• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Bettertogether
    Sundance skrev 2009-09-09 12:20:09 följande:
    Nämen! Vad läskigt! Men du har alltså inte ont? En konstig fråga då kanske... Var det läkare som kom fram till att det berodde på detta? Eller var det du själv? Trodde i så fall läkarna på din teori, att det kom från axlar och nacke? jag står just nu och försöker komma fram till vårdcentralen för att boka tid. Det var lite läskigt igår kväll. Var så där yr och helt plötsligt var det precis som att jag kom av mig helt. Glömde mitt i en mening vad jag skulle säga och började kasta om ord. Min stackars sambo blev helt förvirrad och var tvungen att fråga mig om jag kom ihåg vad jag hette.
    Min mamma jobbar inom vården, så det var hon som började tro det var axlarna (jag skrev väldigt mycket brev då och satt och spände axlarna hela kvällarna)... Sen gick jag till någon läkare som skickade mej vidare till en fysiotherapeut.
    Jag minns ännu vilken panik jag kände dendär första gången när det svindlade till... Mamma satt uppe med mej flera nätter och tittade på tv, bara för att jag inte kunde ligga ner utan att rummet snurrade runt.
    En gång för inte många år sedan kunde jag inte jobba för att när jag kom in i glasskiosken (där jag jobbade då) snurrade allt bara runt och jag måste lägga mej ner på golvet.
    OBEHAGLIGT är rätta ordet för detta fenomen. Nuförtiden har jag skaffat gångstavar, lätta hantlar, vetedyna, kylsalva och spikmatta för att hålla mina axlar i skick.
    Tyvärr är ju datorn en bidragande faktor till mina onda axlar.
  • Bluebride

    Nja, borra vill jag nog inte göra i snäckan, sen har jag inget bra monogram heller.


    Bettertogether skrev 2009-09-09 09:02:39 följande:
    Jag tycker du ska fatta en liten borrmaskin och liksom borra ut monogramet ur snäckan :) Så att monogramet blir som ett hål i snäckan.
  • Sundance

    Hmmm... Där ser man. Iofs tycker jag det låter som att du är lite värre drabbad än mig. Jag känner mig mest småostadig och skakig hela tiden men har bara fått två sådana riktiga yrselattacker. Att rummet liksom vänt på sig. Får väl se vad de kan komma fram till på vårdcentralen om de nu tycker jag borde komma in.

  • Fenixx
    Sundance skrev 2009-09-09 10:18:44 följande:
    Oh, förresten... Den där låten som spelas i början av klippet med den skrattande bruden, när texten visas, vilken är det??? Alltså det klippet som Fenixx (?) la upp i förra tråden. Snälla, om ni vet så svara. Kan inte hitta den
    Det är Pachelbel Canon in D Major
  • Sundance

    Attans också! Då var det den som min m2b's kusin hade som ingån på sitt bröllop. Känns lite taskigt att sno den . Jaja... Tack så jättemycket i alla fall!

  • Fenixx

    står ni dem väldigt nära? är ju ändå en väldigt klassisk ingång som många har ändå.

  • Humlan66

    Oh herregud va ni skriver tjejer , man hinner ju inte med *S*

    Nu sitter man här och fundilerar på lokalen igen. En grej som jag bara inte kan släppa ( dumma mig ) är att jag vill ha runda bord. Så vilken lokal jag än väljer så måste vi hyra in runda bord och då lär jag hitta någon som hyr ut sånna bord BILLIGT.
    Ska jag få min pappa och öv fam att komma så lär den ligga nära där dom bor med. M2b's fam tar sig vart vi än är så där är der inga problem.Vilket dilemma va. Vara nära och inte få den lokalen vi vill ha eller vara lite längre bort och få dem vi vill ha men riskera att inte pappa kommer

    Hur skulle ni ha gjort ? Eller hur går erat tankesätt då ni väljer lokal ??

  • Sundance
    Fenixx skrev 2009-09-09 16:04:08 följande:
    står ni dem väldigt nära? är ju ändå en väldigt klassisk ingång som många har ändå.
    Jovars, vi gör väl det. De ska ju komma på bröllopet i alla fall. Men iofs, jag snor ju hellre den än deras solosånger. Hon tog såklart Jonas Gardells "Aldrig ska jag sluta älska dig" . Och jag som är enormt Jonas-fan.
  • Sundance

    Jag satt ju förresten ett par timmar igår med en av m2b's kompisars fru och pratade en massa bröllop och det var faktiskt himla nyttigt. Man fick lit distans till det hela liksom. Frågade hur de gjort med fotograf och de hade inte anlitat någon. Som hon sa; Vi ville ju bara ha en bra bild att kunna rama in så vi och syrran åkte och knäppte en massa bilder tills vi hade ett gäng som vi var nöjda med. Hon berättade dessutom att deras vänner lagt 10.000 på en fotograf och de hade inte fåt en enda bra bild så... Och så frågade jag vad de hade för tårta och var de köpte den och det mindes hon inte. Och hon är ändå planeringsfreak som jag. Men de köpte kuvert där tårta och dryck och mat och dekorationer och allt ingick. Det fick mig att tänka att man kanske kan lugna ner sig lite och faktiskt leja ut lite mer uppgifter och släppa lite på kontrollbehovet.

Svar på tråden Bröllop 2010 del8