• Hante

    Juli 2010 del 3

    Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • rosesarered

    Jag kommer nog att köpa ett par bekväma skor kanske ballerinamodell som jag ska ha under vigseln. Sen till kvällen vill jag gärna ha ett par fina skor med klack och tror att jag ska vita skor. Jag har sett nånstans att man kan färga skor så att det blir till ett par "vanliga" festskor istället för brudskor. Kanske ett alternativ?

    Håller med dig att det känns konstigt att köpa saker nu redan, vi har dock bara handlat två saker hittills så jag börjar känna att det är dags att shoppa lite bröllopsgrejer. Mest för att det inte ska bli en stor klumpsumma på slutet med allt småfix och sen är det skönt att vara ute i god tid.

  • källerudd

    Jag har tänkt köra på ballerina modell oxå mest för att klack inte är speciellt praktiskt på gräs...Funderade även ett tag på att vara barfota...men nu blir det nog lång klänning så dår blir det även skor...

    Vill gör så mycket, men känns som jag inte kan göra så mycket än. Ska snart boka frisör iaf, ringde i somras och frågade när man kan boka...i okt gör de schema för nästa år fick jag till svar och imon är det okt =)

    Ska göra de sista inbjudnignarna oxå sen kan jag mer sporadiskt tillverka festhäften..

    Mycket som ska göras, men samtidigt mycket man inte kan göra riktigt ännu...men vi har ju paserat 10 månads gränsen :P

  • Mrs Opp

    Jag handlade faktiskt ett par ballerinaskor här på köp & sälj och de låg i postlådan i onsdags. Bild ligger i mitt galleri. Vi skall vara en hel del utomhus, förhoppningsvis, så det kändes mest praktiskt så. Dessutom är jag redan längre än min blivande och jag (inte han) är lite känslig kring det.

    Ceke: Jag hade tänkt att köra med färgade skor, mest för att jag tycker att det är så oerhört fint till brudklänning. Blev inte riktigt så dock...
    Kör på färgade om du känner för det, kolla in hur fint det är:
    gallery.weddingbee.com/photo/stuart-weitzman-meets-salvatore-ferragamo
    gallery.weddingbee.com/photo/adidas-038-stuart-weitzman-love

  • CeKe

    Helt klart snyggt med färgade skor! Roligare om man kan ha dem flera gånger också.. Jag har inte så många finskor i stort, så ska jag väl köpa ett par, kan det ju va kul att kunna använda dem vid fler tillfällen än till bröllopet.. Får se hur det blir... Funderar på att ha en enkel bukett av röda rosor, och funderar på att matcha med röda skor också..

  • Mrs Opp

    Oh, Ceke, det skulle bli jättesnyggt! Lova att du lägger upp bilder här då så att jag får leva ut min "färgade skor"dröm genom dig.

    På tal om skor, jag hade tänkt att köpa skoclips till mina för att göra dem lite roligare. Tänkte kanske en blomma, rosett eller liknande (och i färg!). Har någon av er sett var man kan köpa sådana?

  • KatjaB

    i allt om bröllop så hade de sytt på broscher och breda sidenband på vanliga pumps o det såg skitsnyggt ut! Det hade ju jag kört med om jag köpt tidningen INNAN jag beställde skorna, hehe.. fast jag gillar ju skorna jag beställt också, väntar på att få hem dem nån dag.

    Jag ska ha dark ivory-färgade skor. Ville först ha lite gammaldags champagnerosa färg men tyckte inte jag hittade rätt sorts rosa någonstans, ville inte få babyrosa skor istället. Men de går ju att färga in sen om man vill ha en annan färg nån gång.

  • Korallbruden

    Jag tänkte köpa vita dansskor. Sköna och snygga från början då vi kommer att ha mycket dans

  • CeKe

    Mrs Opp, självklart ska jag lägga ut bilder sen ngn gång i framtiden =)

    Korallbruden: Helt klart praktiskt! jag vill också hitta nåt som är skönt att gå i, men som ändå är lite festligare.. inte så lätt.. och så är jag ju så ofantligt kräsen när det gäller skor och att de ska va sköna. Är en riktig eccodam till vardags =)

  • hojsa

    Hejsan :)
    hoppar in här om det är okej.
    vår tanke är att gifta oss i juli, (inget datum bestämt än) 2010.

    Bor i Varberg, ingen annan (mer än ett kompispar) vet om våra planer så vill vara lite anonym än så länge :)

    Färgtemat blir rosa, vitt och silver,
    bröllopsklänningen är inhandlad, likaså brudskorna.
    dock är projekt viktnedgång startat nu för klänningen är lite förliten som det är nu.. men om måtten inte blir mindre går det att lösa :)

  • hojsa

    Mia 77 skrev 2009-09-30 13:34:24 följande:


    På söndag ska vi på bröllopsmässa, ska bli så spännande
    det ska vi med :) är det den på wapnö utanför halmstad?
Svar på tråden Juli 2010 del 3