• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • mammab

    äsch, bryr jag mig inte så mycket om. blir dom sura för att dom inte får komma på middagen så behöver dom inte komma alls!


    2010-10-23
  • vi är tre

    =)
    kanske man ska tänka så =) jag är lite feg på den sidan. vill inte trampa någon på tårna.

  • vi är tre

    lagt in bild på ringen som vi beställde i lördags. sen har jag tittat runt på klänning till lilltjejen. finns nu två klänningar som jag gillar. vad tycker ni om dem??

  • mammab

    vill inte jag heller egntligen, men jag känner att nu är det min och jonas dag. duger det inte så får det fan vara! då behöver vi inte deras neggo energi där över huvudtaget


    2010-10-23
  • Bettertogether

    Vi fick (nästan) problem med vem vi ska bjuda igår också... Vi va hos svärföräldrarna när svärmor började fråga vem vi har bjudit och sånt. Och sedan tyckte hon att ja inte behöver ni ju bjuda xxxxxxx, xxxx, xxxxxxxx, xxxxxxxxxx, xxxxx eller xxxxxx från sverige, för de kommer nog inte.
    Oops! Dem hade vi ju inte TÄNK bjuda heller. Så det ordnade sig till det bästa. ;) Men jag satt som på nålar så länge hon pratade om vem som skulle behöva bjudas. Men jag sa snällt åt henne att vi vill bara ha de som vi brukar umgås med NU med på bröllopet, och förklarade att vi har en liten budget. *puh*

  • Bluebride

    Skulle gått på bio igår, men den ställdes in, vi var för få som kom, så nu får jag vänta tills den kommer på dvd. Bor i en liten håla, så man kan inte alltid se det man vill här.

    Jag tror klänningen köpt till lillan är för stor, hon har 62/68 nu och är snart 1 år, vilken storlek har 1åringar? alltså de som nyss blivit 1. Min tjej föddes för tidigt och var tillväxthämnad så man vet aldrig riktigt hur hon ökar.

    Funderar på att fixa med inbjudningskorten idag. Är så ruggigt väder, så sitta och pyssla känns rätt.

  • KatjaB

    Ettåringar brukar väl ha runt strl 74-80 tror jag. det hade nog Astrid iallafall, men hon var rätt späd.
    Så det kan ju funka med den storlek du köpt, om den är för stor kanske du kan sy på band i sidorna och knyta i ryggen så att den dras åt lite bara.

    Vi bjuder våde släkt och vänner, men har sållat rejält i släkten. Det är ju trots allt dyrt att ställa till med bröllop och jag bjuder hellre folk vi umgås med nu än släktngar man träffar vid någon begravning eller nåt bröllop bara. men det är svårt det där.. nu har vi dessutom fått lite oförutsedda utgifter, inte massor men ändå. Så jag har inte skickat save the date korten än till riktigt alla än, vissa får vänta så vi ser hur det artar sig. Vill inte tumma på det vi tänkt och då bjuder vi hellre färre än att bjuda så många som möjligt och inte ha råd med det vi egentligen ville ha.
    men det löser sig nog i slutändan. Tänkte bara önska oss saker till bröllopet. Typ presentkort hos frisör osv..

  • Bettertogether
    KatjaB skrev 2009-11-09 10:22:32 följande:
    Vi bjuder våde släkt och vänner, men har sållat rejält i släkten. Det är ju trots allt dyrt att ställa till med bröllop och jag bjuder hellre folk vi umgås med nu än släktngar man träffar vid någon begravning eller nåt bröllop bara. men det är svårt det där.. nu har vi dessutom fått lite oförutsedda utgifter, inte massor men ändå. Så jag har inte skickat save the date korten än till riktigt alla än, vissa får vänta så vi ser hur det artar sig. Vill inte tumma på det vi tänkt och då bjuder vi hellre färre än att bjuda så många som möjligt och inte ha råd med det vi egentligen ville ha. men det löser sig nog i slutändan. Tänkte bara önska oss saker till bröllopet. Typ presentkort hos frisör osv..
    Det är så vi tänker också, men min svärmor är i den äldre änden, så hon vill gärna att alla hans kusiner och andra "viktiga" personer ska få komma på bröllopet. Men så kommer det ändå inte att bli. Vi har dragit bort hans kusins (de han umgås med) barn för att eventuellt få plats med någon han anser bör komma... eller så lämnar antalet så lågt ;)

    Vi har också önskat oss saker till bröllopet i julklapp. T.ex. caketoppern (willow tree), tårtfatet min bror ska bygga...
    Vad mer kan man önska sig? Frisör fick jag till födelsedagspresent...
  • Bluebride

    Det sitter redan band i sidorna på klänningen.


    KatjaB skrev 2009-11-09 10:22:32 följande:
    Ettåringar brukar väl ha runt strl 74-80 tror jag. det hade nog Astrid iallafall, men hon var rätt späd. Så det kan ju funka med den storlek du köpt, om den är för stor kanske du kan sy på band i sidorna och knyta i ryggen så att den dras åt lite bara.
Svar på tråden Bröllop 2010 del8