• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Trollia

    KatjaB: Jag tycker också båda lät goda, men skulle nog tycka att nr 1 var lite mer speciell och sånt man inte äter så ofta, så därför skulle jag välja nr 1 tror jag..

  • Trollia

    Tror vi kanske hittat en lokal nu, vi åkte förbi utanför igår em, tyvärr var det lite mörkt men får ta o åka förbi när det är ljust ute nån dag också, det ligger jättefint vid en sjö, ska bara försöka få tag i den som hyr ut det så vi kanske kan få komma o titta o ev boka den då..

  • Sundance

    Jättesvårt det där med maten. Han som löst erbjudit sig att fixa maten till oss har gått och blivit pappa i dagarna så det känns inte soma tt det är läge att prata bröllopsmenyer just nu. Det enda vi vet är att vi inte vill ha buffé men att det ska vara mycket mat, så att folk bli mätta. Det behöver inte vara gormet-mat direkt.

  • KatjaB
    emspems skrev 2009-11-11 09:42:04 följande:
    Hejsan! Nu tänker jag också hoppa in i tråden. :) Hoppas så innerligt att jag kan få lite råd här. Jag och sambon gifter oss 4/12 nästa år och jag är så vilse. Kommer inte från Örebro så vi skulle behöva lite tips på festlokaler där man kan få ta med sig egen mat och dryck. Vi va och pratade med Naturens Hus igår men jag känner mig väldigt osäker på att ha buffé, och alkohol är något vi sagt att vi bestämt vill bjuda på och det blir helt klart billigast om man köper det själv.
    det finns massor med bygdegårdar runtom örebro, så det tycker jag ni ska kolla upp. Walldorffs fritids har ett fint hus som man får hyra, det är väldigt fint där och vi var lite inne på det. Då är det kök och en stor sal som man får tillgå, samt en stor terass fast den kanske är lite väl kall på vintern förstås. Gällersta forngård är populärt men ganska dyrt, 6000 tror jag hyran låg på. Sen finns det ju en hel del föreningslokaler som man kan hitta om man ringer runt, googlar osv. Herrgården är ju förstås fin, men där är det ju inte egen mat och dryck som gäller.
    Vi ska ha festen på edsbergs bygdegård, en bit utanför stan, där finns allt porslin också så det var ju en stor fördel.
  • KatjaB

    ja, först så tyckte vi båda att nr 2 lät mer gångbar... men nu när jag tittar på menyerna tycker jag att nummer 1 känns roligare.. kanske för att jag är lite småhungrig, hehe
    Dricker nutrilett nu för att bli av med några extrkilon så nu är man ju sugen på precis allt

  • Tausen

    Vet hur det är. Jag kör också på nutrilett nu (morgon och lunch och vanlig mat till middag. fast jag tycker det går riktigt bra, fast jag har ju då kört lite extra i shaken på morgonen, banan och havregryn. Fick tips om att prova cambridge istället som tydligen skulle vara mycket bättre...


    KatjaB skrev 2009-11-11 10:34:01 följande:
    ja, först så tyckte vi båda att nr 2 lät mer gångbar... men nu när jag tittar på menyerna tycker jag att nummer 1 känns roligare.. kanske för att jag är lite småhungrig, heheDricker nutrilett nu för att bli av med några extrkilon så nu är man ju sugen på precis allt
  • Sundance

    Snälla tjejer! Skriv lite roliga saker. Står på jobbet och har så fruktansvärt tråkigt. Här händer igenting idag! Ha surfat igenom varenda bröllopssite. The Knot, BT, Project Wedding... Har nog varit inne på varenda sida som har inbjudningskort. Kollat varenda sida som säljer caketoppers. Vad 17 ska jag hitta på??!! Och förresten, skulle kanske nämna att butiken där jag jobbar är städad och i fint skick. Lite måste man ju jobba för lönen

  • Humlan66
    Sundance skrev 2009-11-11 16:53:07 följande:
    Snälla tjejer! Skriv lite roliga saker. Står på jobbet och har så fruktansvärt tråkigt. Här händer igenting idag! Ha surfat igenom varenda bröllopssite. The Knot, BT, Project Wedding... Har nog varit inne på varenda sida som har inbjudningskort. Kollat varenda sida som säljer caketoppers. Vad 17 ska jag hitta på??!! Och förresten, skulle kanske nämna att butiken där jag jobbar är städad och i fint skick. Lite måste man ju jobba för lönen
    Kl är fem nu - gå heem med dig ;)
  • Humlan66

    Igår då jag pratade med gubben så sa han att han hade tänkt lite och eftersom vi ännu inte bor ihop så kanske vi skulle ta den biten först och tänka på bröllopet sen sa han. Men va 17- vi har ju hängt ihop i 8 år för jösse namn, nu vill jag ju att livet blir lite tryggare och allt det där. vill inte stå och stampa på samma fläck längre. Och det va ju faktikst han som fria *L* men det skulle isf betyda att det blir 2010 bröllop för oss

    Vad tänker ni då tjejer då ni läser detta ?

Svar på tråden Bröllop 2010 del8