• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Sundance

    Förresten... Har någon något bra tips på vad man kan ge svärmor i julklapp? Tokigt svårt! Frågade m2b om en del saker jag tänkt på men "nej, hon bryr sig inte så mycket om kläder i och med att hon alltid behöver ha bekväma kläder i jobbet", och "nej, hon är ju inte så heminredningsintresserad på det sättet" och "nej, hon tycker inte om när folk kommer för nära på det sättet"(någon behandling på spa, var mitt förslag). Hon har redan fått kaffekoppar. Och silverörhängen och halsband som hon önskade sig, till sin födelsedag. Hon jobbar som dagbarnvårdare och tycker om att dansa linedance på fritiden. Skulle så gärna vilja komma på en present som hon verkligen uppskattar men det står helt still.

  • Lyckliga013bruden

    Jag gillar å baka ska göra det när m2b fyller år, ska prova att göra en avancerad tårta med sugarpaste och sånt. jag brukar annars göra enkla tråkiga tårtor, men med spännande smak som kokos och annans
    har endel länkar som kan komma till nytta men jag måste leta lite, hade en som var toppen med olika recept och instruktioner mm

  • Humlan66

    Näää Tjejen VÄGRAR pruta på brudklänningen jag hittade via blocket :( 3500 kr för en 4 år gammal kläning tycker jag är mkt. Sen vill hon inte skicka den heller och vi bor ju LÅNGT ifrån varann . suck
    Får nog prova att köpa en kinakopia då iaf

  • Sundance

    Ja, jag såg att du skulle baka en tårta med fotbollsloggan. Blev inspirerad! Ska nog göra något liknande för min fotbollstokige m2b. Fast gör det nog som en kul grej någon dag. Ett par år kvar tills han fyller jämnt. Men vad kom du fram till...? Hur skulle du göra loggan sa du? Loggan jag ska göra är blå och vit så det enklaste vore nog att lägga vit marsipan och sedan måla loggan i blått, eller vad tror du?

  • Lyckliga013bruden

    jag passar på till hans 30års dag de är februari så det är hyfsat nära. Kanske ger honom något mer, men jag tänkte ha lakrits och citron fyllning i tårtan. Han älskar nämligen citron och lakritskakan jag gör ibland.

    jag vet inte hur jag ska göra tårtan. Det är åtvidabergs ff, loggan är vitt kvinnomärke (eller kopparsymbolen) mörkblå bakgrund och så står det ÅFF i cirkeln.
    formen går ju att fixa om jag gör två tårtor så kan jag skära ut korset från den ena.
    det lutar nog åt att jag köper vit sugarpaste (ej marsipan pga allergier) och sen vore det toppen om jag kunde måla med pensel det som ska vara blått. Men jag vet inte om det kommer funka. Jag hoppas iaf!

  • Bluebride

    min vill inte ha något men jag köper alltid till mina föräldrar.


    Sundance skrev 2009-11-18 18:41:02 följande:
    Förresten... Har någon något bra tips på vad man kan ge svärmor i julklapp? Tokigt svårt! Frågade m2b om en del saker jag tänkt på men "nej, hon bryr sig inte så mycket om kläder i och med att hon alltid behöver ha bekväma kläder i jobbet", och "nej, hon är ju inte så heminredningsintresserad på det sättet" och "nej, hon tycker inte om när folk kommer för nära på det sättet"(någon behandling på spa, var mitt förslag). Hon har redan fått kaffekoppar. Och silverörhängen och halsband som hon önskade sig, till sin födelsedag. Hon jobbar som dagbarnvårdare och tycker om att dansa linedance på fritiden. Skulle så gärna vilja komma på en present som hon verkligen uppskattar men det står helt still.
  • Bluebride

    Hittade en privatperson som gör bröllopstårtor och hon tar 37 kr/bit och hon kör den till lokalen, notan slutar väl på lite drygt 2100:- exkl ställningshyra (som man ändå får tillbaka när man lämnar tillbaka den), vad tycker ni? kollade på vår lokala konditori och de tar 2500:- och då får man hämta den.

    Någon som vet hur man kan få ihop lite extra pengar utan att sälja saker på blocket, jag har inget att sälja.

  • junibrud2010
    Sundance skrev 2009-11-18 18:41:02 följande:
    Förresten... Har någon något bra tips på vad man kan ge svärmor i julklapp? Tokigt svårt! Frågade m2b om en del saker jag tänkt på men "nej, hon bryr sig inte så mycket om kläder i och med att hon alltid behöver ha bekväma kläder i jobbet", och "nej, hon är ju inte så heminredningsintresserad på det sättet" och "nej, hon tycker inte om när folk kommer för nära på det sättet"(någon behandling på spa, var mitt förslag). Hon har redan fått kaffekoppar. Och silverörhängen och halsband som hon önskade sig, till sin födelsedag. Hon jobbar som dagbarnvårdare och tycker om att dansa linedance på fritiden. Skulle så gärna vilja komma på en present som hon verkligen uppskattar men det står helt still.
    Teaterbiljett till nån bra teater.
    nån grej till köket. som hon inte har
    cd skiva med linedance musik
  • vi är tre

    idag så har jag fått veta att tältet, "dj" och anlägning och lampor är fixade om vi vill ha de.....veta priset först men de kommer inte bli dyrt tror jag =)
    härligt....ska jag ringa och fråga om jag kan gå in i lokalen för att se vad som finns där och vad jag ska låna från jobbet.
    jobbar på förskola som ligger bredvid och där ska vi nog låna köket och värma mat och diska hoppas jag =) går de lite fortare än diskmaskinen hemma eller där =)

Svar på tråden Bröllop 2010 del8