• Niini

    Maj 2011

    Här samlas alla lyckliga brudar som planerar gifta sig i maj 2011 :)

    Niini - 21 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 14:16
    mrsJR - 28 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 22:02
    Niini - 21 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj
    Fårävvör - 21/28 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-13 15:04
    Niini - 21 maj
    TiinaochMattias - 21 maj
    Fårävvör - 21/28 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-15 22:21
    Niini - 21 maj
    TiinaochMattias - 21 maj
    Fårävvör - 21/28 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj
    Greeneyes - 16 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-27 19:23
    Helcore 14/21 maj
    Greeneyes - 16 maj
    Niini - 21 maj
    TiinaochMattias - 21 maj
    Fårävvör - 21/28 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-02 14:20
    Helcore 14/21 maj
    Greeneyes - 16 maj
    Niini - 21 maj
    TiinaochMattias - 21 maj
    Heaven 81 - 21 maj
    Fårävvör - 21/28 maj
    mrsJR - 28 maj
    Johanna Lund - 28 maj

  • Svar på tråden Maj 2011
  • Niini
    TiinaochMattias skrev 2010-01-14 10:09:24 följande:
    God morgon!! Har ni andra börjat planera mkt? Har ni en klar bild hur ni vill att erat bröllop ska vara med klänning,färgtema och allt annat som hör till??Vet inte riktigt vad man ska börja tur att man har gott om tid ;)
    Mja, lite småplanering så gott som hela tiden. Klänningen är köpt, nr. 2 jag provade ^^ Färgtemat är väl s.g.s klart, kyrkan, präst o lokal likaså (dock inte bokad). Sen är väl lite annat smått o gott klart också... Vi har väl kommit ganska långt egentligen :D
  • TiinaochMattias

    Okej spännande!! Jag har bestämt färgtema och beställt papper och dekorationer till att börja med inbjudningarna (har aldrig gjort egna kort men vill sätta personlig prägel på det hela)
    sen e kyrkan preliminär bokad dom visste inte riktigt när dom skulle ha konfirmation 2011 så jag ska återkomma i maj så vet vi säkert.

    Vad blev det för klänning??

  • Niini
    TiinaochMattias skrev 2010-01-14 10:32:51 följande:
    Okej spännande!! Jag har bestämt färgtema och beställt papper och dekorationer till att börja med inbjudningarna (har aldrig gjort egna kort men vill sätta personlig prägel på det hela) sen e kyrkan preliminär bokad dom visste inte riktigt när dom skulle ha konfirmation 2011 så jag ska återkomma i maj så vet vi säkert.Vad blev det för klänning??
    Rätt enkel och stilren, annars hade jag nog inte vågat på den så pass tidigt :)
  • TiinaochMattias

    Niini skrev 2010-01-14 10:39:08 följande:


    Rätt enkel och stilren, annars hade jag nog inte vågat på den så pass tidigt :)
    Vart köpte du den?? Var bor ni?
  • Niini
    TiinaochMattias skrev 2010-01-14 10:41:44 följande:
    Niini skrev 2010-01-14 10:39:08 följande:
    Vart köpte du den?? Var bor ni?
    Vi bor i Vasa, så den e egentligen från den enda affären som säljer brudklänningar där :P Boutique Beauty..
  • TiinaochMattias

    Okej.. Ska börja kolla upp butiker här där vi bor så man kan komma och prova så får man se vad som faller en i smaken :)
    Fast det känns lite tidigt än.. Men bättre att va ute i tid

  • Niini
    TiinaochMattias skrev 2010-01-14 10:51:21 följande:
    Okej.. Ska börja kolla upp butiker här där vi bor så man kan komma och prova så får man se vad som faller en i smaken :)Fast det känns lite tidigt än.. Men bättre att va ute i tid
    Joo.. Men var beredd på spydiga expediter.. Kom nog lite små kommentarer från den ena expediten när jag provade.. Många tyckr nog man är ute alldeles för tidigt.. Men jag menar vadå, nu behöver jag inte spara pengar till klänning mer ;)
  • Fårävvör

    Hehe, vi har inte kommit alls långt med planeringen... Vi har i alla fall bestämt stad och ungefär hur många gäster vi vill bjuda. Har kollat lite på budget också. Jag trodde att vi hade bestämt oss för borgerlig vigsel, men sambon har börjat vela lite mellan borgerligt och kyrkligt. Troligtvis har jag kört över honom lite på den punkten eftersom jag alltid tänkt en borgerlig vigsel och han inte riktigt vetat vad han vill. Så han ska helt enkelt komma på vad han vill.

    I vår har vi tänkt kolla på vigselplats och festlokal (och boka) och sen i höst ta tag i kläder och sånt lite mer. Vi ska sälja våran lägenhet och flytta i vår/sommar, så vi har lite annat att tänka på för tillfället...

    men självklart kan jag inte låta bli att surfa efter klänningar och dikter och en massa annat!

  • TiinaochMattias

    Niini: tror säkert att man får en del spydiga kommentarer men o andra sidan behöver man inte säga när man ska gifta sig heller utan att dra till med ngt annat..? Men sen har även jag surfat och kollat lite klänninga och e lite inne på att sy upp min drömklänning i kina.. så man måste ju prova och se om modellen tilltaralr ens kropp el om man ska tänka om..

    Fårävvör: Hihi kan inte heller låta bli att kolla på klänningar. Vi var tidiga med att boka kyrka då jag vet att den e väldigt populär och vill inte riskera att inte få gifta mig där.

    Men som sagtjag tror att det e bättre och ha god tid på sig att planera så man slipper så mkt av stressen som möjligt, kommer bli nog med stress ändå.

  • mrsJR

    Vi bokade också kyrka tidigt då den vi vill ha också är väldigt populär, när vi bokade för flera månader sedan var hela 2010 i stort sett redan fullt och bokningar för 2011 hade börjat komma in. Sen finns bara en stor lokal på den lilla ort där vi ska gifta oss så det var bara att boka den också. Jag tycker det är jätteskönt att ha det klart, då har man liksom ett spikat datum och en plats att drömma om :)


    TiinaochMattias skrev 2010-01-14 12:57:20 följande:
    Vi var tidiga med att boka kyrka då jag vet att den e väldigt populär och vill inte riskera att inte få gifta mig där.
Svar på tråden Maj 2011