• Martinaa

MAJ 2010 del 3

Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

1 MAJ

8 MAJ
    Lilleke

14 MAJ
    Ninnalotta

15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

Nu kör vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • Bluebride

a n n a... mannen är väl spikad, går väl inte ändra på det va?

• a n n a

CiaLovesAndreas:
    Ekonomin är ett gissel. Själv har jag valt att prioritera vänner före allt annat. Så fort jag sparar in några slantar genom att ta ett billigare alternativ så tänker jag "nu kan jag med gott samvete bjuda två till" :D

• a n n a
    Bluebride skrev 2009-09-13 14:03:00 följande:
    a n n a... mannen är väl spikad, går väl inte ändra på det va?
    *skrattar*

Han är tokspikad - nu släpper jag honom aldrig mer igen :)

Drömklänningen i sin helhet ser ut såhär:
    a-n-n-a.se/wp-content/uploads/2009/08/klanning1.jpg

Min alternativklänning ser ut såhär:
    a-n-n-a.se/wp-content/uploads/2009/09/klanning2.jpg

Och den föddes tack vare denna ickeblomma (som jag hittade i en tråd där du dissade fejkblommorna ;) )
    a-n-n-a.se/wp-content/uploads/2009/09/high_013-0001_1.jpg

Bilderna är lånade fr diverse sidor.

Och din? har du ngn klänning på G? :)
  • Bluebride

tycker din alternativklänning var väldigt läcker.

Min klänning ser du redan vid mitt namn här, den är redan inköpt till mitt förra bröllop som blev inställt. Har inte ångrat mig en sekund, även om jag hittat andra fina, men denna slår fortfarande alla, det är min drömklänning

• a n n a

Tack, min alternativklänning är den som min mamma föredrar - och det slår ju rätt stort ;)

Din klänning är jättevacker :) så härligt prinsessigt släp :) varför ställdes ditt förra bröllop in? Eller har du skrivit det ngn annanstans o kan länka mig? :)

• snuttfia

a n n a, tyckte alternativklänningen var urläcker och väldigt dramatisk Den andra var också superfin såklart, det är ju du som ska känna dig snyggast i världen så välj den du gillar bäst och inte vad alla andra tycker.

Cialovesandreas: Så svårt det är att välja ibland! men du skriver ju hela tiden att det på landet är finast och även om de inte är jätteprofessionella så kanske det är bra så det inte blir ett rutinbröllop i mängden? Vad är det som verkar konstigt med det stället? Vi har också preliminärbokat två ställen det fina dyra och det billiga som också verkar bra. Men i vårt fall har vi båda sagt att vi vill ha det dyra så nu ska vi bara ringa och avboka det andra stället. Fast alla tycker vi borde ta det billiga, men det fina är det som jag sett i huvudet när jag tänker på min bröllopsfest. Jag blir lycklig i magen när jag tänker på det så då kör vi på det. Gå på magkänsla ibland snappar man upp nåt som man inte riktigt kan sätta ord på som är minst lika viktigt som allt man kan säga att det och det var bra och det var mindre bra... Fattar du hur jag menar?

• Bluebride

a n n a skrev 2009-09-13 14:19:05 följande:

Tack, min alternativklänning är den som min mamma föredrar - och det slår ju rätt stort ;)Din klänning är jättevacker :) så härligt prinsessigt släp :) varför ställdes ditt förra bröllop in? Eller har du skrivit det ngn annanstans o kan länka mig? :)
    tack. märket är ovanligt i sverige då det endast finns en butik i hela sverige som säljer det. Läser du i min press 2006 i maj så hittar du lite info, annars kan du läsa det lite här www.svd.se/nyheter/idagsidan/sexrelationer/artikel_341914.svd
  • Martinaa
    Bluebride skrev 2009-09-13 14:49:30 följande:
    a n n a skrev 2009-09-13 14:19:05 följande:tack. märket är ovanligt i sverige då det endast finns en butik i hela sverige som säljer det. Läser du i min press 2006 i maj så hittar du lite info, annars kan du läsa det lite här www.svd.se/nyheter/idagsidan/sexrelationer/ar...
    Nämen usch, din stackare!
    Men se det så här, hade det inte tagit slut med "Fredrik" då så hade du inte träffat din drömman nu! Inget ont som inte har nåt gott med sig!

Nu har vi varit och kollat på kyrkan och den var jättefin. Verkligen jättegammal och så, med gamla målningar i taket och sånt, men det är ju det vi vill ha. Vi preliminärbokade oss två dagar, både 8'e och 15'e maj och så får vi se när och var vi får tag på festlokal.
    Bah, vi är tillbaka på ruta ett igen känns det som. Vi hade allt fixat och allt var bra, men ibland blir det inte som man tänkt sig... Dock känns det faktiskt väldigt bra nu ändå, vi är nöjda med den nya kyrkan. Nu gäller det bara att allt annat ska klaffa...!

Snuttfia: Vilket var ert billigare alternativ?

a n n a: Jag tyckte ditt förstaalternativ till klänning var supersnygg!!
  • Bluebride

precis, fast ibland är han ingen drömman, men man får ta det goda med det onda *asg*

• Martinaa
    Bluebride skrev 2009-09-13 15:26:33 följande:
    precis, fast ibland är han ingen drömman, men man får ta det goda med det onda *asg*
    Nobody's perfect! Ibland är jag nog inte min blivandes drömkvinna heller, haha, men ändå tillräckligt ofta för att han vill springa till prällen med mig!
Svar på tråden MAJ 2010 del 3