• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

    Nahe, nu ska jag lämna datorn för ikväll! Ska bli riktigt spännande att läsa i morgon hur natten har avlöpt för Vickan! Stort lycka till! Och jag tänker på dig och håller tummarna för säkerhetsskull!

    Godnatt alla!

    Kram!

  • fru AM

    Håller tummarna för Vickan, herr Vickan och Trollet!

    Mina förlossningar (1 & 2) började utan förvarning mitt i natten med först 15 minuter mellan värkarna, sedan snabbt tätare på ett par timmar - vattenavgång inom 5 timmar från första värkkänningen ...

  • Telis

    Så där, nu är galleriet uppdaterat med en riktigt tuff liten kille!

    Vickan, tummarna hålls oavsett om det blir i natt eller om tre veckor!!

  • viktualia

    Intressant!

    Själv har jag just bokat en lunchdate på fredag. Under stort fniss! Vi sa "antingen ses vi eller så skickar jag ett sms om att vi drar till BB".

  • FruCicci

    Föder du barn i natt kanske du till och med är hemma på fredag Vickan och kan ta med Trollet på lunchdaten!
    Lycka till!

  • porchez

    läser ikapp och inser att jag måste kommentera under tiden för att komma ihåg, är det glaset med rödvin bredvid mig som har den inverkan? :-O

    Tack för att snälla ord, och som många av er skriver så dog rara morfar på allra bästa sätt, i hemmet utan att vara allvarligt sjuk. Även om det självklart är jobbigt för oss anhöriga. Men jag vet att mormor senaste tiden har oroat sig väldigt mycket över morfars hälsa, så det är nog "skönt" för henne också, om än tomt!De har ändå levt tillsammans i 60år.

    Liten - jo halsen är mycket bättre, blir lätt "trött" i rösten när jag pratat för mycket samt väldigt hostig efter långpromenader i kylan. Men det kan jag ta så länge jag kan prata hur mår du själv?

    Tinga - kan inte alls förstå vad du genomgår, skickar bara en stärkande kram, och jag tycker du är en toppen mamma! Hoppas så att det kommer lösa sig snart.

    Cicci - Dubai, det låter helt underbart! Är sugen på att ha det som nästa "dröm-resmål" vad kostar flyg dit? vart bokar du biljetter? nätet? isf. vilken sida?

    Måste bara säga att jag hatar Pelargoner, de luktar hemskt! och nej jag tycker nog inte de är så fina heller Fick en i somras men klarade inte ens av att vattna den, för då tycker jag lukten spreds sig i hela rummet, så den gav jag bort till min svägerska

  • muggles

    EA: härligt att ivf drar igång nu, ett stort fett lycka till från mig redan nu!

    Cicci: vad jobbigt att inte Skorpan äter, visste inte att ni hade problem med det.

    Tinga: jag tror det är bra att du är ärlig om hur du känner. Jag känner som alltid igen mig i det du skriver, jag har känt i närheten av det du gör när det var som värst med amning och sömnbrist. Som jag nämnt tidigare så fanns det stunder när jag ångrade att vi skaffat barn För mig gick ju den fasen över ganska snabbt och du har ju dessutom två st att oroa dig för. Jag förstår att du är arg också och kan inte det vara nyttigt? Att få ur sig all frustration genom att svära och leva om, vara arg på neo-personalen etc. Det är ju frustration som måste ut. JAg känner så väl igen det här med upp- och nergång. Och vid varje uppgång hoppas man att "nu, nu har det vänt" och sedan blir man så oändligt besviken vid nästa bakslag. Så var det ju för mig och min amning. Du har det ju mkt värre än vad jag hade det men jag vill ändå få fram att du är inte ensam om att ha känt såhär...

  • FruCicci

    Porchez,
    beklagar sorgen, har missat det inlägget om din lilla morfar.
    Det ska bli fantastiskt skönt med Dubai. Vi flyger denna gången med Norweigian, för de är klart billigast just nu och så har de direktflyg från Stockholm.

    Vi betalar endast 11 000 kronor!! Skit billigt! För alla 4

    Lillan är gratis och Victor var något billigare. Det som är knäppt med Norweigian o andra lågpris flyg är att man får betala för allt bagage, 70 kronor per styck. Går man över 20kg får man staffavgift på en hög summa. Sen får man betala allt i kabinen, mat osv... ha ha jag är ju van vid att sitta och bara beställa....

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge