• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Sundance

    Nu är jag tillbaka från vår spa-helg i Ystad! Så supermysigt! Fast bröllpsmässan som de fixat på Ystad Saltsjöbad var ingen jättehit. Väldigt få utställare och så. Men jag fick ett par tips och riktlinjer i alla fall. Sen igår åkte vi och slog ihäl en timma på ett köpcentra här och då hittade jag krukor som vi ska ha rosarrangemangen i på borden. 69:-/st. Så nu är de fixade.

    Fast idag mår vi båda dåligt. Tog influensavaccinet igår. Jag är visserligen på jobbet men med värk i leder och huvud och armen, framför allt. Men sambon ligger hemma i feber och hosta. Tur att det går över relativt snabbt. men för er som ska ta sprutan och är spruträdda kan jag lugna er med att det var INGENTING! Jag är sjukt spruträdd och skakade ordentligt när jag gick fram till den ursnygga killen till sjuksköterska (och så sitter smabon två stolar bort, haha!), men det kändes vekrligen inte alls. Inte alls!

  • KatjaB

    vi kommer få vaccinet på jobbet, så det känns ju rätt skönt att slippa åka iväg, S däremot får vackert pallra sig iväg till mässan som alla andra.

    Hur gör ni med småbarn? Ska de få ta sprutan?

    Härligt med spa-helgen.. vill också!
    synd att det inte var någon hit med bröllopsmässan. Har ju en mässa i Örebro i februari som jag tänkt gå på, fast egentligen så behövs det nog inte, det är mest för att jag tycker att det är kul. Alla stora saker är redan bestämda och kläderna utvalda. Men det är ju alltid kul att få frossa lite i bröllop förstås
    Pratade förresten med cateringen igår och nu har vi bestämt oss för att köra på det. 3-rätters vore ju trevligt också men med tanke på barn på middagen och antal som serverar så känns buffé enklast. Skönt att slippa göra all mat själva också, satt och gjorde en lista på allt som ska fixas dagen innan och det blev en del.

  • Sundance

    Mycket är ju fixat för oss också men vi ska ändå gå på mässan här i malmö i februari. Som du säger, för inspiration. Men också mycket för tårtan, frisör och makeup. För där är jag helt ute i det blå. Har ingen aning om vart jag ska vända mig.

  • pettan
    EåN2010 skrev 2009-11-15 13:05:32 följande:
    väldigt OT men är det nån som är från Halmstad här ?eller i närheten.
    Jag är från Halmstad!
  • Sundance

    Det funkar inte. Får bara ett meddelande från BT om att bilden måste vara i ett visst format. Den är ju i JPG-format! Borde funka...

  • Lyckliga013bruden

    Hej!!
    Jag gifter mig också 24 april!

    Det är planen och gästerna kommer då, men al planering och allt man måste fixa och kolla och boka det tar ju aldrig slut. Hinner man verkligen allt?

  • EåN2010

    Hej! Jag tror jag är världens lyckligaste person just nu!!!! min chefs arbetskamrat ringde å fråga om jag ville komma på arbetsintervju på fredag!! och jobbet gäller bara helger eftersom jag pluggar på dagarna så jag blev bara så glad!!!
    extra pengar till bröllopet är ju bara helt bra!!!
    Väldigt OT men är bara så himla glad!!!! ska fira ikväll börjar ju inte skolan fören 12 imorgon!! jippi!

  • Sundance

    GRATTIS! Lycka till!

    Vad tror ni om att servera lite frukt och så till brudskålen men också ha en ostbricka. Lite mjukostar och några hårda och kex och så. Vill ju lägga den största delen av matpengarna på själva middagen men samtidigt vet jag hur hungriga vi var vid brudskålen på min kusins bröllop, så något vill jag bjuda på. Något förslag, som inte blir så dyrt.

  • Pantertanten

    Hej! Gifter mig också 2010 :) Närmare bestämt 17/7, har redan massa planer och vill gärna vara med här och läsa vad ni andra planerar och hur långt ni kommit. Vi kan ju säkert hjälpa varandra mycket med div. tips och trix

Svar på tråden Bröllop 2010 del8