• Hante

    Juli 2010 del 3

    Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • rosesarered

    Jo egentligen får vi skylla oss själva också eftersom det varit lite hipp som happ.
    Prisuppgiften vi fick förut var muntlig och inte alls precis, då låg kuvertpriserna från 300 kr. Eftersom vi letat länge efter en lämplig lokal som ligger relativt nära vår vigselplats och dethär är det absolut bästa alternativet så preliminärbokade vi. Sen har det varit bökigt att få till ett ordentligt möte och offert då det varit en del förändringar gällande personal.
    Så nu i måndags fick vi veta att personen vi haft kontakt med innan inte jobbar kvar längre.
    Tydligen så har han inte haft ån bra koll på nånting enligt damen vi pratade med eftersom kuvertpriserna nu ligger på runt 700-800 kronor. Hon ska iallafall skräddarsy några menyer och komma med en slutgiltig offert i mitten på oktober och då får vi väl ta ställning. Sambon tycker iallafall att jag stressar upp mig i onödan och att vi kommer att lösa budgeten. Det är svårt när man inte vet vad allt annat runtomkring kommer att kosta.


    CeKe skrev 2009-09-22 11:24:01 följande:
    Rosesarered: Aj då! Jag hade nog stått på mig att jag fått en viss offert och att det var den jag sagt ja/nej till! Sedan är det upp till dem att sätta ihop ett nytt paket för just det prsiet som ni avtalat om! Nu är ni ju egentligen inne i ett nytt läge med frågan om ni fortfarande vill ha just den lokalen till det nya priset... Det kan de ju inte bara ta för givet?!
  • Mrs Opp

    Vad kul att vi börjar bli riktigt många nu. Kanske dags i nästa tråd att göra en lista med datum OCH vigselplats.

    Korallbruden: Jag är ingen äkta Göteborgstjej, kommer från Dalarna, men har bott här i 10 år. Vi skall gifta oss i Dalarna i Torsångs kyrka utanför Borlänge.
    Vi har bokat kyrka, tre alternativ för festlokal och boende för långväga gäster. Vi har börjat titta på alternativ för fotografer och catering och har väl själva konceptet uttänkt. That's it.


    Korallbruden skrev 2009-09-23 10:23:07 följande:
    Mrs Opp, vad kul med samma dag och samma tid Jag är också en Göteborgstjej och bor i Stockholm sedan många år. Det skall bli roligt att få följa din planering. Hur långt har du hunnit?Vi har börjat leta fotograf
  • NightElf

    Jag är också inflyttad Göteborgstjej har bott här i 5 år nu. Vårt huvudkontor ligger i Borlänge så där är man titt som tätt...

    Jag är ingen äkta Göteborgstjej, kommer från Dalarna, men har bott här i 10 år. Vi skall gifta oss i Dalarna i Torsångs kyrka utanför Borlänge.Vi har bokat kyrka, tre alternativ för festlokal och boende för långväga gäster. Vi har börjat titta på alternativ för fotografer och catering och har väl själva konceptet uttänkt. That's it.
    [/citat]

  • NightElf

    hmm den undre texten är alltså citat från mrs Opp det kom inte med riktigt så jag nu.

  • CeKe

    Och vi har precis fått svar på att vi får den kyrka som vi preliminärbokat.. Men precis innan det lyckades jag preliminärboka en till, då vi inte trodde vi skulle få svar från den första förrän vid årsskiftet!! Så nu har vi två kyrkor. Haha. Och Kece (min blivande) är utomlands, så kan inte diskutera saken med honom förrän nästa helg =)

    Vad säger ni? Båda kyrkorna är jättefina inuti, fin omgivning och är från 1100-talet. Den ena är vitputsad, ligger 1 mil längre bort och det går att tränga in precis så många personer som vi har på gästlistan (nästan 100) och den andra är byggd av stora läckra stenbumlingar och ligger närmare och är något större (tar drygt 150 pers tror jag).

    vilket i-landsbeslut detta verkligen är!! haha

    Förresten har jag i min ensamhet suttit o donat med en budget. Gu vad det rinner iväg när man lägger ihop allt, trots att vi har folk som hjälper till med verkligen ALLT! Huuuva

  • Mrs Opp

    Hihi! Jag började läsa ditt första inlägg och kände inte igen vad jag själv skrivit. Hann tänka "wow, vad kul, en tjej som bor i Göteborg och kommer från Dalarna och har kommit lika långt som vi i planeringen" innan poletten trillade ner. Lite trög idag...

    Vi kanske får ordna en Göteborgsfika lite längre fram, för det lär ju vara fler här i tråden som bor i Götet.


    NightElf skrev 2009-09-23 16:06:38 följande:
    hmm den undre texten är alltså citat från mrs Opp det kom inte med riktigt så jag nu.
  • Mrs Opp

    Jag röstar på kyrkan med "läckra stenbumlingar"!


    CeKe skrev 2009-09-23 16:11:08 följande:
    Och vi har precis fått svar på att vi får den kyrka som vi preliminärbokat.. Men precis innan det lyckades jag preliminärboka en till, då vi inte trodde vi skulle få svar från den första förrän vid årsskiftet!! Så nu har vi två kyrkor. Haha. Och Kece (min blivande) är utomlands, så kan inte diskutera saken med honom förrän nästa helg =) Vad säger ni? Båda kyrkorna är jättefina inuti, fin omgivning och är från 1100-talet. Den ena är vitputsad, ligger 1 mil längre bort och det går att tränga in precis så många personer som vi har på gästlistan (nästan 100) och den andra är byggd av stora läckra stenbumlingar och ligger närmare och är något större (tar drygt 150 pers tror jag).vilket i-landsbeslut detta verkligen är!! hahaFörresten har jag i min ensamhet suttit o donat med en budget. Gu vad det rinner iväg när man lägger ihop allt, trots att vi har folk som hjälper till med verkligen ALLT! Huuuva
  • Korallbruden

    Vad roligt med ett par till den 3/7

    Om all bokning håller så gifter vi oss i lilla Låssa kyrka nära Mälaren i Upplands bro. Den stora blöta drömmen om att ha mottagning på Bro Hof Slott sprack då vi köpt och total renoverat om hela villan, behöver byta bilar, mm. Allt på en gång... Så det fick bli en lokal intill kyrkan där vi kan ta med egen mat och dryck. Den tar ca 120 personer så då har vi råd att bjuda vännerna utan att behöva prioritera Kommer att behöva hjälp med styling för denna osexiga lokal

    Mrs Opp! Dalabröllop låter underbart. Och bra jobbat att hitta tre olika ställen för festlokal.

    Vi tog in offert från Högbo bruk i Gästrikland ( har släkten i närheten) och det skulle bli samma priser som ett Stockholmsbröllop...

    Är imponerad att "alla" har hittat så många delar av sin planering redan. När börade ni att planera brudar?

  • CeKe

    Det var vårt förstahandsval från början, men jag tilltalas lite av att lyckas fylla en kyrka också =) Händer väl inte såååå ofta!

  • Mrs Opp

    Tja, vi förlovade oss den 3:e januari i år så jag började väl planera...tja...5:e januari kanske! Skämt åsido, kyrkan vi skall gifta oss i är enormt populär så jag visste att vi fick lov att vara ute i god tid. När vi väl bokade den i somras har resten bara rasat på.


    Korallbruden skrev 2009-09-23 16:22:05 följande:
    Är imponerad att "alla" har hittat så många delar av sin planering redan. När börade ni att planera brudar?
Svar på tråden Juli 2010 del 3