• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Bluebride

    ok, får kolla med dem, får försöka få en tid när jag ändå ska till VC för att komma mitt reumatikerprov

  • Fenixx

    Flodis Hjärtat skrev 2009-09-08 16:41:50 följande:


    Trodde att det var den 29 maj som var pingstafton? Men spela boll! Grattis allihopa.
    nopp är tidigare nästa år.
  • Lina o Peter

    Åh idag ska vi kika på den festlokal som jag tror att det blir. Inte den vackraste, men mest prkatisk och ekonomisk då det finns plats för alla, scen, riktigt kök, stolar och bord och porslin och you name it. Att hyra 3 dagar kostar 2600 kr och så lagara vi egen mat + köper dricka från Tyskland.

    Vad tycker ni om betal-bar? Jag tänker att man bjuder på dryck till maten, avec till kaffet och så. Men sen funderar jag på om vi ska ha bar till självkostnadspris, det blir vekligen snordyrt annars.. och risken för snorfulla gäster ökar ju också.. Hur gör ni?

    Ska även beställa min klänning snart från Millys. Tidigt jag vet, men dollarn står låååågt nu så jag passar på.

    Känns som det händer något nu!!!

  • Bluebride

    Jag har inte hittat någon caketopper som funkar, så jag fixar egen.

    Jag har snäckor i temat och har inte hittat någon caketopper som funkar, jag vill inte ha ett vanligt brudpar. Så jag funderar på att ta en snäcka jag har och sen göra som ett monogram i den, men jag vet inte hur. Penna eller klisterpapper? vad tycker ni?

  • Fenixx

    Lina o peter>> ja men låter ju jättebra med lokalen.
    ni kan ju ta tex 20kr för varje flaska så får ni lite tillbaka.

    bluebride>> jag är ju inte pysslig, men låter som en rolig idé som caketopper.

  • Bettertogether
    Bluebride skrev 2009-09-09 08:21:07 följande:
    Jag har inte hittat någon caketopper som funkar, så jag fixar egen.Jag har snäckor i temat och har inte hittat någon caketopper som funkar, jag vill inte ha ett vanligt brudpar. Så jag funderar på att ta en snäcka jag har och sen göra som ett monogram i den, men jag vet inte hur. Penna eller klisterpapper? vad tycker ni?
    Jag tycker du ska fatta en liten borrmaskin och liksom borra ut monogramet ur snäckan :) Så att monogramet blir som ett hål i snäckan.
  • Sundance

    Bluebride: Nej, det var typ 7 år sedan jag åt sådana en semester så jag minns inte men jag såg att maj2010 tipsade om en sort. Men snacka med din barnmorska.

    Bettetogether: Oj, det lät spännande. Hade ingen aning om att det kunde komma från nacke och axlar. Men jag har ju inte ont i nacke och axlar. Lite stel men det har jag alltid varit. Fick en totallåsning i bröstryggen i våras bl a.

    Vi ska nog ha 3 sånger vid vigseln. Hade bara tänkt ha två men så kom jag på att eftersom vi inte har kyrklig vigsel så blir det ju inga psalmer så en sång till för att fylla ut lite.

    Vi ska inte ha betalbar men däremot ska kompisar till oss vara bartenders. Tror det är en bra idé för då kan man dels be dem hålla ett öga på vilka som ev. inte bör ha en drink till (tror dock inte det är någon fara bland våra gäster) plus att de ju har kontroll på hur mycket sprit man blandar i drinkarna. var på bröllop i somras där all dricka stod framme och jag kan säga att drinkarna som min m2b blandade till mig innehöll onödigt mycket sprit så jag tror det kan få ner kostnaderna att någon som kan blanda drinkar gör det.

    Jag ska nog köpa strasstenar och sätte fast på silvrig ståltråd i form av vårt monogram. Att ha som caketopper.

  • Sundance

    Oh, förresten... Den där låten som spelas i början av klippet med den skrattande bruden, när texten visas, vilken är det??? Alltså det klippet som Fenixx (?) la upp i förra tråden. Snälla, om ni vet så svara. Kan inte hitta den

  • Bettertogether
    Sundance skrev 2009-09-09 10:17:24 följande:
    Bluebride: Nej, det var typ 7 år sedan jag åt sådana en semester så jag minns inte men jag såg att maj2010 tipsade om en sort. Men snacka med din barnmorska.Bettetogether: Oj, det lät spännande. Hade ingen aning om att det kunde komma från nacke och axlar. Men jag har ju inte ont i nacke och axlar. Lite stel men det har jag alltid varit. Fick en totallåsning i bröstryggen i våras bl a.Vi ska nog ha 3 sånger vid vigseln. Hade bara tänkt ha två men så kom jag på att eftersom vi inte har kyrklig vigsel så blir det ju inga psalmer så en sång till för att fylla ut lite.Vi ska inte ha betalbar men däremot ska kompisar till oss vara bartenders. Tror det är en bra idé för då kan man dels be dem hålla ett öga på vilka som ev. inte bör ha en drink till (tror dock inte det är någon fara bland våra gäster) plus att de ju har kontroll på hur mycket sprit man blandar i drinkarna. var på bröllop i somras där all dricka stod framme och jag kan säga att drinkarna som min m2b blandade till mig innehöll onödigt mycket sprit så jag tror det kan få ner kostnaderna att någon som kan blanda drinkar gör det.Jag ska nog köpa strasstenar och sätte fast på silvrig ståltråd i form av vårt monogram. Att ha som caketopper.
    Jodå, ända sedan högstadiet har jag lidit av spända axlar och nacke... och fortfarande kan jag ha svårt att stå utan att hålla i mej utan att bli yr. Likadant om jag är ute och går. Det är ganska jobbigt, och jag oroar mej lite för att stå framför altaret utan något annat än min man att hålla i ;)
  • Sundance
    Bettertogether skrev 2009-09-09 11:07:52 följande:
    Jodå, ända sedan högstadiet har jag lidit av spända axlar och nacke... och fortfarande kan jag ha svårt att stå utan att hålla i mej utan att bli yr. Likadant om jag är ute och går. Det är ganska jobbigt, och jag oroar mej lite för att stå framför altaret utan något annat än min man att hålla i ;)
    Nämen! Vad läskigt! Men du har alltså inte ont? En konstig fråga då kanske... Var det läkare som kom fram till att det berodde på detta? Eller var det du själv? Trodde i så fall läkarna på din teori, att det kom från axlar och nacke? jag står just nu och försöker komma fram till vårdcentralen för att boka tid. Det var lite läskigt igår kväll. Var så där yr och helt plötsligt var det precis som att jag kom av mig helt. Glömde mitt i en mening vad jag skulle säga och började kasta om ord. Min stackars sambo blev helt förvirrad och var tvungen att fråga mig om jag kom ihåg vad jag hette.
Svar på tråden Bröllop 2010 del8