• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

    Skål Pb! Sitter här och lyssnar på Lars Winenrbäck. Inte riktigt min stil på musik men helt ok.

    Porchez - ja, vart har du varit? Berätta lite mer. Skittrist med vädret, speciellt när man liksom bara räknar med att det ska vara sol. Vi hade regn varje dag i Thailand och en massa moln. Helt galna regnskurar som kom på eftermiddagen och kvällen. Men vi lärde oss tillslut vilka tider det regnade på och för oss som bara slöade omkring så var det ok att ta boken med in på rummet och läsa eller sätta sig i poolbaren och spela fyra i rad i väntan på att det skulle gå över.

  • viktualia

    passionsblomman - inser att man som förälder måste vara engagerad, men jag blir så impad av dig och engagemanget i sonens skolvärld!

    Snaily - inte vet jag om arbetsmarknaden för dig på ön med stort ÖÖÖÖ men min roliga farbror som har samma yrke har ägnat många somrar åt att extraknäcka där... för semester är både min kära far och han usla på att ha.. de jobbar så gärna när de är lediga.. fast med något lite annat än till vardags... *snurr*

    Ego - sista träffen för föräldrargruppen blev inställd.. alltså.. vi har ingen tur med det här... hm... inte lätt att lära känna folk när man träffats två gånger a 1,5 h... *surar lite* Dessutom körde jag bil till jobbet i onödan eftersom jag alltså inte behövde skynda mig hem... *muttrar*

    Tur att solen strålade över jobbstaden när jag lunchpromenerande och att det är så VACKERT utmed älven!!

  • snaily

    Skål på er!
    Var lite busig och tog ett LITET glas mousserande vin till middagen.

    Apropå resor och regn - kan vara lite mysigt bara det regnar lite lagom mycket och inte hela tiden. Minns första Thailandsresan - då regnade det jättemycket våra första dagar i Khao lak, men det gjorde inget för vi var ändå så jetlaggade och låg och vilade i bungalowen och lyssnade på regnet. Bada kunde man göra ändå! Eller bara sitta under tak i restaurangen ta det lugnt... Men, då skulle vi vara på resande fot i 3-4 veckor. När det regnar under en kortare semester är det inte alls lika kul!

    Vickan
    Men vad faseeen... vad trist! Och sista gången också!

  • viktualia

    Snaily - jaaa himla retligt... jag som ville lära känna lite folk och de verkade ju trevliga... hm....

    Nu har dock maken ramlat över en inbjudan till sånt där klädparty.. det är verkligen INTE min grej alls.. men men.. vad gör man inte för att få mingla lite med jämnåriga/andra (blivande) föräldrar.... så jag får nog gå dit...

  • MSW

    Oj, mugglan! Så spännande! Om du inte lockar fram tanten med det så blir det juh verkligen spännande på riktigt! *håller tummarna*

    Ska försöka få lite ordning på böckerna imorgon innan jag ska vara i skolan, så det blir att gå upp alldeles för tidigt, men då kan jag vara hemma till kl 13 ist.. Och sen ska jag börja ragga begagnade böcker till nästa delkurs.. Vara ute i god tid funkar sällan, då vi knappt får ut informationen tills kurserna börjar! Och sälja böckerna har jag tänkt, fast tänker vänta tills hela utbildningen är klar.. Man vet aldrig vilka böcker som återkommer!

    Nu ska jag leta upp det jag kan tänkas behöva ha med mig imorgon och försöka lägga mig tidigt, så jag inte ångrar mig så mycket imorn när klockan ringer!

    Sov gott!

  • Lapinette

    Snaily - instämmer i regnet fast vi bara var där i en vecka tyckte vi att det var helt ok med en störskur vid 15.30-tiden och sedan en till vid 17.00-tiden. Åhhh... vad härligt det var! Längtar tillbaka.

  • MSW

    Vickan: Tråkigt med inställt, men gå på det där klädpartyt, någon bör juh vara trevlig där iaf!

  • viktualia

    MSW - det farliga med att vänta för länge med att sälja kurslitteratur är att det kan hinna komma nya upplagor.... och då blir de värdelösa... Kan du inte kolla litteraturlistorna för kommande kurser?!? De brukar ju vara någorlunda lika?

    ...undrar Vickan som slängt många tusen i sjön på att inte sälja böckerna i tid.. och som sedan slängt böckerna i papperskorgen eftersom de inte är till glädje för nån....

    Läser en intressant blogg.. fnissade rejält åt ett av dagens inlägg networkingblogg.blogspot.com/2010/01/snokaos.html

  • Parnassia

    Nu har jag varit ute en stund! (och skottat) Vilken fin kväll vi har här! Stilla, tyst, månsken och MASSOR med snö. Det var tom skönt att få göra nåt med kroppen en stund, det har inte blivit mycket sådana aktiviteter på sistone. Vi får se vad kroppen säger ikväll om detta...

    Vi träffade vår föräldragrupp en knappdag bara, all "utbildning" var ihoptryckt på en kort dag. Men vi fann varann som sagt ändå, så ge inte upp Vickan!

    Varför flaggas det överallt idag? Fyller någon år?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge