• äntligen på väg

    Äntligen Fredag del 20

    Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd 1-19= 29317 inlägg

  • Svar på tråden Äntligen Fredag del 20
  • anne på grönkulla

    Janos, näe funderingarna kommer nog eg inte ikapp - jag är lika adrenalinflåsig i jobbet som alltid o lika lite bebissugen. MEN, åldern kommer väl ikapp, jag är smart nog att inse att det är snart om alls som gäller. Och ska jag nu ändå flytta hem så ökar ju chanserna, det vr ju trots allt länge sen vi slutade att aktivt skydda oss.

  • mammacatta

    Anne, nej jag tror inte det. Misstänker att det har sina förklaringar i att vi aldrig träffats och att du är i längrebortistan.

  • mammacatta

    Även om jag visste på innehållet vem som smsade så är det bra om ni skriver från vem det är. Förhoppningsvis kommer jag få sådär en 20 SMS i helgen.

  • janos

    Äntligen fredag!

    Igår och idag har varit bottendagar med illamående och kräkningar igen.
    Efter ett bra samtal med min bm så frågade hon mig om jag skulle vilja snitta mig, för att förkorta graviditeten pga mitt tillstånd. Jag känner mig inte redo för det, trots hur jag mår. Dessutom skulle jag vilja gå igenom en förlossning till om allt går bra. Däremot kom vi överrens över att jag ska slippa gå över tiden och må illa. Om jag går tiden ut så blir jag mest troligt igångsatt. Det betyder att jag har som mest 45 dagar kvar som gravid.....och illamående.

  • äntligen på väg

    Äntligen fredag

    Jag förstår hur du tänker Janos. Även om jag med glädje accepterade att bli akutsnittad efter timmar av värkar och komplikationer så hade jag inte velat vara utan den upplevelsen det var att få ligga där och jobba fram en förlossning. Det var så otroligt häftigt och spännande ändå, även om jag just då höll på att bli galen av smärtan . Men gå inte och lid i onödan om det blir alltför jobbigt med illamåendet!

  • Fru Hilde

    Janos låter som en ok plan. Visserligen är snitt en ok lösning, men nackdelarna finns där också. Jag vill inte snittas denna gången om det kan undvikas. Man blir så begränsad om man redan har ett lite större barn som också vill få vara med sin mamma. Det gick väl an att behöva vara försiktig med magmusklerna och inte lyfta mer än bebis när man bara hade en.... men nu när man ska vara tvåbarnsmor känns det inte lika lockande. Sedan är det ju väldigt individuellt hur man reagerar på ett snitt. Jag var ju ganska sjuk förra gången och mitt HB var lågt redan innan så min återhämtning gick långsammare än för de andra kvinnorna som snittades samma dag som mig.

    ... men ska väl tillägga att det hade sina fördelar också... bl.a. så återhämtade sig "samlivet" betydligt snabbare hemma hos oss än hos mina väninnor som födde vanliga vägen. Vet inte om det spelar roll för er... men jag upplevde det som en trevlgt.

Svar på tråden Äntligen Fredag del 20