• Martinaa

    MAJ 2010 del 4

    Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

    Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

    Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

    Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

  • Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • snuttfia

    Hej hopp! Snart har jag tagit mig ur julkoman tror jag, skriver uppsats nu som ska vara inne 18e så mycket annat hinns inte med just nu. Men jag var till min frisör idag och klippte mig och färgade, då bokade jag in bröllopet också. 2500 kr för hår och smink ink. provuppsättning, provsmink och löshår. Det tycker jag låter rimligt. Bäst är att jag kan gå till min vanliga frisör som alltid gör mig så fin och dessutom är supertrevlig. Så idag så visade jag vilken frisyr jag funderar på och så sa jag bara att hon skulle klippa det så kort hon kunde men jag skulle ändå kunna ha den frisyren i maj (jag gillar inte att vara för långhårig). Så nu är jag rödhårig och nyklippt och känner mig nöjd som få!

    Kollade runt lite efter ett par rosa pumps med lagom klack till bröllopet men hittar inga såna. Köpte fina korrespondenskort med träd på, funderar på att använda bilden till inbjudningskorten på nåt sätt. De var billiga så annars kan jag ha dem till nåt annat. Inser nu iaf att nu måste jag ta tag i träningen igen för jag har lagt på mig under julen...

  • Fröken Strössel

    EmMagnus: Har du något tips på en smidig korsett/torsolette? Min klänning har ingen snörning utan bara blixlås så något lite stadigare/säkrare under skulle kännas bra. Hade tänkt köpa en vanlig axelbandslös bh men det kanske inte är det bästa.

  • majsan801

    Tipsar fortfarande om twilfit där är de enkla smakfulla och med avtagbara axelband. känner mig superfin i min.

    Så nöjd tog en tripp till Ikea idag och passade på att köpa tygservetterna som ska vara till bröllopet. Vi hade önskat oss presentkort där för att kunna köpa små pryttlar så det kom väl till pass.

  • CiaLovesAndreas

    På tal om det där med underkläder. Hur ska man få till när man ska prova olika underkläder...alltså, man kan väl inte gärna släpa med sig klänningen till t.ex. Twilfit??

  • mmm2010

    Jag var och shoppade loss å Lindex rean idag! En fin korsett som inte hade några "pinnar" i sig. Min klänning är slät och har inte så tjockt tyg, så en korsett med massa tjock spets och pinnar skulle synas igenom och det skulle nog se buckligt ut...sen köpte jag även en slags liten tubtop som bara täcker brösten och som inte har några sömmar, nån borde ju funka! men som EmMagnus skrev, så kan det nog bli så att man bara går och drar upp och drar upp den hela dan. det får nog bli korsetten ändå!

    Vi bestämde oss för att gifta oss i juli nån gång! förlovade oss 6e juni så vi tänkte nån månad och sen bokade vi festlokalen!

  • Martinaa

    Cia:
    Oftast har de väl öppet köp på underkläder så man kan prova hemma, men sen brukar väl personalen vara duktiga på sådana ställen, så om man säger hurdan klänning man har så vet de säkert var som passar bättre och sämre.

  • CiaLovesAndreas

    Vilken tur att jag har er. Snacka om att ha noll koll!
    Det löser sig säkert på nåt sätt

  • EmMagnus

    Majsan tipsade om Twilfit som har snygga, Lindex är alltid bra. Jag har jättesvårt för axelbandslösa bh eftersom jag tycker att dom åker ner även om den sitter bra när man tar på den. Känns inte som att man vill gå och dra upp en bh under en ganska tajt klänning en hel dag.
    Jag har köpt en jätteskön på Åhléns City, den är mer som en tubtopp än en korsett, inte alls obekväm utan bara skön.
    Sen är väl smidig inte rätt ord för en korsett Det är lite meckigt att få på men grymt när man väl är klar!
    Lycka till!!!
    Fröken Strössel skrev 2010-01-04 20:37:12 följande:


    EmMagnus: Har du något tips på en smidig korsett/torsolette? Min klänning har ingen snörning utan bara blixlås så något lite stadigare/säkrare under skulle kännas bra. Hade tänkt köpa en vanlig axelbandslös bh men det kanske inte är det bästa.
  • EmMagnus

    Jag hade frågat dom i butiken (typ Lindex) om det är ok att lämna tillbaka eftersom den ska vara under en brudklänning och den måste funka där under. Förhoppningsvis är dom förstående och låter dig ta hem den och prova.


    CiaLovesAndreas skrev 2010-01-04 22:46:28 följande:
    På tal om det där med underkläder. Hur ska man få till när man ska prova olika underkläder...alltså, man kan väl inte gärna släpa med sig klänningen till t.ex. Twilfit??
  • CiaLovesAndreas
    EmMagnus skrev 2010-01-05 10:50:05 följande:
    Jag hade frågat dom i butiken (typ Lindex) om det är ok att lämna tillbaka eftersom den ska vara under en brudklänning och den måste funka där under. Förhoppningsvis är dom förstående och låter dig ta hem den och prova.
    Ja, det kan man ju göra.
    Så får man väl prova hemma. Be mannen om hjälp
Svar på tråden MAJ 2010 del 4