• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • vi är tre

    de där är jag intresserad av.....hur man ska räkna med mat.
    vi sitter i samma båt. vi hade tänkt buffé valig enkel sallad, kyckling, fläskfilé, potaissallad, bröd smör, kanske någon paj.
    lite öppet än men de är så svårt med hur man räknar.

  • KatjaB

    när det gäller kött så brukar mna väl beräkna 150-170 g per person? Så om ni har flera sorters kött så behöver ni ju inte ta till med 150 g av vardera för det går förmodligen inte åt så pass mycket.
    Jag tycker det är lättast att räkna när jag vet vad jag måste ha i, kolla kilopriser och priser på tex www.handla24.se (fast de är ju rätt dyra, men då blir det iallafall inte för lågt räknat)

  • mammab

    Vi, eller ja jag hehe, hade tänkt ha lite italienska hållet fast i buffé form.


    så pastasallad, vanlig grönsallad i olika sorter, oliver, soltorkade tomater, mozzarella, goda olivoljor och balsam vinäger. foccacia, nått varmt då kanske det blir kyckling?!, bruschetta typ två sorter, sen Prosciotto..


    vet inte exakt men nått åt det hållet..


    2010-10-23
  • pandis81

    Usch har precis kommit hem från jobbet, så satte mig här för att varva ner lite.
    Jag kom att tänka på en sak. OM nu transport inte löser sig.
    Ser det dumt ut om man förbokar en taxi..??? kanske en limousine taxi??

    kanske kunde vara något. Eller skulle det se väldigt dumt ut??

  • Lyckliga013bruden

    limousine ser väl finare ut än vanlig taxi. Borde kanske kolla upp något att åka i hmmm


    pandis81 skrev 2009-11-17 23:56:44 följande:
    Usch har precis kommit hem från jobbet, så satte mig här för att varva ner lite. Jag kom att tänka på en sak. OM nu transport inte löser sig. Ser det dumt ut om man förbokar en taxi..??? kanske en limousine taxi?? kanske kunde vara något. Eller skulle det se väldigt dumt ut??
  • pandis81

    ja i så fall blir det ju limousine taxi..
    men jag tänkte om det såg dumt ut att det är en taxi... eller att det är en limousinetaxi..???

    vad tror ni.??
    vad ska man annars åka i för bil..


    Lyckliga013bruden skrev 2009-11-17 23:59:02 följande:
    limousine ser väl finare ut än vanlig taxi. Borde kanske kolla upp något att åka i hmmm
  • Trollia
    KatjaB skrev 2009-11-17 18:45:02 följande:
    trollia: det skulle ju förstås gå att köpa allt sen och bara spara nu, men det är ju lite kul att kunna dra ut på allt lite, som nu när vi är i full färd med att leta snygga underkläder och en hatt till S. vad skönt att ha lokalen klar, är det en särskild kyrka ni vill ha? bluebride: ok, ni borde ju ändå kunna få ihop till bröllopet, det är väl i sommar ni gifter er, eller minns jag fel nu? Alla papper som ni måste ha är ju inga värdehandlingar, så om ni bara ringer runt så borde ni kunna få nya hemskickade.
    Ja, det är en särskild kyrka här, men tyvärr är det ju ganska dåligt utbud på kyrkor häromkring så den kyrkan vi tänkt oss är väl den mest mysiga kyrkan häromkring..skulle egentligen velat ha kyrkan vi döpte sonen i när vi bodde i E-tuna men nu bor vi ju inte kvar där så det blir en annan kyrka..
    Kul att hitta saker lite titt som tätt..vi har ju handlat lite saker med men har nog mkt kvar verkar det som när man jämför här inne..
  • KatjaB
    Trollia skrev 2009-11-18 00:18:57 följande:
    Ja, det är en särskild kyrka här, men tyvärr är det ju ganska dåligt utbud på kyrkor häromkring så den kyrkan vi tänkt oss är väl den mest mysiga kyrkan häromkring..skulle egentligen velat ha kyrkan vi döpte sonen i när vi bodde i E-tuna men nu bor vi ju inte kvar där så det blir en annan kyrka..Kul att hitta saker lite titt som tätt..vi har ju handlat lite saker med men har nog mkt kvar verkar det som när man jämför här inne..
    ok, hoppas att kyrkan är ledig då

    gaah, vet inte alls vad jag ska ha för underkläder, tänkte ju ha en korsett men den enda som jag gillar kostar en slant, 1800 närmare bestämt och jag vet inte.. känns lite väl saftigt, det är ju "bara" underkläder.. samtidigt rynkar jag på näsan åt allt annat jag hittills hittat
  • Sundance

    Jag väljer ju mellan två klänningar (finns i mitt galleri) och de kräver helt olika underkläder. Den med halterneck kan jag ha en relativt vanlig halterneck-BH under med genomskinliga axelband så då kan jag handla typ på H&M har jag tänkt men den andra är det lite värre med. Där krävs det nog mer en riktigt bra axelbandslös BH. Jag har faktiskt inte budgeterat med mer än 400 kronor i underkläder, så jag hoppas att jag kan få ihop det.

  • sarahkka76

    sundance: tycker att båda klänningarna är jätte fina så jag kan nog inte hjälpa dig där. Om du inte tänker på det praktiskt, vilken vill du helst ha?

Svar på tråden Bröllop 2010 del8