• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

    Nenne
    Nej, jag letade länge och valde med omsorg - gillar inte när han ser för sockersöt ut!

    Lappis
    Frågade du inte trikåmannen om han ville vara med på din fuck-lista?

  • Lapinette

    EA - jag har aldrig fått så bra resultat på en IVF som när jag gick på akupunktur. Även min läkare var förvånad över mina höga värden trots att tanten hade blivit ett år äldre sedan den första IVF'n. Och gravid blev jag ju ... fast på fel ställe!!

  • Telis

    snaily, ja jag gillar nog den där typen som inte sticker ut för mycket och som är så uppenbar. Sen är det ju såååå sexigt när dom pratar brittiska att det ger tjugo pluspoäng bara det medan amerikanska ger femtio minus redan från början.

  • Oupsie

    Lappis, men visst är det så. Hur många gånger har man inte sett någon som man tycker ser bra ut, fram tills det att snubben öppnar munnen... Ja, just det, du gillar Entourage. Min man brukar titta på det också. Jag brukar säga att det är som Sex and the City för killar . Jag tycker också att det är underhållande för den delen. Särskilt Ari .

    Snaily, nä, det är väl inte världens bästa arbetsmarknad där. Krya på dig förresten om jag inte sagt det innan.

    Nu har maken vaknat! Ska bli spännande att se vad som erbjuds till frukost. Har inte varit så impad av britternas kokkonst under tidigare besök . Men det verkar vara ett ganska bra hotell så de kanske har bra frukost också.

    Ha det så bra tjejer!

  • Lapinette

    Snaily - jag har ju ingen sådan lista så det blev liksom inte av att jag frågade. Hade jag frågat så hade han säger svarat "hummmmm, hum". Blyg som attan!

    Ewan McGregor - ytterligare en man jag inte känner till.

  • snaily

    Telis skrev 2010-01-28 10:28:50 följande:


    Sen är det ju såååå sexigt när dom pratar brittiska att det ger tjugo pluspoäng bara det medan amerikanska ger femtio minus redan från början.
    Äntligen är vi överens om något!!!
  • nennesjuttioåtta

    lapinette
    jo men precis, det där verkar ju vara så himla individuellt att man inte kan gå på statistik (eller när kan man det)

  • Lapinette

    Oupsie - I LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVE ARI!!! Utan honom i serien så kan de lika gärna lägga ned. Vi har precis avverkat säsong 6 som de ännu inte kommit igång att visa än. Både när vi var i Kalifornien och nu i Thailand har vi försökt att vara hemma så vi kan se något avsnitt när hotellet haft HBO.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge