• knyjoy

    CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!
  • fruNils2b

    Har nu ätit i snart en vecka. Har gått upp lite vattenvikt men måtten har minskat med 1 cm ytterligare så jag känner mig ganska nöjd med det. Har svårt att motivera mig till att äta kombinerat just nu. Så trött på shakerna.

    Fick dock se bilder på mig själv från i måndags igår. Jösses vad liten jag såg ut! Har gått ner från storlek 46 till storlek 40! Det är härligt!

  • knyjoy

    jag har en vecka idag och har gått ner 4,8 kg på den här veckan :)

    Frunils2b: woah så många storlekar på bara en vecka?

  • fruNils2b

    Nej, naturligtvis inte på en vecka - det hade ju varit något! Sedan starten den 27/9 är det storlekarna har minskat.

  • MsMinelli

    4,8 kg på en vecka - grymt bra jobbat knyjoy!

    och att gå ner så många storlekar som fruNils2b måste ju vara underbart!

    Var och provade klänningen nu och den är tokigt tajt verkligen - men jag räknar kallt med att 10 dagar med CB ska göra att den sitter myyyycket bättre...

    Har pillat i mig kanske halva kakao-mint-shaken nu och druckit massa vatten... Är inte superhungrig utan mer lite seg, hoppas att jag har sån tur att jag slipper hungern nu när jag delar upp shakesen!

    Äter ni era shakes på bestämda tider eller tar ni en när ni blir hungriga?

  • knyjoy

    Jag äter dom litegrann när jag kommer ihåg ^^ frukosten är dock alltid mellan 10 och elva, och sen brukar jag försöka komma ihåg lunchen vid 3-4 och sen middag blir det när jag kommer på att "crap.. jag har ju inte ätit middag" ungefär när jag håller på och somnar i soffan :)

  • MsMinelli

    Ahh tur - då är det inte bara jag som äter dom lite hipp som happ! Ikväll ska jag prova grönsakssoppan, det blir intressant... Ska testa och blanda cappuccino-smaken med kaffe sen också, har för mig att någon rekommenderade det?

    Sen måste jag också fråga (trots att jag vet att det är helt individuellt) vilken dag som ni upplevt som jobbigast?

  • fruNils2b

    Jag åt också mina soppor lite då jag kom ihåg. Kände aldrig någon direkt hunger så även om jag försökte var det svårt att få till en bra rutin på just tiderna.

    Grönsakssoppan var en favorit under lång tid för mig! Kryddade med lite chili och salladskrydda.

    Tyckte kanske att första dagen var lite jobbig och lite snurrig på förmiddagen andra dagen. Sedan rullade det på tills jag fick en rejäl svacka efter 2 veckor - då var det tungt. Men i det stora hela tycker jag att det gått oväntat bra! Jag tycker det är jobbigare nu, att hålla sig till nyttiga och bra val när jag ska äta vanlig mat.

  • MsMinelli

    Mmmm kaffe och cappuccino-shake smakar ju som en god kaffe latte! Mums

    Förstår vilken känsla du menar, men än så länge känner jag mig åtminstone klar i huvudet även om kroppen är lite svagare - och det är jätteskönt! Hoppas att detta håller i sig bara...

    Håller med dig om att det är svårare att "äta rätt" på ett sätt - när man går på CB är ju mat ingenting man behöver ta ställning till utan bara kan ignorera... När man sedan ska äta måste man ju göra kloka val heeela tiden... Men jag vet att du klarar det fruNils2b - har du hållit ut så länge på CB klarar du vad som helst!

  • nevergiveup

    Hej på er, fighters!

    Jag höll på med CB men jag mådde jättedåligt, så jag ska nu sälja soppor för 13 dagar.. och undrar såklart om ni är intresserade att köpa lite billigare från mig :) vore bäst om ni köpte alla soppor jag har :)

    Jag har:

    3 jordgubb.
    4 grönsakssoppa
    1 cappushino
    6 kycklingsoppa
    8 svampsoppa
    3 kakao
    3 kakaomint
    4 banan
    8 vanilj

    så hör gärna av er så fort som möjligt. säljer alla för 550 + porto.

    KRAAM PÅ ER!

  • knyjoy

    Jag tyckte absolut att dag tre var jobbigast! Då blev jag sjuk! Usch!

    Men annars tycker jag överlag att den första veckan är jobbigast, sen flyter det mest på..

    Jag har ätit vietnamesisk mat ikväll.. för att fira mitt VG... men mig mage gillade INTE det.. usch vad dåligt jag mår nu... Jag åt för mycket också :(

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!