• Paja

    Vi Växjö (med omnejd ) Brudar

    Tänkte kolla vart Växjö brudarna tog vägen??
    Är det kanske någon som redan gift sig?

    Förhoppningsvis kan vi byta lite ideer och tips om ställen här i Växjö som är bra/mindre bra att fixa med bröllopsbestyr...

    Vi gifter oss den 14 augusti, skogslyckan och fest på Teleborgs Slott..

  • Svar på tråden Vi Växjö (med omnejd ) Brudar
  • Paja

    Moi mokulat: Vad tråkigt!! men prova Singoalla med då, eller Dressa! Hoppas du hittar något!

  • Snowcloud

    Såg någon annons om att Singoalla har utförsäljning för att de ska ta in andra märken, så nu kanske det går att fynda.
    Dock har jag inte hört så mycket bra om dem...

  • AnnaMartin

    Min blivande man har nu ordnat sina kläder från Idéskrädderiet, känns verkligen skoj när bitarna faller på plats.

  • glace a four

    hej alla växjötjejer! här är en till. vår stora dag är den 18 september och vi har bokat kronobergs slottsruin

    annamartin: får man fråga vad din blivande ska ha för kläder och vad de kostade? vi tänkte hyra till min älskling men har hört att priserna inte skiljer så mycket på att hyra och köpa

  • AnnaMartin

    Han ska ha frockcoat och tror de skulle kosta 2200 kr typ...inte helt billigt men han ville hyra så då fick de bli så. Men jag tror liksom dig att de inte skulle bli mycket dyrare att köpa.

    Vi tittade också på Kronobergs slottsruin, riktigt mysigt ställe men passade inte oss.

  • sockerr

    Jag hade också jättegärna varit i Slottsruinen men vi ändrade oss också. Vi gifter oss redan i maj, och då tror vi att det är lite kallt och fuktigt i ruinen efter vintern. Men hade vi haft bröllop i augusti/sept hade det säkert blivit där!

  • glace a four

    ja, vi kände att det var i senaste laget när vi ska vara där nu i september. fast med alla dessa stearinljus och 80 gäster skulle värmen inte vara några problem att få upp enligt ägaren. snarare att det kan bli lite för varmt om man har otur. de har även eldstad där inne så det går att få tillgång och ha företagsfester även på vintern. hade varit några dagen innan vi var där och tittade för en månad sedan

    men man vill ju att det ska funka att mingla på borggården och vigseln kommer vara ute nere vid vattnet så som sagt, det får inte ha hunnit bli allt för kallt då.

    var ska ni vara då?

  • sockerr

    Ja det är fint, vi var också där och fick en rundvandring av Budi. Vigselstället vid muren är fantastiskt fint, åtminstone vid fint väder..

    Det blev Osaby för oss istället!

  • glace a four

    såg nu att du skrivit osaby tidigare i tråden! d

    et ser helt fantastiskt ut på bilderna på hemsidan. vi var intresserade av det också, enda nackdelen var att vi blir så många att man i så fall måste dela in borden på två rum. då bestämde vi oss för slottsruinen där alla sitter tillsammans.

    tycker det varit svårt med lokaler i växjötrakten om man är fler än 60 st och gärna vill st för åtminstone alkohol själv. affärsidé kanske...

  • karinochjonas

    Hej Tjejer! Vi ska gifta oss den 31 juli några mil utanför växjö så jag kikar in i den här tråden lite då och då. Jag är född utanför Lammhult så därför valde vi att komma "hem" och gifta oss (bor numera i göteborg). Vi kommer att ha ett lantligt bröllop med ca 60 gäster. Just nu håller jag på att jaga frisör och sminkfolk vilket är svårt då jag inte känner till ställerna längre. Någon med bra och prisvärda tips??

Svar på tråden Vi Växjö (med omnejd ) Brudar