• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Blivandefrueriksson

    ja jag har ändrat mig massor nu men jag tror helt klart det blir lila och turkost sen blir det lite silver med tror jag. ska börja pyssla efter nyår tror jag.

    Jo håll tummarna vi kollade på ett hus idag som vi fastnade för. Dock vet vi inte hur vi ska gå tillväga för att gå vidare. Någon som kan? Vi vill ha, lånelöfte är klart från en annan bank än våran som säkerhet så får vi inte på våran är det bara att byta.

  • Blivandefrueriksson

    Vi har nu bestämt oss för vad det blir för vickning på natten, mycket velande men det blir kex, ost, frallor och lite smått.

  • vi är tre

    vi berättade för våra familjer i helgen. så nu är min mamma och pappa på G. pappa vill betala för kyrkan (stiftelse som äger kyrkan) så jag ska ringa och byta kyrka imorgon. så ska jag, syrran och mamma ut och kolla ringar ev. klänning i veckan.
    köper löpare till borden nu och ska låna diamanter till dekorationer.
    men vilka vi ska bjuda är fortfarande stort ?
    efternamnet är ännu värre =) han vill inte byte (gammal sed med att jag ska byta tycker han) jag har ett släktnamn och vill inte heller byta. nu är jag lite inne på att kolla tillbaka i våra släkten och kanske ta ett efternamn där.
    många tankar som jag har......

  • Tausen

    Åh spännande - lycka till!!


    Blivandefrueriksson skrev 2009-11-01 21:43:03 följande:
    ja jag har ändrat mig massor nu men jag tror helt klart det blir lila och turkost sen blir det lite silver med tror jag. ska börja pyssla efter nyår tror jag. Jo håll tummarna vi kollade på ett hus idag som vi fastnade för. Dock vet vi inte hur vi ska gå tillväga för att gå vidare. Någon som kan? Vi vill ha, lånelöfte är klart från en annan bank än våran som säkerhet så får vi inte på våran är det bara att byta.
  • KatjaB

    tausen: jasså det blev den klänningen, den är verkligen jättefin och lite orginell med överlappningen sådär.

    vi är tre: kan ni inte ha era nuvarande efternamn då?

    Jag har haft mitt efternamn bara sedan jag var 18 år eftersom vi försvenskade vårt finska efternamn, så jag känner inte att jag har sån anknytning till det då det inte är mer än 10 år jag haft det. Och efternamnen är så långa så två vill vi inte ha, Simon vill inte byta och jag tycker att hans är rätt fint. Så jag byter till hans.

    På tal om diamanter till bordsdekorationer så finns det billiga på tradera. Jag köpte 20 000 diamanter för 250 kr.

  • majsan801

    Det där med efternamn är svårt tycker jag. J vill inte byta och jag vägrar att byta till hans. Han heter Lindström och jag har ett eget orginellt efternamn som bara min släkt heter så jag vägrar ju gå från att vara den enda i sverige som heter så till att bli en i mängden. Jag har ett så vanligt förnamn så nej. Just nu tycker vi att det är så jobbigt att ta ett beslut att vi pratar inte om det. Och jag vill att gifter man sig ska man heta samma sak annars kan jag lika bra skita i att gifta mig. Ska också kika längre bak i släktleden.

  • Sundance

    Majsan: Jag är i samma sits som du. Är den enda i Sverige jag också. Men jag kommer nog sätta mitt efternamn som mellannamn och hans sist. Det enda jag ska kolla upp är hur det blir med barnens namn när vi dår det. Vill att de ska ha mitt efternamn och om det då krävs att jag sätter hans som mellannamn och mitt sist så får det bli så.

  • KatjaB

    vår familj är också den enda i sverige som heter så, men då vi tagit efternamnet själva har jag ju inte samma relation till det som ni säkert har.

  • Bluebride

    Min kille har ett namn som bara hans släkt heter, så jag tar hans, mitt är så himla vanligt.

  • majsan801

    Sundance säg gärna till när du får reda på hur det blir med barnens namn. De heter ju som mig just nu och jag vill inte att de byter.

Svar på tråden Bröllop 2010 del8