• Paja

    Vi Växjö (med omnejd ) Brudar

    Tänkte kolla vart Växjö brudarna tog vägen??
    Är det kanske någon som redan gift sig?

    Förhoppningsvis kan vi byta lite ideer och tips om ställen här i Växjö som är bra/mindre bra att fixa med bröllopsbestyr...

    Vi gifter oss den 14 augusti, skogslyckan och fest på Teleborgs Slott..

  • Svar på tråden Vi Växjö (med omnejd ) Brudar
  • DooDoo

    Har bokat Tegnaby Bygdegård nu, måste åka och ta ett kik där bara, kolla hur bord, stolar åsånt ser ut..

    Maten är nästintill bestämt, vilt-buffé blir det förmodligen med hare,rådjur och helgrillad vildsvin m.m

    På lördag har vi ordnat barnvakt och ska bege oss ner på stan SJÄLVA (bara det!! ) och kolla ring, kläder m.m

  • DooDoo
    AnnaMartin skrev 2010-02-18 12:56:30 följande:
    Var tycker i att man ska beställa tårta ifrån? Var tidigare inne på att göra själv men kommer nog beställa trots allt.
    Vi kommer att köpa ifrån Tofta strand/Villa Vik, kommer att köpa deras vita marsipantårta, Tofta Tårtan och sen får vi låna tårtställning, bara att fixa något fint att dekorera med... kanske något brudpar
  • Kattpoet

    Jag ska städa, fixa min lägenhet och sakna min skotte i helgen och vänta på tyget till min klänning. Jag hoppas det funkar.

    Om tre helger ska jag prov baka en drös kakor, vill någon komma och äta?

    Jag måste se vad jag kan göra an mass i skottland.

  • Paja

    Kattpoet, vore jätte kul med en planeringsträff... och bara utbyta massa ideer!

    Sockerr: När jag var på Hennings och Broqvist så tyckte jag att tårtorna var väldigt 80-tal, massa marsipan rosor och krusiduller, men vissa tycker det är fint.

  • Kattpoet

    Ska vi sätta ett datum?? Jag har visserligen katt och litet kök men det vore kul med en fika.

  • Paja

    Bara jag inte behöver klappa katten ;) är faktiskt lite rädd för dom!!

    hur har du det om dagarna? Jag går hemma arbetslös... så jag har i princip all tid i världen!

  • Kattpoet

    Jag är sjukskriven så jag är konstant uttråkad och försöker plocka i mina lådor..

    Min katt är nyfiken och kelen emot folk som är rädd för den men undviker folk som älskar katter.

  • UBW

    Kommer in lite sent i tråden men men.... Vi ska gifta oss i Jäts gamla kyrka 29 maj och ha festen på Osaby.
    Blir ett litet bröllop med ca 45 gäster.
    Det som är kvar att göra för oss är att fixa musik, någon som vet en bra DJ, eller hur gör ni?
    Sen är det ju festprogram, kyrkoprogram, dekorationer, transport m.m. Alltså en hel del kvar!

  • AnnaMartin

    UBW, jag undar det samma. Hur löser ni musiken till festen? DJ, levande band eller spellista? Vi skulle egentligen haft en kompis band men efter att ha pratat igenom det hela så kom vi fram till att de inte riktigt matchade våra önskemål (de var mer ett partyband, vi vill ha ett band som kan spela så att man kan dansa till). Så, någon som har några idéer på bra band i Växjö trakten?

Svar på tråden Vi Växjö (med omnejd ) Brudar