• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

    Klart jag kollar melodifestivalen! Jag tyckte hon Linda hade en låt som hade kunnat funka även i Europa. och så hade han hårdrocksbandskillen fina ögon.

    BS, jag tror också som Snorkis, att Pelargoner vill ha mer ljus än de får på en fönsterbäda i Sverige så här års. Därför kan de gott bo i växthusen så länge och under tiden köpaer jag Ranunkler, Hortensia och lökväxter. Kungsängslilja med sina smårutiga klockor är en favorit.
    Vad gäller doften så tycker jag bara man känner den när man bryter bort blad och vissna blommor.

    Om jag hade haft Cheddar och Lemoncurd hemma hade jag bakat scones och gjort afternoon tea med hela killivitten. Och grädde som substitut för clotted cream.

    Ååååh! Kan ni sluuuuta berätta allt gott ni äter! Jag har MENS och är så dum att jag detoxkurar samtidigt! HIT MED MUFFINS alla muffinsbakande människor! Jag vill äta äta äta gooooda saker! *tar en blodapelsin till*

  • Telis

    Go kväll!

    Jag har inget att tillföra varken melodischlagerfestival- eller muffinsdiskussionen, jag gillar varken det ena eller det andra. Senaste gången jag kollade på medodifestivalen var det någon brutalt dålig låt med Tommy Körberg och sen dess bojkottar jag sk*ten.

    Parnassia, cheddar kan man ju ha på smörgås, särskilt knäckebrödsmackor med cheddar är ju vansinnigt gott!

  • Telis

    Börjar inte OS snart så att man har nåt att göra så här mitt i natten?!

  • fru AM

    Själv spelar jag in gamla goding-fimer från TCM. Perfekt att ha när Hektor vill gå upp kl. 5.00 ...


    Telis skrev 2010-02-07 02:30:26 följande:
    Börjar inte OS snart så att man har nåt att göra så här mitt i natten?!
  • Liten med Mindre

    Godmorgon!
    En ostörd natt - med bara två turer till badrummet. Undar om Grynet simmar torrsim där inne på natten?

    Mindre har det visst bra hor mormor o morfar, så jag pysslar på här hemma, sköljer av blommor och fantiserar om nya gardiner.

    Parnassia - om det är en hel cheddarost är det bara att börja uppifrån och äta sig nedåt (samma princip för halv ost med ena sidan i paraffin). De håller sig nästan hur länge som helst om de har paraffinet kvar.

    Annars är väl all mat med ost i passande för cheddar. Särskilt ost o skinkpaj som måste ha lite klös i osten. Ostfondue blir fint om du blandar upp med ex vällagrad grevé.

    Är det förresten någon som klätt om strykbräda här inne? Funderar på om jag kan ta ett färgglatt tyg o häfta på, och om jag i så fall måste tvätta i typ 90 grader först för att det inte ska färga när man stryker. Eller räcker 60?

    Ska damma vidare lite och önskar alla en skön dag!

  • muggles
    Telis skrev 2010-02-07 02:30:26 följande:
    Börjar inte OS snart så att man har nåt att göra så här mitt i natten?!
    Jag kommer ihåg att jag ammade och kollade på sommar-OS mitt i natten Jag tittade tom på gång...
  • muggles

    Snorkis: grattis till jobbet, vad KUL! Gött med löneökningen också.

    Ah, maken är hemma igen - UNDERBART. Jag har saknat honom massor.

    Tjejkvällen blev lyckad, och det blev tom dans senare på kvällen Hög volym kl 01 är ju inget problem i hus Och ingen skallebank heller.

  • Parnassia

    God morgon!
    Idag är en bra dag! Maken kommer hem!

    Snorkis - Tack för receptet! Jag blir lite full i skratt för det var exakt det receptet jag fått av en kompis och därför köpt lemon curden insåg jag när jag tittade på din länk!

    BS - Nej jag röstade inte, det brukar jag ytterst sällan göra. Men med tanke på gårdagkvällens övriga artister så var han helt klart bäst. Man kan också säga "det är inte svårt att lysa i mörker"

  • Parnassia

    Håller med om att hårdrockaren hade superfina ögon!

    Och ang osten. Vi börjar väl äta på den tills vi ledsnar, sen får den rivas ner. Ostfondue har vi aldrig gjort. Är det svårt? Gott? Hur gör man?

    Liten - jag hade tvättat i 60 bara. Om det är ett vanligt bomullstyg måste det räcka. Sedan hade jag strukit tyget och gått lös med nitpistolen. En bra idé! Kanske ska göra slag i ett sådant projekt jag också.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge