• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

    EA, vad blir det för smaskigt idag då? Grattis grattis.

    Cicci, det är ju tydligen värre med för låg vikt i förhållande till längden än tvärtom har jag fått lära mig, vu hade ju motsatt problem med Iris. Vet man varför det blir sådär? Har ni testat för urinvägsinfektion förresten, det får ju barn att kräkas.

  • BrudSommar2006

    Blir galen på Astrid på kvällarna, igår låg hon och sov så jag tänkte att man kanske kunde få gå och lägga sig tidigt när jag inte mådde bra, klockan var nio, men icke, då vaknade hon och vrålade sedan till tolv.

  • BrudSommar2006

    Jäkla FB! Hur hittar man sin vänlista numera, när jag trycker på Friends i vänsterkanten har jag att välja på recently updated och status updates, inget mer, hjälp??

  • viktualia

    Förvåning!! på min lista över mer el mindre viktiga projekt står att leta rätt på en viss nalle som min mormor sytt. Och vad hittar jag inblandat bland alla dockkläder och annat - om inte superfina babykläder tillverkade av min farmor!!! ÅÅÅÅÅÅ vad glad jag blev!! En jättefin kofta i natur/brunt med tillhörande strumpor och söt mössa! Saknar sötfarmor som dog för snart 13 år sedan och tänker att hon nog sitter nöjd i sin himmel och tänker att det var helt rätt att jag skulle rota i just en lådan just nu!

    Hittade lite andra babykläder också - åtminstone jag återanvände mina babykläder till mina dockor. Skoj med fyndlådor!! Och nämnda nalle är upphittad. Ehum.. jaaa jag hör till kategorin människor som har rätt god ordning på mina pinaler...

  • viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2010-02-09 12:09:16 följande:
    Jäkla FB! Hur hittar man sin vänlista numera, när jag trycker på Friends i vänsterkanten har jag att välja på recently updated och status updates, inget mer, hjälp??
    Ett sätt är att gå in via din Profil. Själv har jag nog inte fått den nya layouten... för på min användare så krånglar det bara lite... inget nytt i övrigt...

    NU ska jag ge mig ut på prommis. Ska bara komma överens med mig själv om destination...
  • Fru E

    Ore-jag hade cerazette innan jag slutade med piller helnöjd måste jag säga. Kommer inte ihåg hur det var i början när jag åt dem med blödningar och så men härligt att vara tantfri måste jag säga . Jag tror att man får ge cerazette ett par månader innan kroppen vänjer sig vid dem, numer är de lika säkra som vanliga p-piller.

  • Fru E

    BS-idag blev det chokladmuffins med mangomousse spritsat ovanpå och sedan doppad i choklad och dekorerad med ett par små vita blommor . På makens jobb blir det kladdkaka med mangomousse ovanpå och sedan ett sp täcke med smak av mörk choklad, som grädde på moset är det en motorcykel på ena tårtan och datormus på andra

  • Lapinette

    Fru E - kan du inte lägga in foton här på BT så vi får se!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge