde som kära frullan sa och gav henne inte mat på över 4h timmar, då åt hon iaf innan, så hon fick bara mat ca 4 ggr per dag.
    Nu i morse så ammade jag kanse vid 05, sen försökte jag ge henne gröt vid 08, tok vägrade. Sen försökte jag amma lite, men hon somnade, sen vid 11 tiden tänkte jag att hom borde vara hungrig, då åt hon endast en halv burk och mestadels tvingade jag in maten. Hon fick lite fruktpure med, men sen spydde hon upp nästan allt.... i eftermiddags gav jag henne 1/2 fruktpure, även det med kämpande.
    Tvingade i henne en halvburk mat med smör, gick kanppt för hon fäktade så med armarna... Totalvägrade gröt efter badet och ist försökte jag med välling, men inte det heller, så jag gick amma, men hon äter inte så mycket vid amningen heller.

    BS skrev ngt om att det kan vara urinvägsinfektion? Jag ska kontakta bvc i morgon, för jag har inte lust att åka till Dubai med en matvägrandes unge...
    Hoppas så klart att det är bättre i morgon igen...

    Är det någon (mer än Tinga) som har haft ungar som tramsar så där mellan varven?

  • muggles

    Håller på och läser ikapp...

    Vickan: får jag fråga dig ang odling också? Som du kan vidarebefordra till din pappa? För jag vet inte om PB kan det här... Jag funderar på om jag kan ha en vildkaprifolbuske vid vår klippa som är i söderläge. De växer ju vilt i Bohuslän men jag vet inget om "odlingszoner", väderstreck och sånt när det gäller buskar.

    Vänner: SJÄLVKLART hade du blivit bjuden!!! Och då hade jag fixat extra lyxiga kex, pastöriserade ostar (tror jag mest hade pastöriserade ändå när jag tänker efter), och god CHOKLAD! Jag hade köpt lite alkofritt till Piggelin som körde bil, så...

  • porchez

    Cicci Tack för svaret. Ska definitivt undersöka Dubai som nästa resmål.

    Vickan - vad spännande det här är!

    Börjar bli nyfiken på galleriet, ska kanske leta reda på en bild på mig själv. Vad är kraven? eller finns det inga såna? Är det en bild som gäller? Vilken adress ska jag maila på? Funderar bara än så länge, men vill jag se er så är det ju inte mer än rättvist att jag visar mig

  • snaily

    Vickan
    !! Spännande! Håller tummar och säger ett stort lycka till! Om Trollet skyndar sig ut i morgon blir det ganska snyggt födelsedatum, 100210.

    Jag har en riktig svulla-framför-TVn-kväll... först chokladbiskvier och sen en massa CHIPS, motiverade med att det är lördag för maken idag (han är ledig från jobbet idag och imorgon).

    Skidutflykten idag var riktigt trevlig, Korven var med på skidturen till restaurangen, mestadels nerför i 4 km och jösses vad han sprang snabbt i nerförsbackarna, såg ut som en köttbulle som rullade fram. Sen åt vi en riktigt god lunch, och efter det skidade jag duktigt tillbaka medan maken och Korven åkte bil.

  • porchez

    sitter och kollar på Vinterspelen i Åre. Jag är löjligt förtjust i såna program. Men vill ju vara med själv!

    Jag har iaf. nu bokat min livs första sälenresa. Ska dit och lära mig åka snowboard. Har testat slalom några ggr i tonåren, lyckades inget vidare, så nu ska jag testa snowboard tänkte jag. Får väl se hur det går

  • viktualia

    Mugglan - absolut! jag har mailat honom (hade redan hunnit babbla en sväng med dem i telefon ikväll... det pågår ju avrapportering rätt ofta även i den riktningen *ler*)

  • viktualia
    porchez skrev 2010-02-09 21:39:54 följande:
    Börjar bli nyfiken på galleriet, ska kanske leta reda på en bild på mig själv. Vad är kraven? eller finns det inga såna? Är det en bild som gäller? Vilken adress ska jag maila på? Funderar bara än så länge, men vill jag se er så är det ju inte mer än rättvist att jag visar mig
    Dealen är att man måste bidra med en bild på sig själv och maila den till Telis. Sen får man spana på oss andra!
  • Oupsie

    Oh spännande Vickan, tänk om det är på gång "alla redan" . Om Trollet kommer imorgon kommer han att dela födelsedag med min farfar .

  • viktualia

    Snaily - ha ha ha ha... jag har också tänkt på det där med snygg födelsedatum... ha ha.... vem vet hur det slutar?!?!

    Fast jag är skeptisk... jag tycker mest att det är bra att det börjar kännas nåt i den delen av kroppen. Har ju inte haft nån foglossning el några förvärkar innan alls - och det känns som att det är dags för kroppen att haja att det är dags för leverans... Och de här små förvärkarna i kombination med att jag spytt två dagar i rad tyder ju på att kroppen fattat att något är i görningen...

  • Oupsie

    En av minna vänner på FB går också i väntans tider, bokstavligt talat. Varje dag går hon in och skriver att ingenting har hänt än, typ .

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge