• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • vi är tre

    oj de är så dyrt. hoppas jag hittar nån som är på sidan av för de är för mycke känner jag för våran ekonomi.

  • KatjaB

    det beror helt på vad man ska ha, vi har en granne som är fotograf och gör en del bröllop också, men han jobbar mest med att fota repotage. Han tar 2000 kr för ca 2 timmar. Men det är nog för att det för honom blir ett extraknäck att ta nåt brölop bara.
    Vi kommer bli fotade av min kompis som är jätteduktig på att fota, litar på hans konstnärliga ådra och tror att det blir riktigt bra

  • KatjaB

    hahah, vi har också tänkt att vi skulle ta foton innan och därmed se varandra innan vigsel, men efter diskussionerna här på tråden frågade jag simon nyss om vi ska se varandra innan. Han: "nej, så jag skulle föreslå att du flyttar ut snarast så ses vi om 7 månader"

  • Lyckliga013bruden

    Vilket bra svar det var lite ovänat


    KatjaB skrev 2009-11-22 20:46:50 följande:
    hahah, vi har också tänkt att vi skulle ta foton innan och därmed se varandra innan vigsel, men efter diskussionerna här på tråden frågade jag simon nyss om vi ska se varandra innan. Han: "nej, så jag skulle föreslå att du flyttar ut snarast så ses vi om 7 månader"
  • KatjaB
    Lyckliga013bruden skrev 2009-11-22 20:49:32 följande:
    Vilket bra svar det var lite ovänat
    ja vilka vettiga svar man får, haha
  • Bettertogether

    Hmm... jag tror vi kommer att fota lite före, och lite vid kyrkan...

    Vi gjorde en så bra deal, att jag gjorde brudbuketten åt en bekant (hon betalade bara för blommorna... som gick på typ 50 ? :P)och brudgummen fotar på vårt bröllop ;)

  • Tausen

    Vi kommer fota oss hos fotograf innan vigseln och sen kommer vi nog ta lite fler bilder (en släkting som är duktig) efteråt..då är vi garanterade lite fina bilder iaf :) Väntar svar från en som skulle ta 1900:- för 8 bilder som vi dessutom även får digitalt för att kunna göra kopior själva. Hoppas han kan den dan!!
    Jag vill hellst inte att min m2b ska se mig innan fotograferingen, men han vill också vara med under dagen och kika när jag ska sminkas m.m. "Vad ska jag göra annars? jag vill ju vara med DIg ju" Det går ju inte att motstå, så hittar jag inte på nåt som han hellre vill göra så blir det nog så. Är helt säker på att jag kommer få fjärilar i magen ändå när hela min släkt och mina vänner får se min blivnade man vara så fin :)

  • Lyckliga013bruden

    Jag skulle nog få något liknande svar. I stil med
    kommer du överleva det?
    vaddårå?
    du snublar ju jämt och går in i saker och slår i, hur ska det då gå om du ska blunda fram till bröllopet.

    Något sådant skulle han svara, å då undrar man, varför frågade jag?


    KatjaB skrev 2009-11-22 20:52:00 följande:
    ja vilka vettiga svar man får, haha
  • pandis81

    Idag har jag faktiskt haft lite tid över så idag har det verkligen gått i bröllopets tecken,
    jag har gjort klart alla framsidor till inbjudningarna, skrivit klart alla innehålls blad i inbjudningarna, så nu är det bara att sätta ihop dom.
    Känns skönt att det är klart. Ska ju trots allt skickas om ca 3 veckor.

    Sen har jag även gjort utsidan på informationsbladen som vi skickar med. nu ska jag bara skriva dom och sätta ihop dom.

    Och så har jag gjort placeringskorten till det vuxna bordet.
    Så idag känner jag mig väldigt duktig måste jag säga.
    ------------------------------------------------
    I fredags var vi på en restaurang inne i stockholm city. Då m2b jobb firade 30 år.
    Vi fick en sexrättersmiddag sammansatt med mat och vin. Även för drink och champagne.
    Det var bordsplacering och all mat var så himla god. Så nu måste jag se om jag hittar några recept på internet så man kan sno lite av deras ideér när man har middagar hemma.

    Har nog aldrig varit på en sån fin middag förrut.
    Det var en riktig smakupplevelse.

    så mysigt att få gå ut så någon gång i livet, med barnvakt.

    Hela helgen har verkligen varit så himla mysig. Igår och idag har vi haft familjedagar, fick till och med sambon att engagera sig i inbjudningarna idag, Sambon gjorde rosorna som jag har skruit ut till inbjudningarnas framsida.
    Ser bra ut.

    Sen gjorde jag resten själv.

  • Blivandefrueriksson

    pandis oj 6 rätters vad var det för mat då?

    Katja så klockrent och roligt svar

    jag vet en fotograf som tar 2900 för heldag och då frå man alla kort, men att hon har rättighet att använda dem. Och varför inte.

    Men ska nog fråga kompisen kanske om han vill och rabatt annars tar vi den andra. kan rek en fotosida där jag hittade hon som tar 2900.

Svar på tråden Bröllop 2010 del8