• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

    pb - segt var bara förnamnet!

    AM - gillar dina små berättelser om Livia och Hektor. Kram och trevlig helg!

  • passionsblomman

    AM, instämmer med Lappis om dins fina fina barn. jag börjar också fnissa åt både Livia och Hektor.

    EA, jaså men då ska jag sjunga för dig på tisdag!

    Lappis, vi ska inte heller ha fest. Bara kur och hjärnskakning.

    Jädrar i havet vad sugen jag är på kakor och godis nu! Hit med både kokostoppar och semlor! och muffins!
    Nähä, bara min guaccamole i kylen som skall njutas med morötter, gurka och blomkål ikväll framför Let´s dance.

  • nennesjuttioåtta

    nä här är det inget party i helgen. Det bllir väl något surt vin med svärför... nej hahaha nu måste jag inte dricka rävgiftet för att de inte ska fråga om jag är gravid ju! WOHOOOO!

  • nennesjuttioåtta

    PB
    åååh guacamole! Låter tokgott, och faktiskt mår man mycket bättre efter att ha svullat morötter än Bounty, även om huvudet säger "äru tokig?!?!". *ser klok ut*

  • nennesjuttioåtta

    ja, här ska jag nog också ta helg. på er, godingar! Trevlig helg allihop!

  • passionsblomman

    Ja trevlig helg!!!

    Nenne, ett avmina aber är väl att jag tycker jag mår jättebra av både fika och Bounty och att jag aldrig har förstått hur man -som Ore- kan njuta av mjölksyra.
    Jag njuter av marsansås och min fantastiska smulpaj, knapriga kolakakor, chokladpudding med vispgrädde, Kanelbullar, vaniljbullar med massa socker på, semlor....

    Jag är en knarkare på avgiftning! AAAAAAAAH!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge