• Martinaa

    MAJ 2010 del 3

    Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

    Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

    1 MAJ

    8 MAJ
    Lilleke

    14 MAJ
    Ninnalotta

    15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

    22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

    29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

    Nu kör vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    **********
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

    Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

    **********

    Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

  • Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • Martinaa
    Bluebride skrev 2009-09-15 11:35:56 följande:
    har du hört något än martinaa?
    Pratade med festställe nummer 1 och det ska eventuellt vara en studentfest eller liknande där då, men det var ännu inte klart om det skulle bli av. Så hon som höll i det skulle ta tag i det nu och ringa runt och kolla, höra av sig och så hör festställe av sig till mig. Han sa att det var lite 50/50... *håller tummarna*

    Ringde nu och pratade med vårt alternativställe som inte verkade så tokigt heller faktiskt. Dock har de inget boende så det får vi fixa då. Så skiter det sig med festställe 1 så har vi ändå ett ganska vettigt alternativ, som jag preliminärbokade in oss på både den 8 och 15'e.

    Så då måste vi bestämma vilken dag. Tar vi den 15'e (som jag ju helst vill) så blir allt en timme senare då vi inte får kyrkan förrän kl.16. Tar vi den 8'e får vi kyrkan kl.15 vilket är mer lagom.

    Vilka i-landsproblem alltså, haha!
  • Martinaa

    Ja då var det jag här igen!

    Ni måste hjälpa mig att bestämma mig. Jag har för tillfället lyckats trycka undan festlokaldilemmat ur fokus, då jag precis hämtat hem min specialdesignade stämpel och kan koncentrera mig på inbjudningskorten istället, hehe. Men som jag ältat innan (era stackare som står ut med allt det här...) så har jag fortfarande inte bestämt hur jag ska göra korten.

    Var ju tvungen att testa att embossa med en gång, med brödrosten som värmekälla, haha. Pulvret var inte alls som jag tänkt, så jag ska köpa nytt som är BLÅARE och inte så grönt så det passar bättre med tygbandet. Så det får ni bortse från nu. Frågan är hur jag ska göra med själva designen av kortet, med eller utan fönster...

    MED FÖNSTER:
    www.kallina.se/blogg/dsc01628.jpg
    Under fönstret ska det var ett litet klistermärke med två silverhjärtan. Skall inte vara så kritvitt papper sen, utan mer "silvergulvitt" (ivory? )

    UTAN FÖNSTER:
    www.kallina.se/blogg/dsc01632.jpg
    Samma här, klistermärke under så inte helt tomt. Dumt om stämpeln blir dålig, då jag måste slänga hela kortet och inte bara en pappersbit.

    MED ROSETT:
    www.kallina.se/blogg/dsc01631.jpg
    Får nog flytta upp stämpeln lite. Gästen måste knyta upp bandet för att kunna öppna kortet. Går åt mer band.

    Hm. Ja, det är mitt huvudbry idag!

  • jaao

    Martinaa, jag röstar på det med fönster! Men jag fick titta många gånger innan jag bestämde mig. Kommer bli jättefint!

    Har du något bra tips på hemsida med material och så?
    Börjar inse att vårat bröllop blir större än vad vi tänkt så
    jag behöver väl börja fudera på inbjudningskort jag med...

  • Martinaa

    Tack för din röst! Jag är nog också inne på med fönster, för det blir lite unikt. Men sambon röstade för utan fönster... Efter att jag tvingat fram en åsikt då han mest säger "jag vet inte" till allt jag frågar om...

    Stämpeln har jag beställt från stampelfabriken.e-butiken.se/ som jag kan rekommendera. Trevliga, snabba och hyffsat billiga. Bor du i närheten av Göteborg har du ju In-Ex för att köpa massor av tillbehör! Papper i mängder och mycket billigare än bokhandeln här i stan.

  • Tattoo82

    Jag står fast vid att du ska ha fönster! Fast det var bra snyggt utan också. Finast utan rosett iaf. Du gav mig bra inspiration förra gången du visade hur du tänkt dig så jag åkte genast ner och hämtade lite tapetprover! Har nog bestämt oss för en av dessa nu och tänker också ha fönster på. *härmapa* Fast vi har ingen stämpel och ska inte ha våra namn i fönstret. Sen ska vi ha samma tapet som löpare på borden!

  • Martinaa
    Tattoo82 skrev 2009-09-15 15:07:24 följande:
    Jag står fast vid att du ska ha fönster! Fast det var bra snyggt utan också. Finast utan rosett iaf. Du gav mig bra inspiration förra gången du visade hur du tänkt dig så jag åkte genast ner och hämtade lite tapetprover! Har nog bestämt oss för en av dessa nu och tänker också ha fönster på. *härmapa* Fast vi har ingen stämpel och ska inte ha våra namn i fönstret. Sen ska vi ha samma tapet som löpare på borden!
    Åhåå, smickrande!
    Vad ska ni ha i fönstret då? :)

    Jag tänkte också tanken först att ha tapeten som löpare, men vår silvertapet blir nog lite för dyr för det! :P
  • Avalon75

    Jag tyckte rosetten då...
    Bara för att vara motvals!
    Nä då, jag tycker verkligen att med rosetten var det jättefint!

  • Fröken Strössel

    Jag röstar faktiskt på rosetten också, tycker att det var jättefint!

  • Martinaa

    Man kan ju kombinera fönster med rosett också. För att krångla till det ytterligare

Svar på tråden MAJ 2010 del 3