• Fenixx

Bröllop 2010 del8

Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

• Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Lyckliga013bruden

Tack för länkarna!!!
    Kan man måla den vita sugarpasten blå?
    Det är åtvidabergslogga, den är blå med vit kant runt och vita bokstäver i. Skulle vara enkelt om jag kunde måla med karamellfärg och pensel.
    Jag är inte så pysslig och bakar helst typ kladdkakor, sockerkakor som inte krävs så mycket mer än ihop vispning av ingredienserna.

GrodanoJag2010 skrev 2009-11-17 15:42:51 följande:
    låter mysigt och gott ; - )sugarpaste kan du hitta i många olika online tårtdecor butiker och dessutom så finns det färdig blå sugarpaste. : - ) Vill du gärna färga själv så kan du använda pastafärg. Exempel på butiker: www.tartdecor.se , www.dekoreramera.se , www.kakburken.seHoppas det hjälpte ..
  • Trollia

tittade på den andra lokalen idag..o tyvärr blev det en besvikelse..läget var jättefint vid sjön men standarden inne var som typ sommarstugeaktigt med omaka stolar o bord, omaka porslin, litet o trångt, ingen diskmaskin, mm, små rum..så det får bli den första lokalen vi tittade på som tyvärr inte ligger vid vattnet men men den har mkt större yta o lämpar sig bättre för bröllop..

• KatjaB

10 juli, så det är ju ingen panik än :-9 har gjort en kalender för när vi ska inhandla saker och vad, så det blir nåt varje månad med allt som går att köpa tidigt, sen ska vi väl försöka komma iväg till tyskland också nån gång här och handla till bröllopet.

Trollia skrev 2009-11-17 16:30:49 följande:
    Ok, när var det ni skulle gifta er då?
  • Trollia

så nu är datumet spikat till den 12 juni..i lokalen o så ska vi boka kyrka imorgon hoppas jag..

• Trollia
    KatjaB skrev 2009-11-17 16:36:37 följande:
    10 juli, så det är ju ingen panik än :-9 har gjort en kalender för när vi ska inhandla saker och vad, så det blir nåt varje månad med allt som går att köpa tidigt, sen ska vi väl försöka komma iväg till tyskland också nån gång här och handla till bröllopet.
    Ojdå..vad duktiga ni är!Vi ska ju ha ett relativt litet bröllop så det planeras så gott det går i tid..men mkt har hängt på detta med lokal..
  • Bluebride

Det är redan budgetbröllop, i stort sett är det bara mat, dryck (läsk och mineralvatten) och tårta kvar, räknar väl på ca 5000:-Men vi får väl se. A-kassan ger jag inte mycket för. Idag har jag i alla fall skickat in pappren för bostadsbidrag. Killen sitter nu och söker jobb. Soc är ju inte mycket att hurra för, de ska ju ha så mycket papper, tyvärr sånt man slarvar bort, som deklarationen.

KatjaB skrev 2009-11-17 16:17:29 följande:
    vad tråkigt, får ni ingen akassa då? Kanske inte det mest upplyftande, men man kan ju göra så att för att slippa skjuta på bröllopet göra det enklare, färra gäster eller enklare bjudning så att det inte drar iväg så mycket. Det är ju festen som kostar mest
  • Bettertogether

Jag ser att ni pratar födelsedagspresenter åt gubben... Min fyller 27 på lördag, och ska få något han länge önskat sig. En skrivbordsstol!! :D Det är sånt som IT-ingenjörer uppskattar som present!;)

För övrigt firar vi 3,5 år tillsammans idag, och det med att han är borta på jobbresa ända till klockan 3 inatt ;)

• KatjaB

trollia: det skulle ju förstås gå att köpa allt sen och bara spara nu, men det är ju lite kul att kunna dra ut på allt lite, som nu när vi är i full färd med att leta snygga underkläder och en hatt till S.
    vad skönt att ha lokalen klar, är det en särskild kyrka ni vill ha?

bluebride: ok, ni borde ju ändå kunna få ihop till bröllopet, det är väl i sommar ni gifter er, eller minns jag fel nu?
    Alla papper som ni måste ha är ju inga värdehandlingar, så om ni bara ringer runt så borde ni kunna få nya hemskickade.

• KatjaB

vet inte vad simon ska få i födelsedags och julklapp.. han jagar ju och spelar trummor, så det enda han önskar sig är saker till just jakten, ny cymbal och nya trumskinn. Känns som världens tråkigaste presenter för en annan att köpa, men han vill ju ha det så
    Funderar på en sak dock, han vill ha en klocka som sitter på kedja, ett sånt där gammalt fickur, på bröllopet. Mina föräldrar hade ett otroligt fint men dessvärre blev det stulet vid ett inbrott för många år sedan. Funderar lite på om jag ska försöka få tag på ett och gravera det till honom. Hade ju varit en bra morgongåva, men det går ju inte om han ska ha den på bröllopet

• Lyckliga013bruden

börja leta efter ett sånt och hittar du ett innan jul så kan han ju få det i julklapp annars kanske du hittar ett lagom till bröllopet och då är det ju en perfekt morgongåva.

Svar på tråden Bröllop 2010 del8