• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

    Snaily: hur framkallas mensen av proggen? *förvirrad*

    Vickan: det är nog bra med din attityd. Kan vara jobbigt att vara så inställd på vaginalt om det sedan inte blir så. Viktigast är ju att barnet kommer ut och att allt går bra.

  • muggles

    Snaily igen: tack för mer info! Guld att ha experter här! För mig känns det också som att tre cykler är rimligt för att se om det övht kan hjälpa el om det är meningslöst. En cykel känns ju som lite för lite för att göra en bedömning. Men jaja, vi får se hur det går.

    Nenne: tar gärna emot dina överblivna proggisar också. Ge mig allt ni har!!! *despo*

    Nä men allvarligt, kunde vara skönt att ha testat det också... Känns som sista halmstrået.

  • muggles

    åsså betalar jag givetvis för dem... Annars är det ju ingen riktig langning

    Snart ska vi till mäcklaren och göra överlämning av våra lgh-nycklar till de nya ägarna. Städfirman var där för en vecka sedan och jag tyckte nog inte att det blev perfekt men de får tillgång till lgh 3 dgr tidigare utan att vi begär ngn ersättning för det så jag hoppas att de inte kan med att klaga (det var bla vasken som inte glänste riktigt så mkt som det skulle ha gjort om jag hade städat själv men det var småsaker). Orkar inte ha strul med det också...

  • snaily

    Muggles
    Ska ni till mäcklaren, kul
    Äsch, klart de inte kan ha mage att klaga om de får tillträde tidigare.
    Jo, mensen framkallas av att progesteronhalten i kroppen sjunker hastigt i och med att jag slutar med proggen. Det kanske inte blir riktigt som vanligt, men det återstår att se!

  • nennesjuttioåtta

    snaily
    aah så det är SÅ det funkar, jag har klurat på det där!

    Muggles
    *väser* 40 bagis och en rullbandspelare!

  • Ore

    Muggles: GROUMPH! Fasen för tant, men man blir ju kanske inte så förvånad att ett minus följs av en tant. Jag hoppas och tror att det BLIR en liten bebis i ert nya hus, men tydligen så dröjer den ännu litet längre... Fast jag förstår dina tankar, man "måste" ju vara realist angående sig själv...

    BS: Någon rökt lax till dig ihop med salladen? Eller räkor?

    Telis: Många timmar i sträck på natten är drygt... Iofs är man väl inte jätteglad över att behöva sitta och amma en timma på natten heller, men det slår nog pumpning med hästlängder i mysighetsfaktor i alla fall.

    Min lillkille vaknade med fyra timmars mellanrum och var hungrig under natten. Vilket jag inser egentligen är lyxigt, men eftersom man alltid ser allting relativt så tyckte jag det var litet småjobbigt, den senaste veckan har han ju sovit 5-7 timmar i sträck under natten. (Japp, det är SUPER-lyxigt). Han håller också på att lära sig att somna in själv, vilket har tagit allt mellan 5-40 min. Jag tror jag har en mönsterbebis

  • BrudSommar2006

    Muggles, det där med mjölken skulle förklara varför Astrid blir som mest ledsen vid tio - elva på kvällen och suger och suger och blir helt förtvivlat ledsen för att hon inte blir nöjd och så slurpar hon i sig en massa ersättning för att sedan slockna framåt midnatt.

  • BrudSommar2006

    Här har vi det som hemma hos Cicci, jag är så van att Iris vaknar flera gånger varje natt att det inte är någon större panik just nu i alla fall med Astrid också. Värre var det när man gick från ingen bebis alls till en Iris som sov så uselt och jag fick ligga och amma hela nätterna och var helt slut, det var en chock som gjorde mig deprimerad! Nu är jag nog dels mer luttrad och dels redan van att vakna hela tiden. Värre är det med vrålandet där fram till midnatt, det var jobbigt med Iris och är jobbigt nu med Astrid. Jag har funderat på om det är något med magsyran eftersom hon inte vill ligga ner men tystnar om man sätter henne upp men varför skulle hon drabbas av det just de timmarna i så fall. Då tror jag mer på den tunna mjölken och att hon får suga så mycket att den tar slut för till sist är det bara taxöron kvar och hon har ändå inte lyckats somna. Resten av dygnet somnar hon ju vid amning.

  • BrudSommar2006

    Ore, det låter onekligen lyxigt med så mycket sömn i sträck!

    Angående dagens namnsdagsbarn, Diana heter min bekants katt så det har jag lite svårt att förknippa med en bebis just därför.

  • BrudSommar2006

    Muggles, vad skönt att bli av med lägenheten äntligen! Skönt att ni trivs så bra i huset redan att ni kan koppla bort lägenhetsboendet med en gång!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge