• Hante

    Juli 2010 del 3

    Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • JollyO
    rosesarered skrev 2009-09-28 14:55:32 följande:
    Kul och fynda saker!Är det någon här som brukar handla saker på nätet utomlands? vet hur paypal funkar?
    Ja, roligt att handla! Albumet fanns i ljusblått/vitrandig också om någon är ute efter en sådan.

    Jag har handlat grejer på ebay den senaste månaden. Har tidigare kollat på amerikanske bröllopssidor men frakten som tillkom på sakerna där var jättemycket! Det var då jag hittade ebay. Det finns många olika bröllosshoppar via ebay där du kan köpa allt du behöver. Det står alltid vart i världen säljarna skickar sina saker. Vad frakten blir kan man oftast se direkt på sidan men annars får man skicka en fråga till säljaren.

    Paypal är ett betalsystem som jag tror att ebay tagit fram. Du registrerar dig och skriver samtidigt in dina visakortuppgifter. Den sparar sedan kortuppgifterna så varje gång du ska betala något från ebay länkas du direkt dit, får skriva in ditt lösenord och sedan bekräfta betalningen. Klart! När du betalar via paypal har de dessutom garanti på att du får tillbaka pengarna om varan skulle utebli.
  • h and a 2010

    jag andvander ebay och paypal hela tiden och det har alltid gatt bra. man kan hitta precis allting dar och det ar ofta mycket billigare an att handla nagonannanstans.

  • Korallbruden

    Hejsan Sitter och jämför fotografer... många bra och många hmmm... mindre bra. Hur tänkte ni när ni bokade och vad fick ni betala? Samt vad hur mycket bilder får ni? Tack på förhand/Korallis

  • KatjaB

    Vi kommer ta det privat, har en vän som är otroligt duktig på att fota.

    Har förresten bokat frisör idag, ringde runt och varenda frisör i stan verkade kanske vara på semester just i juli. De flesta svar jag fick var att jag kunde ha is i magen och ringa 2 veckor innan bröllopet, men så länge vill ju inte jag vänta! Så nu har jag fått tag på en frisör som gör en hel del bruduppsättningar då de är vägg i vägg med en brudklänningsaffär.. tror de har samma ägare. Hon verkar trevlig o jag hoppas att det blir bra iallafall

  • LyckligTjej

     


    Korallbruden skrev 2009-09-29 22:07:09 följande:
    Hejsan Sitter och jämför fotografer... många bra och många hmmm... mindre bra. Hur tänkte ni när ni bokade och vad fick ni betala? Samt vad hur mycket bilder får ni? Tack på förhand/Korallis

    Jag har en vännina som är jätteduktig på att fota, har fotografering som hobby och vi har bokat henne, hela våran dag och för det vill hon ha 2000kr och det tycker jag är ett jättebra pris. Ringde runt till olika fotografer och det billigaste priset som jag fick va i studio för 5000kr och då får vi ett album med 8 bilder.
    Så vi valde en privat istället och får bilder från start till slutet på vår stora dag.

  • rosesarered

    Men är paypal verkligen säkert då? tycker att det känns lite läskigt när man ska skriva in sitt kortnummer..

    Det är faktiskt ett annat ställe som jag har spanat in etsy.com dom har hur mycket som helst fina bröllopsgrejer! har speciellt fastnat för några tiaror så jag är lite sugen på att beställa därifrån.
    Tyvärr så är inte allting så billigt där men finns mycket fint att titta på!
    Ingen här som handlat därifrån?

  • Mrs Opp
    rosesarered skrev 2009-09-30 10:04:13 följande:
    Men är paypal verkligen säkert då? tycker att det känns lite läskigt när man ska skriva in sitt kortnummer.. Det är faktiskt ett annat ställe som jag har spanat in etsy.com dom har hur mycket som helst fina bröllopsgrejer! har speciellt fastnat för några tiaror så jag är lite sugen på att beställa därifrån.Tyvärr så är inte allting så billigt där men finns mycket fint att titta på!Ingen här som handlat därifrån?
    Ohh, Etsy är min favorit, jag kollar den nästan varje dag. Det finns ju så många säljare där, så jag kan inte säga något om alla, men mina erfarenheter har bara varit positiva. Jag har beställt och fått hem en hårblomma därifrån och kommer att beställa slöja och en bolero. Etsy har även en avdelning som kallas Alchemy där man som köpare kan gå in och beskriva vad man vill ha och så kan säljare/pysslare ge bud på vad det skulle kosta.
  • rosesarered

    Åh vad kul att du handlat därifrån då kanske jag också ska ta och våga beställa därifrån.
    Problemet är bara att välja mellan alla tusentals fina saker
    ska nog beställa en tiara därifrån iallafall, gillar inte riktigt de traditionella tiarorna jag sett på svenska hemsidor.
    Mrs Opp skrev 2009-09-30 13:14:11 följande:


    Ohh, Etsy är min favorit, jag kollar den nästan varje dag. Det finns ju så många säljare där, så jag kan inte säga något om alla, men mina erfarenheter har bara varit positiva. Jag har beställt och fått hem en hårblomma därifrån och kommer att beställa slöja och en bolero. Etsy har även en avdelning som kallas Alchemy där man som köpare kan gå in och beskriva vad man vill ha och så kan säljare/pysslare ge bud på vad det skulle kosta.
  • CeKe

    Måste fråga, hur tänker ni göra med skor? Kommer ni köpa ett par vita rackare som ni bara kommer ha en gång (dvs under bröllopet) eller kör ni på några andra fina saker (t.ex. andra färger) som går att ha även senare?

    Jag lär ju i a f bestämma mig hur hög klack jag ska ha tills klänningen ska börja sys.. så det börjar bli en aktuell fråga.

    Är det inte fler än jag som tycker det känns jättekonstigt att redan nu köpa en massa saker som man inte kommer att använda förrän nästa sommar???

Svar på tråden Juli 2010 del 3