• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Eva och Lars

    Hej Fenixx i vilket konditori kan man hitta en bra bröllopstårta?
    Vi bor i Klockrike som ligger 2,5 mil från linköping så jag bara undrar var det konditoriet ligger och vet du någon bra cateringfirma som är beredd på att göra speciell mat också jag har nämligen en person på gästlistan som är väldigt allergisk mot många saker på matlistan./Eva

  • Fenixx

    eva>> menar du runt Linköping?
    jag bor nämligen utanför göteborg, så kan inte alls dem trakterna.
    kanske nån annan du sett?

  • Fenixx
    Muntrik skrev 2009-09-10 18:51:54 följande:
    Eva>> Tårtverkstan i Linköping gör väldigt fina bröllopstårtor, kika in på deras hemsida får du se tartverkstan.com
    ja dem har man hört om ja. så coola tårtor med.
  • Sundance

    Sorry Bluebride . Trodde du nyss hade fått den och kunnat fota den. Det var riktigt läckra färger i alla fall.

    Hur långt i förväg bokar ni tårtan allihop?

  • maj2010

    Hej tjejer!

    Sitter här med ont i halsen, snuva och lite feber. Ska nog stanna hemma från jobbet imorgon. Hoppas det inte är den beryktade svininfluensan jag fått... Fast då blir man väl jättesjuk direkt? Tänkte i alla fall passa på att börja pyssla med inbjudningskorten imorgon. Hade gärna lagt upp bild på första prototypen här, men jag har ju som sagt en faster som snokar...

    Tårtan har jag inte tänkt på så mycket, den är inte jätteviktig för oss. Vi ska börja prata meny med krögaren efter nyår, så då kollar vi tårtan också. Jag vill gärna ha en tårta med choklad, men är inte beredd att betala hur mycket som helst. Min erfarenhet är att man ändå är lite för mätt och smått berusad när det är dags för tårtan.

    Ska ni ha både efterrätt och tårta?

  • Fenixx

    maj2010>> nej vi ska ha förrätt och buffé. sen blir det nog lite paus och så tar vi nog 1a dansen och sen därefter blir det kaffe och tårta.

    känns lite som kaka på kaka annars med efterätt också. även om jag nu gillar det.

  • Bettertogether

    Åh en sån bra dag dethär har varit!! :D
    Jag har varit till hemstaden idag, där vi också ska gifta oss, så jag och mamma promenerade in till staden för att uträtta lite grejer.

    Bland annat bokade jag frisör till bröllopet! :) Den jag först tänkt gå till hade redan en brud den dagen, så jag fick tänka om.. men jag tror nog att det blir superbra ändå! Det är det jag älskar med småstäder, att man går in till en frisör och hon vet mitt namn och min mammas namn + min tärnas namn helt utan vidare. Super!

    Jag handlade också akvarellpapper som ska användas till inbjudningskorten i stadens lokala bokhandel. Jag provprintade ett inbjudningskort, och jag måste säga att det blir bättre än förväntat!! Så, vi kommer alltså att skriva ut inbjudningskorten på vanlig printer, men på tjockare papper. Bild kommer i min blogg.

    :D NU känns det som att det är på riktigt när frisören är bokad! (och även sminkningen är fixad!)

  • FruHögstadius

    hej tjejer, idag har jag köpt chokladbrun tapet till våra kuvert, blir det mycket över, gör jag nog även "ramar" att ha runt placeringskorten.

    pratade även med gubben och någon dag här ska vi sätta oss ner, BÅDA TVÅ , och gå igen budget och hur mycket vi ska spara och vad vi måste börja pre. boka till årsskiftet.

  • Fenixx

    åh vad skoj när man får bokat mer grejer och man känner av att det närmar sig mer och mer.

Svar på tråden Bröllop 2010 del8