• Hante

    Juli 2010 del 3

    Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • CeKe

    Kece friade 4 juli och sen tog det nog i stort sett fart.. eller i alla fall efter ungefär två veckor, tror jag. Det mesta har dock trillat på oss än så länge =) Fick precis veta att min kusin (som är frisör och sminkar) inte vill ha nåt betalt för att fixa mig och tärnan till bröllopet. Underbara kusin!!!

    Vet ni, jag hade fått för mig att jag skulle coola ner från allt bt-chattande, bröllopsplanerande etc efter att klänningen var ordnad. men icke, här sitter jag ju nu, trots allt. Skratt... fast det är en härlig ursäkt till att inte sätta näsan i skolboken och plugga =)

  • CeKe

    Japp, lokal, klänning, tärna, bestman, frisör, smink, präst, kyrka (frågan är vilken), vem som ska göra mat, vem som ska göra tårtan, fotograf, dj, solosångare, gästlista (på ett ungefär), material till inbjudningskorten, underkläder är klara =) Så det är typ bara att gifta sig kvar! Och så Keces kläder, men det får han dona med på egen hand!

    Har börjat fundera på om jag ska göra en del av maten till buffén själv. Ska ju ha semester och vara "på plats" veckan innan, så det kanske kan avlasta min kompis som ska göra maten lite.

  • CeKe

    Upplands bro.. hm, var ligger det? Känner att mina geografikunskaper i mitt eget landskap (där jag kommer ifrån) sviker... Inte är det så långt från Norrtälje??

  • HemligE

    Får man hoppa in i er tråd?
    Jag och min älskling ska gifta oss 2010-07-10!

  • källerudd

    Min älskade friade till mig 28 juli förra sommaren. Men när jag började prata bröllop nästan med en gång fick jag lova att hålla mig till början av detta året...Men vi bestämde ganska direkt att det skulle ske sommaren 2010 av praktiska själv. Annars håller jag lite på det här med ett år till bröllopet.

    Däremot tycker jag det börjar kännas riktigt jobbigt att vi ännu inte har någon präst. De vi hittills frågat fyra stycken har inte kunnat ge några besked, två har sagt nej, på halv bra grunder..nästan så det känns som de inte vill viga om man inte vill gifta sig i deras kyrka...Men hur gör man då?? Börjar som sagt kännas jobbigt, känns ju som en sak man borde ha klart redan :S

    Någon som vet hur det blir med det här med vigselrätten förresten???

  • källerudd

    Jag fick en galen tanke ihelgen...

    Vad tror ni om att binda sin egen bukett..har ingen erfarenhet..Men vill bara ha en sån där lite kompakt sak..med lite hjärtan på snöre och några pärlor (galleribild finns)

    Vad tror ni, dum dristigt eller kul idé och ett sett att spara pengar?? (kommer naturligtvis öva innan på billiga rosor men iaf)

  • KatjaB
    källerudd skrev 2009-09-23 20:38:13 följande:
    Jag fick en galen tanke ihelgen... Vad tror ni om att binda sin egen bukett..har ingen erfarenhet..Men vill bara ha en sån där lite kompakt sak..med lite hjärtan på snöre och några pärlor (galleribild finns)Vad tror ni, dum dristigt eller kul idé och ett sett att spara pengar?? (kommer naturligtvis öva innan på billiga rosor men iaf)
    jo men det kan du säkert. jag är ju utbildad florist, så jag tror absolut att du kan fixa det men det kan vara bra att öva på billiga 10-packs rosor innan dagen D.
    Glöm inte att snitta bort taggarna och rensa bort bladen, blir snyggare då om du ska ha en slät "boll".
    Har lagt upp en youtubelänk på min blogg om hur man gör en egen brudbukett.. giftassugen.blogg.se/2009/september/binda-egen-bukett.html
    Själv lägger jag blommorna i en spiral åt andra hållet, men det där känner du ju själv hur du vill göra. Glöm inte att snurra buketten lite i handen innan du bilder så att du ser att den blir helt rund och tejpen hon använder i klippet är inget som direkt finns i sverige, du får köpa bast att binda med.
  • CeKe

    Även jag funderar på att göra min egen bukett av rosor, alternativt av ängsblommor faktiskt =) och det borde väl gå, hoppas jag! Men som sagt, det blir nog till att öva med billigare rosor dessförinnan!

Svar på tråden Juli 2010 del 3