• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

    Telis: det är ju approximativt. Lägger du dig kl 9 så är det säkert som fetast tidigare

  • muggles

    Snaily: hur många ggr provade du progg? Har du fått ngt svar på det från gyn?

  • viktualia

    Mugglan - hm... jaaa det var ju inte det jag tänkt mig, men hellre snitt än kaotiskt förlossning. Så det är nog helt ok i min värld egentligen. Har bara varit så inställd på vanlig förlossning och peppar mig själv att hela tiden ha det som förstahandsval. Men i min värld känns det inte som att himlen rasar in om jag inte får "försöka".

  • viktualia

    tänkte förresten när maken, förklarligt nog, var kort i telefon att... äsch... jag går hem och beklagar mig i tråden så går nog eftermiddagen utan nån större kris....

    KRAM på er! Tur att ni finns!

  • snaily

    Vickan
    Oj, lite läskigt förstår jag att det känns! Min syster vad med om samma sak och vändningen gick jättebra och det blev en normal förlossning. Hoppas Trollet kan göra en volt och vända sig själv innan måndag!

    Muggles
    Jag provade i tre cykler, snålade lite så tog bara en per dag och inte heller hela lutealfasen, utan under 8-11 dagar. Samtliga cykler blev min lutealfas 13-14 dagar. Fast gravid blev jag ju inte förstås. Och nu kör jag också prog.vaggisar, två om dagen efter den halvhjärtade IVFen, i 10 dagar bara för att framkalla mens.
    Min gyn är helt ovetande om mitt prog-meckande.

  • snaily

    EA
    Jo absolut, jag uttryckte mig lite oklart - jag menade de tre gånger jag provade prog i naturlig cykel så visste gyn inget, jag frågade honom faktiskt innan om det inte kunde vara en bra idé att prova extra progesteron eftersom jag hade kort lutealfas, men han tyckte inte det. Så jag fick låna av snälla Telis!

    Den här gången däremot är proggen på ordination från Falun, just för att framkalla mens inför ett (ev.) nästa IVF-försök.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge