• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Fenixx

    skoj att ha lite att pyssla med!
    vi har våra mörkbruna kuvert här hemma som väntar på att inbjudningarna ska bli klara.

    väntar på att sambon ska komma hem då vi fått skiss från sömmerskan om lite till honom. se vad han tycker.

  • Bettertogether

    Är det någon som råkar ha en färdig mall hur man göra kuvert??? Eller vet var man kan hitta en sån?

  • Bettertogether

    Tack Fenixx! :D Det var ju en väldigt bra beskrivning!

    Jag kom faktiskt också på att man ju kan öppna upp ett kuvert ;) Och jag råkade faktiskt ha ett hemma som var perfekt! :D

    NU ska här pysslas! ^^

  • Bluebride

    pysseltajm! Ska göra det med sen

    OT... var å fyndade idag. 1 par byxor svarta och en jeanskavaj i mörka kamoflagemönster (svårt att beskriva) för 40 kr

  • Bluebride

    japp, plaggen kostar i vanliga fall ca 200kr st men nu blev det 20 kr istället st. Ett impuls man kan leva med. Var ju dock inte till bröllopet men fynd som fynd.

    Borde egentligen städa, men mår lite risigt pga mensen, men jag får väl städa efter middagen istället, förhoppningsvis mår man inte lika illa då. Skulle vilja pyssla med inbjudningskorten...

    Är det någon av er som kommer ha kort hår och ska ha tiara och slöja. Jag har alltid sett mig i lång lockig frisyr till bröllopet, men jag har nu kort hår, vilket killen tycker jag ska fortsätta och ha och jag har faktiskt vant mig, men saknar att ha tofs jag tycker inte det finns så mycket bra frisyrer, då sa han att han skulle fixa en frissa, vi får väl se om den saken. Ska fråga honom om vi inte kunde prata lite bröllop i helgen över lite gott.

    Kom någon ihåg vilken bröllopstidning som nyss kommit ut?

  • Fenixx

    bröllopsguiden kom ut där i början av sept.

    och nu i mitten av september kommer även "allt om bröllop" nog min favo.

  • Bettertogether
    Bluebride skrev 2009-09-11 14:34:13 följande:
    japp, plaggen kostar i vanliga fall ca 200kr st men nu blev det 20 kr istället st. Ett impuls man kan leva med. Var ju dock inte till bröllopet men fynd som fynd.Borde egentligen städa, men mår lite risigt pga mensen, men jag får väl städa efter middagen istället, förhoppningsvis mår man inte lika illa då. Skulle vilja pyssla med inbjudningskorten...Är det någon av er som kommer ha kort hår och ska ha tiara och slöja. Jag har alltid sett mig i lång lockig frisyr till bröllopet, men jag har nu kort hår, vilket killen tycker jag ska fortsätta och ha och jag har faktiskt vant mig, men saknar att ha tofs jag tycker inte det finns så mycket bra frisyrer, då sa han att han skulle fixa en frissa, vi får väl se om den saken. Ska fråga honom om vi inte kunde prata lite bröllop i helgen över lite gott.Kom någon ihåg vilken bröllopstidning som nyss kommit ut?
    Jag tycker det är jättesnyggt med kort hår och en tiara!! :) Jag kommer nog själv ha långt hår eftersom jag inte kan ha kort hår (Det blir lockigt och risigt, och är dessutom så tjockt så det går inte)... Men om jag hade lite tunnare och glansigare hår hade jag nog övervägt kort frisyr! :)
  • Bettertogether

    Suck, nu kom jag precis på ett dilemma...

    Kan man bjuda pappas sambos syskon på bröllopet, men inte bjuda mammas sambos syskon?

    Det är nämligen så att min pappa är enda barnet och min farfar finns inte mer.. Så hans sambos syskon har blivit mer som hans släkt. Tycker det skulle vara rättvist så, så pappa har någon han känner gemenskap med också.

    Eller vad tycker ni?!

Svar på tråden Bröllop 2010 del8