• knyjoy

    CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!
  • Fru i juli 2010

    Jag har gått ner 6,6 kg med CB tidigare i höst. Sen tröttnade jag, men nu har jag bestämt mig att gå ner mina sista kg med CB igen. Så imorgon börjar jag med ren kur igen och ska kämpa tills jag når min "drömvikt" på 65 igen. Det är faktiskt bara 4 kg dit! Peppkram till mig och till er alla duktiga!

  • Nikajo

    Det kommer du att fixa ganska så snart. Jag gick på ren kur i knappt en vecka och gick ner 3,6kg, sen orkade jag inte köra rent mer och nu kör jag kombivarianten CB morgon och kväll och riktig lunch. Promenerar minst en timme per dag numer också. Riktigt skön ny vana. Lycka till med viktnedgången!
    Fru i juli 2010 skrev 2009-11-15 23:39:51 följande:


    Jag har gått ner 6,6 kg med CB tidigare i höst. Sen tröttnade jag, men nu har jag bestämt mig att gå ner mina sista kg med CB igen. Så imorgon börjar jag med ren kur igen och ska kämpa tills jag når min "drömvikt" på 65 igen. Det är faktiskt bara 4 kg dit! Peppkram till mig och till er alla duktiga!
  • fruNils2b
    gladaDessie skrev 2009-11-15 11:41:04 följande:
    Tycker det börjar gå så segt nu :(
    Jag har faktiskt upplevet lite tvärtom, mellan -6/7 till -10/11 kg tyckte jag det gick våldsamt sakta. Nu har det rullat på bättre det sista igen.

    Detta är dock sista veckan på ren kur för mig. Till helgen börjar upptrappningen. Lite nervös... :-S
  • samoa

    Jag trappade upp under en vecka och nu kör jag CB till frukost och ibland på eftermiddag/kväll beroende på hur dan sett ut. Jag gick med i viktkoll i hopp om att bli av med de sista 7 kilona på konventionellt sätt, eftersom jag inte längre räknas som överviktig.

    Har väldigt svårt för att lyckas bara genom att äta tallriksmodeller. Jag har en tendens att ta för mycket eller tycka rent mentalt att det är för lite och då rättfärdiga småätande. För mig passar det nog bättre att väga och mäta, iaf inledningsvis. Men det blir kanske annat när man ska hålla vikten sen. Gud vad jag längtar dit.

    Sammanfattningsvis gick jag ner 9 kilo på 5 veckor. Jag är mycket nöjd! Hoppas det går bra för er andra också.

  • knyjoy

    Hellu tänkte bara säga att jag är här, jag småkikar på er. Men det går dåligt för mig... Måndag = dag ett... hur ska jag kunna skärpa mig? Usch vad jag känner mig dålig, det är helgerna och kvällarna som gör det svårt för mig.

    Jag måste hitta på något att göra annars ligger jag bara på soffan och är sugen på saker... funderar på att göra krossad is så att man kan tugga på det... men det är ju inte så gott liksom... :/
    Oftast är jag sugen på salta saker... Hm... vet inte hur jag ska lösa det här..

    :(

  • samoa

    Knyjoy, låter som att du kanske borde pröva en annan infallsvinkel. När du hela tiden känner att du misslyckats och börjar på dag ett så sätter det sig mentalt också. Varför inte lägga upp en strategi som passar dig bättre? Börja med en kombinerad variant, tillåt dig att äta middag eller liknande. Ligger du på ett kcal-underskott så går du ju ner i vikt oavsett. Låt det ta lite längre tid istället för att hela tiden intala dig själv hur dålig du är.

    Kämpa på!

  • knyjoy

    Samoa: Det har jag inte råd med.... Plus att jag kan inte både äta och gå på kur.. fungerar inte... måste vara antingen eller.

    Jag är inte dålig, men jag blir ju besviken på mig själv.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!