• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Lyckliga013bruden

    min gubbe har endel idéer och åsikter. Han valde kyrka skulle man kunna säga och får troligtvis fixa prästen, han tyckte till om festlokalen.
    Han har idéer om paret på tårtan men sen blir det jag som får fixa.
    Lite jobbigt är det men jag litar inte helt på honom när det gäller planering och sådant, då är det bättre att jag gör det själv.
    Brukar dock fråga honom innan jag beställer fast han inte riktigt bryr sig men det känns bäst.

  • Sundance

    Min kära får små ryck och kan ringa och säga att han googlat DJ:s och hittat en som passar t ex. Eller att han pratat med den och den om det och det kring bröllopet och fått veta det och det. Men sen har han perioder när han bara vill ligga lågt och inte planera så mycket och då känner man att han inte är speciellt intresserad när man försöker fråga något. Var på spa i helgen och där var en bröllopsmässa. Jag märkte att han inte var så sugen på att gå, utan hellre ville ligga vid poolen så jag gick själv. Men det fick han ångra för jag sprang på hans syster och hennes sambo och de undrade såklart varför han inte va med. Han har ju ändå sagt om sig själv att han minsann är väldigt engagerad i planerna

  • EåN2010

    Hmm... vad tråkigt att ni måste göra allt själva...
    visst jag kollar upp allt men alla beslut har vi tagit tillsammans det lovade vi varandra när vi gick in i det här så det inte bara blir en som gör allt å sen när bröllopet kommer så står den andra där jaha blev det så här... jag tycker det känns ganska bra... igår satt vi och pratade om vad vi tyckte det skulle stå i inbjudningskorten så nu är det klart!! *jippi* längtar bara tills jag får hem dem igen...

  • Pantertanten

    Undrar hur tidigt ni skickar ut era inbjudningar? Vi gifter oss 17 juli, alltså mitt i semestern för många så man kanske ska vara ute i extra god tid. Hur gör ni med det, ni som också gifter er i juni,juli och augusti? Eller tja alla andra med. Är februari för tidigt tycker ni?

  • Bluebride

    febrari brukar var då folk planerar semestern, så månadsskiftet jan/feb tycker jag


    Pantertanten skrev 2009-11-19 15:19:28 följande:
    Undrar hur tidigt ni skickar ut era inbjudningar? Vi gifter oss 17 juli, alltså mitt i semestern för många så man kanske ska vara ute i extra god tid. Hur gör ni med det, ni som också gifter er i juni,juli och augusti? Eller tja alla andra med. Är februari för tidigt tycker ni?
  • Lyckliga013bruden

    Vi gifter oss i april och ska skicka ut inbjudningarna typ nu.

    Jag har läst i några sk vett&etikett böcker att inbjudan ska skickas ca 1 månad i förväg. Håller jag inte med om.

    Som det kontroll- planeringsfreak jag är skulle jag uppskatta att få inbjudan för ett juli bröllop redan nu.
    Till ett augusti bröllop fick vi veta muntligt först vid jul och sen kom inbjudan omkring feb mars.

  • anoli

    Tror jag skrivit det tidigare.. men hellre skicka ut inbjudningarna för "tidigt" än för sent. Vårat bröllop är iofs ingen överraskning, alla vet att vi ska gifta oss. Vi gifter oss i slutet på augusti, men har inte bestämt än när vi ska skicka iväg inbjudningarna..

    Gällande delaktighet så är vi båda ungefär lika drivande i det här bröllopet. Jag är mer planeringsfreak och sitter mer framför datorn o letar ideer/hänger här ;) Men ibland är det hon som kommer med nån ide.. Och alla beslut tar vi helt och hållet tillsammans! Tycker det är supermysigt att sitta och spåna ideer ihop och planera :)

  • Bettertogether

    Jag tycker inte att februari är för tidigt att skicka ut inbjudningarna till ett sommarbröllop. Vi kommer att skicka ut dem i samband med vändagen, det tyckte vi att passade riktigt bra :) (För då blir det kanske lite överraskning också eftersom det annars skickas mycket kort i kuvert då ;D)

  • anoli

    vändagen? vad är det?! :)

    Jag antar vi skickar ut våra i princip så fort de är klara.. Ska bara inhandla material. Och göra dem. Och komma på hur vi ska göra dem ;) hehe

  • KatjaB
    EåN2010 skrev 2009-11-19 11:31:09 följande:
    katjaB: vad rolig du är sitter och as garvar för mig själv!!! tror att bluebride menade att då kanske han kunde hjälpa till med planerna och ringa runt å så... hahahahahaha...
    hahaha, annars kanske det kan vara en idé Simon är ju pappaledig, kanske ska ge honom en bild på drömtårtan och en lista på ingredienser, hehe
Svar på tråden Bröllop 2010 del8