• Hante

    Juli 2010 del 3

    Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • fansanb

    Hejsan!
    Ska gifta mig den 17/7, vill också vara med här!:)
    Har precis gjort klart inbjudningarna och tänkte skicka ut dem snart, hur gör ni? Tycker ni att det är tidigt?

  • källerudd
    KatjaB skrev 2009-11-06 11:09:33 följande:
    källerud: ska ta och kolla lite senare idag
    Tack

    Detta blir lite OT men jag behöver skriva av mig lite...Har en vän som idag på morgonen fick en lite bäbis, super glad för deras skull, men det gnager i mig lite att hon totalt ignorerat mig den senaste veckan. Hon svarar inte när man ringer el när man smsa...Jag förstår att hon haft det jobbigt nu på slutet, hon har haft mycket förverkar osv men kan man inte slänga iväg ett sms om att man inte orkar prata just nu att vi får höras när allt har lättat lite. Eller är det bara jag som tycker det är viktigt att värna om sina vänner även när man själv har det tufft, eller är jag bara fånig som ens känner så här??? På toppen av detta fick jag idag reda på att min bästa vän (ja det låter lite löjligt men hon är min närmsta vän) är gravid...Ännu glader för deras skull då de försökt i över ett år nu...Men hon är beräknad till den 17 juli vi gifter oss den 28. Detta betyder ju att hon med största sannolikhet inte kommer att kunna närvara på min stora dag och det känns jätte tråkigt. Fånigt att oroa sig för det nu men det känns lite extra jobbigt ovanpå det andra.
  • källerudd
    fansanb skrev 2009-11-06 16:43:53 följande:
    Hejsan!Ska gifta mig den 17/7, vill också vara med här!:)Har precis gjort klart inbjudningarna och tänkte skicka ut dem snart, hur gör ni? Tycker ni att det är tidigt?
    Vi ska skicka ut våra i februari. Det känns lagom...Tror du kan vänta lite faktiskt
  • CeKe
    rosesarered skrev 2009-11-06 09:33:17 följande:
    Så nu behöver jag goda råd från CeKe som både jobbar och pluggar, hur gör man?? för att få tiden att räcka till?
    Grattis till jobbet! Jadu, hur gör man... jag har turen att ha ett roligt jobb som lämnar kvar en del energi till kvällarna + att studierna enligt mig inte riktigt är så tidskrävande som 50 % studietakt säger... Men jag försöker väl helt eneklt att inte ha så jättehöga krav på mig i studierna (brukar ha det) och ta en sak i taget. Sen har jag ju KeCe som stöttar mig, vilket är ovärderligt! Fundera över vad du vill ha ut av jobbet respektive studierna och prioritera utifrån det, så kommer det nog att gå bra! Lycka till!
  • KatjaB
    källerudd skrev 2009-11-06 09:26:32 följande:
    Om du har lust får du gärna titta in här 28juli2010.bloggplatsen.se/2009/10/31/2137704.../ och utifrån det skriva något bra =) I det stora hela vill jag ha drömklänningen i galleriet (man kan ju skicka med den bilden) men jag vill ha vita broderier, utan släp men lite lite längre bak så den dras ut (luddigt jag vet) jag vill ha snörning i ryggen med ett bredare organsabandJa det va nog det hela. Men känn inte någon press att du måste. gör det om du har lust!!Tack på förhand
    Hur får man till att det är längre bak utan att ha släp? Är det större underkjol du tänkt då eller ska det vara lite släp, såkallat "sweep the floor"?

    Nåt åt det här hållet?

    Hi!

    I have a picture of the dress that I´d like for my wedding, but with a few changes. The emboidery should be in white and no train/sweep the floor train. A lace up back with organza-bands, like on picture nr 2.
    What would the dress cost including a petticoat and shipping to Sweden?

    Best regards
    ditt namn

    Och så skickar du en bild på drömklänningen och på bilden med snörningen i ryggen.
    Vet inte om du hade bestämt dig för hjärtformad urringning, i så fall heter det Sweetheart neckline, och om du har nån bild på exakt vilka broderier du vill ha kan du ju skicka med det också, annars får du säkert förslag av dem.
  • källerudd
    KatjaB skrev 2009-11-08 09:23:40 följande:
    Hur får man till att det är längre bak utan att ha släp? Är det större underkjol du tänkt då eller ska det vara lite släp, såkallat "sweep the floor"? Nåt åt det här hållet? Hi!I have a picture of the dress that I´d like for my wedding, but with a few changes. The emboidery should be in white and no train/sweep the floor train. A lace up back with organza-bands, like on picture nr 2.What would the dress cost including a petticoat and shipping to Sweden? Best regardsditt namnOch så skickar du en bild på drömklänningen och på bilden med snörningen i ryggen. Vet inte om du hade bestämt dig för hjärtformad urringning, i så fall heter det Sweetheart neckline, och om du har nån bild på exakt vilka broderier du vill ha kan du ju skicka med det också, annars får du säkert förslag av dem.
    Tack så jätte mycket för hjälpen =)
  • rosesarered

    Nu har jag varit till Princessa! Kom hem utan en klänning. När jag kom dit konstaterade jag ganska snabbt att de flesta Maggie Sottero klänningar som fanns var väldigt puffiga och glittiga. På internet ser dom jättefina ut men i verkligheten så var det lite väl glittrigt och marängaktigt för min smak. Plockade ihop fem klänningar som jag ville prova på. Servicen var väldigt bra och man fick prova med en bhkorsett, fick hjälp med påklädningen helatiden och det var guld värt. Sen fanns det som en stor scen som man fick gå ut på, inte riktigt min grej det heller för det var nästan lite pinsamt tyckte jag Den andra tjejen som var där hade hela släkten med sig och jag hade bara min fästman och mamma. Dessutom provade hon på så stora klänningar så att jag knappt fick plats på scenen hehe.
    Kan säga att jag känner precis som du gällande klänningen, alltmer förvirrad. Provade på en foreverbridals klänning som var den stilen jag vill ha med chiffong: www.foreverbridals.com/gownpix.asp
    Tyvärr såg det inte riktigt klokt ut över brösten, den satt inte riktigt bra.
    Sen provade jag på en Maggie S klänning Michelle: www.maggiesottero.com/dress.aspx
    Den satt riktigt bra över byst och midja och både min mamma och min fästman tyckte att detta var en klänning för mig. Själv kände jag mig osäker på om den verkligen känns 100%.

    Så jag kom hem utan en klänning. Vill nog prova fler tror jag.
    Du får gärna uppdatera oss hur det blev med ditt besök på Princessa!


    Korallbruden skrev 2009-11-06 10:31:33 följande:
    Hade tänkt att boka på lördagen så då hade vi ju kunnat hjälpa varandra Skall gå och prova ensam på måndag dock så ville jag ha hjälp av den urgulliga ägaren till butiken och jag känner att jag rört runt bland så många klänningar i tanken så nu är jag för första gången osäker på vad jag igentligen vill ha? Det är inte likt mig... Det enda jag inte skall ha är en klänning med massa valkar på eller modellen där det ser ut som bruden har gått vilt fram med tårtspritsen Tänkte jag skulle prova olika modeller. Något stort elegant eller vacker spetskreation. Lång Spansk slöja är ett starkt önskemål Vem vet... kanske kommer jag därifrån med en av butikens enklaste modeller utan en enda glittersten på klänningen Vill passa på att önska lycka till med din provning och hoppas att drömklänningen finns där och är på rätt prislapp.
  • rosesarered

    Tack!! Jag måste verkligen prioritera och inte falla ner alltför djupt i frökenduktig-fällan. Vilket jag har en tendens att göra. Imorgon är det första dagen på jobbet, iih vad nervös jag är. Wish med luck


    CeKe skrev 2009-11-06 19:09:10 följande:
    Grattis till jobbet! Jadu, hur gör man... jag har turen att ha ett roligt jobb som lämnar kvar en del energi till kvällarna + att studierna enligt mig inte riktigt är så tidskrävande som 50 % studietakt säger... Men jag försöker väl helt eneklt att inte ha så jättehöga krav på mig i studierna (brukar ha det) och ta en sak i taget. Sen har jag ju KeCe som stöttar mig, vilket är ovärderligt! Fundera över vad du vill ha ut av jobbet respektive studierna och prioritera utifrån det, så kommer det nog att gå bra! Lycka till!
  • KatjaB

    rosesarered: jasså, är de glittriga? Trodde de såg ut ungefär som på nätet fast inte lika softade då som fotona är förstås.
    Har ju kärat ner mig i en maggieklänning som jag tänkte ändra lite till min egen, (uppsydd i kina).
    Ett märke jag verkligen gillade på butiken jag provade på var La Sposa, inte alla klänningar och att många var av sjöjungfrumodell, men de var jättefina i borderierna och alla detaljer

    Maggieklänningen du provade var jättefin på bilden iallafall

  • KatjaB

    www.maggiesottero.com/dress.aspx&style=S5114 är ju lite inne på den här maggieklänningen fast med hjärtformad byst, dvs inte det där organsatyget emellan, och inte "ränderna" med taft i kjolen. Lite andra ändringar men med denna klänning som grundidé.. vad tror ni?

    Det här är i taft, funderar på satin också, men då kanske det inte går att få tyget lika veckat utan att det blir för puffigt

Svar på tråden Juli 2010 del 3