• mammacatta

    Äntligen Fredag del 19

    Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-18= 28886 inlägg

  • Svar på tråden Äntligen Fredag del 19
  • janos

    Trevligt med lite julstämning i tråden.

    Här lyser stakarna i våra fönster och saffranskatter äter jag gärna nu för tiden. Graviditets-craving kanske?!?!?

  • Cybermamman

    Bra craving janos, jag har funderat på om murbruk verkligen är särskilt nyttigt

    Jag har också tänt ljusstakarna ikväll men stjärnorna får vänta till på söndag

  • janos

    Jag är så glad för sonens skull. Det verkar inte som att han har känt av vaccinationssprutan alls. Magen blev lite i obalans, men det vet vi inte om det beror på sprutan.
    Nu känner jag att vi gjorde rätt beslut.

  • mammacatta

    Inga adventstakar - har lite problem med att advent är "väntans tid".
    Har lite hjärtan och snöluktor!
    Har tom smakat lite på en glögg för nån vecka sen.

    Nu har jag Lars Vegas i högtalarna, KAN det bli mer stämning?

  • janos

    Glöggen börjar jag att längta efter. Undra om man kanske skulle öppna en flaska ikväll?!?!

  • Cybermamman

    Det går finfint med snöluktor mc, tur att inte alla tycker samma om allt. Det skulle bli så intetsägande om alla samtal lät så här ... ja, ja just det, jajamensan, det tycker jag med, javisst. Kära nån det skulle bli en naturkatastrof av alla nej och inte som blev oanvända och över.

    En liten fråga bara, var får du tag på snön

    För övrigt så upprätthåller jag ordningen vad gäller adventsljusstakarnas antal i världen så det även räcker för mc:s tilldelning, det finns ingen anledning till oro.

    Varde ljus!

  • janos

    Idag har jag och sonen varit på skyltsöndag och vandrat i stan. Han är nog kanske lite för liten för sådant ännu, då det mesta var för större barn. Däremot så tog vi oss en tur till lekplatsen och det var uppskattat.

    Nu har jag jätteont i magen, efter dagens promenad och bärande. Sammandragningar?

    Idag går vi in i v.27 och jag längtar verkligen tills allt är över. Känner mig lite gnällig idag och illamåendet har tilltagit igen. Jag är så less. Ledsen för mitt klagomål!

  • äntligen på väg
    mammacatta skrev 2009-11-26 17:02:46 följande:
    *studsar upp och ner*Fan ÄPV, nu jäklar! Nu smäller det snart!
    Javisst, nu är det nääääääära

    Klaga så mycket du vill Janos! Kan stämma in lite i klagosången för mina högerfingrar känns ännu mer bortdomnade idag. Men snart är Knäckis ute och då blir allt bra

    Vi har oxå julat till det lite här idag med stjärnor och ljusstakar och julgardiner. Och sen blir det lite glögg och pepparkakor (måste erkänna att jag redan dragit i mig ett antal pepparkakor...) till Morden i Midsommer.

    Jag har bestämt mig för att nästa söndag vore en bra dag för förlossning. Tror ni Knäckis går med på det??
  • Cybermamman

    äpv, klart Knäckis går med på det, en äkta fredisbebis. Eller så hittar Knäckis på en annnan dag, bara för att Och det blir så bra så!

    Janos du är en hjältinna som står ut, men att göra fredisbebisar är inte för vem som helst. Det krävs en del, hoppas att du mår lite bättre i morgon

    Kram till er alla!

  • janos

    Fredagsbebisar! Dom är toppen dom och gör precis som man vill......när det passar dom så klart!
    Hoppas att du slipper gå över tiden, äpv och att fingrarna känns bättre när knäckis är ute.

    Hjältinna eller inte?!?!? Det är nog bara att hänga med och stå ut dom sista veckorna också, för nu är det för sent att ångra sig.
    Maken var mycket bestämd, arg, ledsen m.m. i lördags ang mitt illamående (som faktiskt påverkar honom en hel del). Till slut sa han med sammanbitna tänder: -Det är sista ungen det här, för det här vill jag inte gå igenom igen.
    (jag tror att maken känner lite skuld dessutom, för att han får lov att jobba så mycket nu och inte kan stötta mig).

    Jag fick beviljat betald sjukskrivning av försäkringskassan tack och lov och tydligen så kommer det pengar på onsdag. Härligt!

    Mycket känslor på ett och samma inlägg!

Svar på tråden Äntligen Fredag del 19