• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Snorkfröken77

    PB - Visst är det trist när man måste vila och inte får göra något skoj, jag förstår din son fullkomligt.

    MSW, PB, Snaily - Niär inboxade!

    Vickan - Spännande med sista dagen på jobbet, det är verkligen ett kliv ut i det okända!

    BS - Pelargoner redan? Gud så härligt, en av min absoluta favoritblommor! Men klara de sig redn alltså, med så lite ljus?

    snaily - Hej kollega Nyttjade en av dina kollegors tjänster igår, han är verkligen superbra och trevlig, en Hagman som är skåning, någon du stött på?

    Du förresten kan man göra något för att underlätta för en liten kisse som upenbarligen har ont i baken? Jag lider så med honom, kan inte komma ihåg att äldsta hanen verkade lida såhär. Lillkissen åker på stjärten och hoppar till med bakkroppen då och då, sen tvättar han sig en hel del...

    Koko - RUL på din födelsedag? Då kan det ju bara bli bra Jag har beställt massor genom odla.nu och det har varit jättebra kvalite på allt därifrån, kan verkligen rekommendera! Apropå din nya bild, så noterade jag att du hade bytt bild och tittade inte så noga för jag fick för mig att det var ett gäng kycklingar på bilden, när alla började skriva om kokostoppar (en favorit här också) blev jag jätteförvirrad

    Ore - Gud vad roligt att du satt och skrev ansökan smålullig *skrattar* Det kanske man skulle prova nästa gång!

    Här har det bakats muffins med hallon, vitchoklad och lemon curd idag *mums* inspirerad av alla muffinsbakare i tråden! Maken är på whiskyprovning ikväll så jag ska strax äta laxpaj (maken gillar inte lax) sen tror jag det kan bli några avsnitt SATC

  • Parnassia

    Snorkfröken! Vill du dela med dig av (är det rätt med "av" där? Vad ska det vara annars?!*förvirrad*) receptet på de där muffinsen? Jag har en burk lemon curd i kylen som jag inte vet vad jag ska göra med. KOmmer inte ihåg varför jag köpte den?

    Har någon annan nåt bra tips på vad man göra med lemon curd?

    Har också en stor cheddarost i kylen, maken fick den som present när han var tomte på julafton. VAD ska vi göra med den? Känns ju synd att riva ner den till gratängost...
    Tips tack!

    Nu blir det sängen, Berlinerpopplarna i väntan på att maken ska ringa och säga att han landat i Sverige.
    God natt!

    PS Salem var bäst!

  • viktualia

    Parnassia - Cheddarostar piffar ju upp vilken gratäng som helst, det är värt det!!!

    Och Berlinerpopplar är en schysst bok - är nog inte omöjligt att jag har del två och tre här nånstans... vill du ha dem?!

  • Parnassia

    Vickan - Tack för erbjudandet om böcker, men jag har lånat dem på biblan allihop.
    Och ang osten... Den kanske blir riven då. Men det tar emot på en hel ost, säkert ett kilo! Vi kommer ha en hel årsförbrukning av riven ost i frysen isf.
    Och hälsa tillbaka till din make!

  • MuffinsTönt

    Hej tjejer! Dagen började med en frukost på Espresso House. *lycka*

    Jag har vad som är tvärtom till gröna händer. Kom ihåg att jag fick en fikonträd i present för längesen. På nåt vis så vissnade grenarna på halva trädet. Gissa vad jag gjorde då? Jo, jag tog en kniv och skar bort de vissna grenarna. Ihop om att det skulle växa nya grenar. Hm... det gjorde det inte. Kanske var jag dålig eller så ska man inte kapa rätt av från stammen. Sen dess har jag hållt mig borta från växter.

    Min mamma fick en liten kvist från sin gamla doktor när hon var på en hälsokontroll för längesen. Det var ett nytt liten utskott från ett stort träd/växt han hade i sitt kontor. Ödets träd heter den och sitter i köksfönstret. Den har växt till sig ordentligt! Skoj!

  • MuffinsTönt

    Snorkis
    Grattis till nytt jobb!

    EA
    Grattis i förskott

    PB
    Va bra att sonen är på bättringsväg.

  • BrudSommar2006

    Inte tycker jag att pelargoner luktar jättegott om man sticker näsan i dem men det finns det ju ingen anledning till och annars tycker jag inte att de luktar så att det stör.

    PB, jaså det är därför de man köper nu inte tar sig. Eller om det är problem med ljuset som Snorkis föreslår. Nåt är det i alla fall.

    Parnassia, jaså det var du som röstade på Salem! Själv har jag aldrig gillat honom men å andra sidan gäller det de flesta låtar/artister i Melodifestivalen och jag sitter alltid och tittar ändå!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge