• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Ore - fniss.. jaa det ska nog inte vara några problem att rapportera lite lagom ofta.. annars får ni väl spana på fejjan... jag kan läsa BT i mobilen men det blir snurrigt som attan när jag försöker logga in den vägen. som ytterligare säkerhet finns ju flera trådisar bland kontakterna i mobilen...

Men än så länge är det nog ingen idé att börja tokbevaka lilla mig. För jag känner inte ett skvatt.

• snaily

Bra Vickan, vi räknar med att du statusuppdaterar ofta på fejjan så vi har lite koll!

Det är lycklighets-väder idag!

Har just gått en långpromenad runt vår fjällbyidyll och det är som ett vykort allting. Idag ska odlas säsongens första fräknar, kanske till och med grävas fram solbrillor.

Nu fika, sen skidor!

• Lapinette

Snaily - låter underbart! I Stockholm är det grått och jag ätit frukost och sitter nu sedan någon timme framför datorn och planerar min fest. Snöat in mig på viner ... måste prova lite .

• snaily

Lapinette skrev 2010-02-06 11:37:25 följande:

Snöat in mig på viner ... måste prova lite .
    Såklart du måste! Kanske mycket till och med!

Grått? - era stackare! *skickar över en gnutta uv-strålning*

Nu ska jag valla skidor.
  • viktualia

Snaily - maken försökte just dokumentera de GALNA mängderna snö som befinner sig på vår tomt... inte helt lätt att få till det med halvrisigt dagsljus... *sakna solen*

Lappis - åååå vad skoj att planera fest! sånt kan jag ägna evigheter åt.. hihihi!

• passionsblomman
    Ore skrev 2010-02-06 09:51:29 följande:
    AM: Jag kan också vara nervös för att skriva ansökan, kan sitta och ha total skrivkramp... En gång drack jag mig smålullig innan jag satte mig och skrev Mycket mindre hämningar då, lättare att framhäva sig själv som störst bäst och vackrast (Sedan fixade jag litet mer med den i nyktert tillstånd innan den skickades iväg...)
    HAHAHAHAHAHAHAAAA!!!

Det kanske är det jag ska pröva på!
  • passionsblomman

Koko, jag har ingen aning om just den nätförsäljaren är bra. Öht är jag kass på just näthandel. Jag har nog nästan bara köpt böcker via nätet när jag tänker efter.
    Mina egna växter har jag ju kunnat stå och välja live så att säga.

Riskerna med att köpa över nätet är väl hur de packar produkterna. Det måste vara påfrestande för en liten planta att åka omkring oplanterad i en kartong tänker jag. (fast knölar, lökar och fröer är ju en annan femma) Kvalité i övrigt behöver ju inte vara sämre än någon annanstans.

Och du, ifall du gifter dig så vore det en ära att få binda din bukett, så du vet!

• Parnassia

Ang Odla har iaf jag goda erfarenheter.

• passionsblomman

Just ja, koko, dahliaknölar ska förvaras torrt,svalt och frostfritt.

Jag tolkar det som att mellan ca 2-10 grader borde vara bäst.
    Garage och källare etc brukar vara bra. Viktigast är att et inte är fför fuktigt, för då ruttnar de.
    Man brukar ha mull omkring knölarna och ha dem i en låda.

• passionsblomman

Åh vad sorgligt det blev nu!
    Min sambos barndomskompis miste sin pappa i cancer nu i trosdags morse. Nu pratade jag med honom en lång stund i telefon. Hans pappa blev bara 66 år.
    Jag har så svårt att få in i skallen att det är en tid i livet som kommer nu. Den då man får vara mer och mer inställd på attt man ska ta farväl av sina föräldrar.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge