• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Sundance

    Kul med ytterligare en ny här i tråden. Välkommen!

    Vi kommer bli max 65 gäster, så 67 med mig och m2b. Det får inte bli fler eftersom priset på lokalen stiger med antalet gäster. Och då har vi verkligen inte bjudit någon onödig. Har inte ens bjudit respektive till till alla vänner. Tycker ni det är väldigt taskigt att inte göra det. Mina tärnor t ex har inte fått sina respektive bjudna. Vi resonerade som så att vi bjuder släkt och sen bjuder vi dem som vi liksom umgås med. Min bästa kompis pojkvän har t ex min m2b aldrig träffat trots våra 2,5 år tillsammans och att vi bor i samma stad som dem (han är väldigt osocial när det kommer till att lära känna nya människor, min kompis pojkvän alltså). Så om vi liksom inte umgås med dem som par så har vi inte bjudit respektive. Vad säger ni? Är det fel tänkt?

  • Tausen

    Svårt att säga. jag skulle nog tycka att det var lite tråkigt att åka på bröllop utan min fästman...men det är ju erat val.


    Sundance skrev 2009-09-21 10:32:52 följande:
    Kul med ytterligare en ny här i tråden. Välkommen!Vi kommer bli max 65 gäster, så 67 med mig och m2b. Det får inte bli fler eftersom priset på lokalen stiger med antalet gäster. Och då har vi verkligen inte bjudit någon onödig. Har inte ens bjudit respektive till till alla vänner. Tycker ni det är väldigt taskigt att inte göra det. Mina tärnor t ex har inte fått sina respektive bjudna. Vi resonerade som så att vi bjuder släkt och sen bjuder vi dem som vi liksom umgås med. Min bästa kompis pojkvän har t ex min m2b aldrig träffat trots våra 2,5 år tillsammans och att vi bor i samma stad som dem (han är väldigt osocial när det kommer till att lära känna nya människor, min kompis pojkvän alltså). Så om vi liksom inte umgås med dem som par så har vi inte bjudit respektive. Vad säger ni? Är det fel tänkt?
  • Tausen

    Skönt att höra. :)
    Vi ska leta lokal i veckan.
    Vill ju sätta i gång, men känns tidigt. Får väl förbereda och kika runt och börja fixa mer i dec -jan (Gifter oss 19 juni)


    Humlan66 skrev 2009-09-21 10:26:47 följande:
    Nä ALLA har inte kommit så långt i planeringen ;) vi har fastnat pga att vi inte hittat lämplig lokal
  • ninni84r

    håller faktiskt med, hade inte heller velat åka på bröllop utan min fästman tror jag...


    Tausen skrev 2009-09-21 11:03:56 följande:
    Svårt att säga. jag skulle nog tycka att det var lite tråkigt att åka på bröllop utan min fästman...men det är ju erat val.
  • Fenixx

    ja jag tycker det är lite fel att splittra ett par. ok om dem kanske bara varit ihop i 2mån, men annars så bjuder man alltid hela paret. vissa av våra vänners partners har vi inte träffat så mycket, men ändå självklart att bjuda dem bägge.

  • KatjaB

    Det där är ju så svårt med om man ska bjuda par och hela familjer osv.. vi har resonerat så att de som är par och bor ihop, eller varit tillsammans en längre tid bjuder vi båda i paret. (har 3 särbos i bekantskapskretsen som inte bor ihop men som varit ihop rätt länge och som vi träffar bägga i förhållandet)
    Men låt säga att "pelle" som varit singel och träffat nån ny då o då, men inget varaktigt träffar en tjej ett par veckor innan bröllopet. Han får komma själv, och inte ta med nya kärleken.
    Någonstans måste man ju dra gränsen och vi får sålla bland släktingarna för att det blir för dyrt och för många för lokalen, så då bjuder jag ju hellre nån jag känner än någons nya kärlek som jag knappt aldrig träffat.

  • ninni84r

    jo det håller jag med om, tex. min kusin har nyss träffat en ny med, men honom skrev jag inte med på inbjudan. däremot så verkar det som min m2bs lillasyster träffat en ny, så vi får la se hur det utvecklas - för håller de ihop fortfarande när det närmar sig så får vi bjuda honom med. (visste inte om det när jag skickade inbjudan så på den står det bara lillasysterns namn).. är ju ändå nära släkt!


    KatjaB skrev 2009-09-21 11:34:48 följande:
    Det där är ju så svårt med om man ska bjuda par och hela familjer osv.. vi har resonerat så att de som är par och bor ihop, eller varit tillsammans en längre tid bjuder vi båda i paret. (har 3 särbos i bekantskapskretsen som inte bor ihop men som varit ihop rätt länge och som vi träffar bägga i förhållandet) Men låt säga att "pelle" som varit singel och träffat nån ny då o då, men inget varaktigt träffar en tjej ett par veckor innan bröllopet. Han får komma själv, och inte ta med nya kärleken. Någonstans måste man ju dra gränsen och vi får sålla bland släktingarna för att det blir för dyrt och för många för lokalen, så då bjuder jag ju hellre nån jag känner än någons nya kärlek som jag knappt aldrig träffat.
  • Bluebride

    håller med katja.

    Nu ska jag duscha, ska iväg till vårdcentralen för att få min dom (har tagit reumatikertest)

  • KatjaB

    Förresten, kollade lite på bussar till och från vigsel o fest. Vi tänkte såhär, att vi ska kolla vilka som är intresserade och ordna med buss men att alla får betala sin egen biljett.
    Tyvärr har vi inte råd med att stå för den kostnaden själva, och det känns ändå kul att kunna erbjuda möjligheten vilket jag tror att många skulle tycka var bra.
    Så om bussen skulle skjutsa från en uppsamlingsplats till vigseln, vänta tills vigseln var klar, skjutsa till festen och sen hämta på kvällen/natten så skulle det gå på mellan 50-80 kr per person.
    Tyckte inte det var så farligt, och ska få offerter från andra bolag också.

    Hittade även en bil som de hyr ut som jag bara älskar.. en cremevit carmangia (vw-cab) från -66, men sambon var inte lika lyrisk som jag.. få se hur vi gör med skjutsen, då fick man iallafall ha bilen hela dagen och hinner med att fota vid bilen o så också. De andra vi tittat på fick man bara ha 2 timmar

  • Tausen

    Ja vi bjuder båda i förhållanden just nu oavsett om det är nytt eller inte eftersom många av våra vänner bor långt borta och vi känner att de kanske inte är så kul för dem att komma helt själva. Vi kommer ju inte ha tid för allla hela tiden.

Svar på tråden Bröllop 2010 del8