• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Bluebride
    Humlan66 skrev 2009-09-15 14:54:41 följande:
    Jag har verkligen en bröllopssvacka nu. Känner bara BLÄÄÄ för att planera för bröllopet just nu, lika när jag går in här och försöker läsa om alla trådar. det känns bara som bla bla bla booring lixom Fler som har sånna svackor ?
    usch, varför känns det så?
    Jag har såna svackor vid gräl.
  • Humlan66
    Bluebride skrev 2009-09-15 15:16:33 följande:
    usch, varför känns det så?Jag har såna svackor vid gräl.
    Jag vet inte faktikst men misstänker väl ( och om jag ska lätta mitt hjärta ) att det för det första aldrig ordnar sig med lokalen, men sen att vi inte bor ihop utan fortfarande 60 mil emellan oss. Att våra familjer är så annorlunda och men båda lika tråkiga, det är lixom inget GO i dom. Så man tänker all denna planering för vadå ? att dom inte ska bjuda till något och gå och lägga sig tidigt.Vill faktikst ha en toppenkväll men rädd att jag ska bli besviken
  • Bluebride

    Tänk så här, det är Er dag, inte deras. Kan faktiskt säga att våra familjer är också tråkiga. Hans är överreligös, framförallt svärmor som min svägerska tycker är toppen, jag tycker tvärt om. Vi bor visserligen ihop, men m2b är väldigt oengagerad, får se om det blir bättre när jag har bröllopsmöte med tärnor (om båda kommer), bestman och matansvarig, vilken är en granne som e grunden är kock men jobbar nu rätt högt upp inom kommun. Eftersom vi är småbarnsföräldrar och de flesta av våra gäster är långväga, så kommer vi börja tidigt för att det inte ska bli så sent, var har ju barn med ca 12 st från ålder 0-16. Finn några roliga detaljer till ditt bröllop och koncentrera dig på allt som ska hända. Det löser sig säkert med lokalen också ska du se. Vi använder kyrkans lokal och därav ingen sprit, jag får inte dricka, så varför ska de andra göra det? Blir ingen jättefest med disco heller, för det får man inte ha och sen är vi inga discotyper. Vi hoppas min kompis ska spela några toner på pianot så vi får lite dans, inte så mycket annat.


    Humlan66 skrev 2009-09-15 15:43:37 följande:
    Jag vet inte faktikst men misstänker väl ( och om jag ska lätta mitt hjärta ) att det för det första aldrig ordnar sig med lokalen, men sen att vi inte bor ihop utan fortfarande 60 mil emellan oss. Att våra familjer är så annorlunda och men båda lika tråkiga, det är lixom inget GO i dom. Så man tänker all denna planering för vadå ? att dom inte ska bjuda till något och gå och lägga sig tidigt.Vill faktikst ha en toppenkväll men rädd att jag ska bli besviken
  • Malla och Mojje

    Blir lite lätt stressad när jag läser här!!!

    Vi ska gifta oss den 29/5 2010 och har "bara" bokat lokal och kyrka! Det känns som om vi är jättesent ute ju! (100 gäster)

    Har alla kommit så långt så att ni sitter och pysslar med placeringskort och dyl????

  • Bluebride

    Nej, placeringskorten får man göra efter OSA, det är bäst, men mina ska hålla på att grundmålas å så, då mina är krukor istället för kort. De som pysslas mest med nu är väl inbjudningskorten. Jag har påbörjat dem, har texten i att fylla i och för er nya så är jag är en riktig pysseltjej och ska skriva både inbjudningskort och program för hand.

  • Malla och Mojje

    Ok! Men allt annat är klart eller? Musik, fotograf och blommor och så eller?

  • pandis81

    idag har jag klickat hem lite ljus.
    så nu är det bara en tur till ikea snart som gäller, så att man kan köpa lite tyg/gardiner som dukar.
    samt lite glas och servetter.

    annars är det bara mat,dricka,uppläggningsfat.

    jag har haft möte med min toastmaster som även ska göra våran tårta, med ev hjälp av en annan väninna som bor på den orten som vi ska gifta oss i. Så design och smaker är klara.

  • KatjaB

    hoppar in här i tråden, vi ska gifta oss 10 juli nästa år och vi har kommit en bit på väg med planeringen.. Än så länge har vi: bokat vigselförrättare och plats (utomhus) en backup plan ifall det skulle spöregna och festlokalen är bokad.
    Vi har gjort bugdet, gästlista och skrivit klart save the date-korten.. dessa ska bara postas också, hehe.
    Köpte hem mängder med lakan på annons som jag ska sy stolsöverdrag av så det tar jag då o då för att slippa stressa med det sen. Har gjort 3 hittills och har 69 kvar, hehe
    Har bestämt vad vi ska ha för kläder men inte beställt dem än bara. Tänkte gå ner ett par kilo tills dess. Tärnan är tillfrågad och tackat ja, sambon klurar för fullt på vem han vill ha som best man och toastmasters är tillfrågade men vet inte om de vill vara det än. Tänkte ringa o kolla läget idag

    började gå på danskurs för att kunna briljera på brudvalsen och för att det är kul, men nu blev det för få deltagare och vi får vänta till januari istället.. lite trist men det är ju inte livsviktigt direkt, mer en kul grej.

  • pandis81

    jag har också gjort våra inbjudningar själva och skrivit alla för hand. Jag har gjort hälften och har hälften kvar.
    Men det är ca 15 som saknas.

    Vi ska placeringskort vid dom stora borden där dom vuxna sitter och sen har vi två små bord där barnen sitter. coh där har vi inga placeringskort. Men jag har gjort designen för dom och ska bara skriva på namnen när OSA är klart.


    Bluebride skrev 2009-09-15 17:06:37 följande:
    Nej, placeringskorten får man göra efter OSA, det är bäst, men mina ska hålla på att grundmålas å så, då mina är krukor istället för kort. De som pysslas mest med nu är väl inbjudningskorten. Jag har påbörjat dem, har texten i att fylla i och för er nya så är jag är en riktig pysseltjej och ska skriva både inbjudningskort och program för hand.
Svar på tråden Bröllop 2010 del8