• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Fenixx
    KatjaB skrev 2009-09-22 08:35:04 följande:
    Trodde det var 3 juli som Victoria skulle gifta sig.
    nopp 19 juni, precis som sina föräldrar.

    dock har vi ju fotbolls-VM tror det var 11 juni till 11 juli.
  • Tausen

    Nä för vi upptäckte att vi kommer gifta oss samma dag...känns urfånigt. :P


    KatjaB skrev 2009-09-22 08:35:04 följande:
    Trodde det var 3 juli som Victoria skulle gifta sig.
  • Sundance

    Jag jagar stolsöverdrag för fullt. Blir nog att jag hyr fina vita till själva festlokalen. Eller köper och sen säljer och ut till vigseln (utomhus) så kör jag nog knoppalakan på vanliga klappstolar.

    Jag åker nog med mamma och pappa ut till platsen för viseln/festen och sedan kommer jag att komma fram till där den röda mattan börjar i en fin bil som kompisar till oss har. Vi viger oss liksom mitt ute på gården så det blir väldigt långt att gå om jag ska gå ända fram till röda mattan som ingångsmarch. Så därför tänkte vi att jag blir avsläppt i en fin bil men i och med att det rör sig om 2 minuter så ville vi inte lägga en massa pengar på det.

  • ninni84r

    Ja vi ska nog det. Min m2b vill det, och jg tycker också det är fint. Dock har vi inte jättefula stolar i lolkalen (svarta) så det funkar ju utan. Ska dit och mäta ngn dag om det överhuvudtaget passar med dem vi har hittat :)


    Bluebride skrev 2009-09-22 08:47:35 följande:
    hur många ska klä in sina stolar?
  • Sundance

    Snälla ni, nu behöver jag verkligen lite stöd och goda råd. Och jag ber om ursäkt direkt om detta inlägg blir lite långt.

    Vi hade ju tänkt oss en maffig utomhusvigsel på slottsbacken med slottet i bakgrunden. Vita stolar och röd matta á la USA. Vackra, vita parasoll som markerar vigselplatsen och mycket rosor. Killarna skulle komma gående över slottsbacken i sina snygga kostymer och jag och tärnorna skulle komma åkande i en ursnygg bil och bli avsläppta precis vid röda mattan. Så hade vi tänkt oss det och det är vår drömvigsel. Som reserv vid regn(men det var verkligen nödlösningen om det öser ner) skulle vi ha vigseln i slottets källarvalv. Där nere är det dock ganska trångt och jag är inte säker på att vi får in 60 stolar ens, utan får då ha stående vigsel. Och ingen lång röda mattan som jag kan skrida fram längs, mot min blivande.

    Så till dilemmat. Min sambos familj är goda vänner med en jätteduktig sångerska som är relativt känd i Sverige och som vi nu bad hans mamma att fråga om hon kunde tänka sig att sjunga på vår vigsel. Musiken och sången är otroligt viktig för mig, för det är alltid den som tar fram de starkaste känslorna i mig. Det var dock den här sångerskans svar som nu ställde till det då hon sa att hon jättegärna sjungit för oss om det inte varit utomhus. Efter hennes erfarenhet (och hon har erfarenhet) så kunde hon säga att ljudet ofta blir väldigt dåligt utomhus och att det ska mycket ljudanläggning till för att sång och tal ska höras. Min m2b's syster hade också varit på ett utomhusbröllop och sa att de inte hade hört någon som sas. Inte löftena eller nåt. Som m2b sa; man vill ju liksom att folk ska höra sången och talet, och framför allt löftena. Och man vill ju kanske inte stå och säga sina löften i en mikrofon. Och han var inte beredd att lägga ut flera tusen på att hyra en hejdundrandes ljudanläggning för bara 20 minuter. Så nu vet vi inte hur vi ska göra. Kyrkan är inget alternativ. Och det där källarvalvet... jag vet inte. Där var iofs öppen spis och så men vi vill ju liksom egentligen inte ha en mysig vigsel utan en mer storslagen vigsel. Och så blir det ju trångt. Finns det några andra alternativ för inomhusvigsel här i skåne. Ska vi prioritera ljudet framför vårt drömbröllop (visuella drömbröllop)? Allt hänger ju ifos ihop. Suck... Vad tungt det känns.

  • Humlan66

    Sundance vilket dilemma det där blir en svårt nöt att knäcka och jag vet faktikst inte hur jag hade gjort, men källaren låter inte som nått jag alt. men om hon är sångerska och rätt känd så måste hon ju nästan ha lite kontakter, kan inte hon fråga om det finns en ljudanlägggning hon får låna ?

    IHHHHHHHHHHHHH jag tror jag hittat min drömklänning ( den vit/rosa i galleriet), jag såg den nyss och jag bara stirrade MY GOD va vacker, men 600 $ och just den va inte min size :( ahhh.

    Har en annan rolig grej att berätta med jag har träffat en tjej härifrån Bt ( inte denna tråden ) och gud va trevlig hon va och vad vi fnissade och skrattade- hel lyckat va det

  • Sundance

    Jo, där finns ju säkert ljudanläggningar att hyra men de verkar bli rätt dyra. Men det är sant att det kan va värt att fråga henne om hon känner någon. Men jag fick intrycket av att hon bara inte ville sjunga utomhus. Hade hon sagt nåt i stil med att "jag kan sjunga men då får det vara en sån och sån ljudanläggning" så hade vi ju kunnat kolla på det. Men hon verkade som sagt inte vilja sjunga utomhus alls. Och som sagt så vill vi ju inte läsa våra löften i mikrofon och så heller.

    Klänningen var underbar! Föstår att du föll pladask.

    Vad kul med din nya vän! Sådant är ju underbart

  • Bluebride

    är kyckling ok att bjuda på? fundera att servera med klyftpotatis och sen får de antingen ta currysås el beaneisesås sen lite paprika och gurka är det bra mat?

Svar på tråden Bröllop 2010 del8