• Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 11:47
    16873 visningar
    37 svar
    37
    16873

    Ni med lila färgtema, hur tänker ni dekorera???

    Jag och min m2b gifter oss nästa sommar har pratat om att ha lila vitt o silver som färgtema.

    Jag är nu lite nyfiken på hur ni andra tänkt med dekorationer på bord osv.
    Syrener är ju jättefint men dem luktar ju ganska starkt, tips på andra fina blommor i lila mottages gärna + allt annat också såklart

  • Svar på tråden Ni med lila färgtema, hur tänker ni dekorera???
  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 13:26
    #21

     


    kullaberg skrev 2009-08-20 13:17:47 följande:
    Ja jag får leta bättre jotex vad är det?

    www.jotex.se

  • Meria8­4
    Äldre 20 Aug 13:28
    #22

    Vi har temat lila-svart-vitt på bröllopet, gifter oss på lördag. Vi har köpt vita lakan som dukar, en svart mönstrad tapet som löpare och kommer sen dekorera med detta:

    Från IKEA: brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/phpv4xwvr.jpg
    Från Panduro (stenarna är lila): brollopstorget.se/hem/meria84/gallery/php4xobcn.jpg

  • kullab­erg
    Äldre 20 Aug 13:29
    #23

    Ja jag googlade jotex Som ellos , bara att jag aldrig hört talas om det.

    Tack för tipset, såg att de hade lila ljus. Synd bara att det kommer fler färger till, men de kan man ju ha vid andra tillfällen.

  • Meria8­4
    Äldre 20 Aug 13:29
    #24

    Kan ge priserna:

    Vasen - 5 kr
    Blomman - 9 kr
    Ljuset - 20 kr
    Band runt (Panduro) - 29 kr för 9 m

    Bladen - 29 kr
    Stenarna - 36 kr

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 14:07
    #25

     


    kullaberg skrev 2009-08-20 13:29:29 följande:
    Ja jag googlade jotex Som ellos , bara att jag aldrig hört talas om det.Tack för tipset, såg att de hade lila ljus. Synd bara att det kommer fler färger till, men de kan man ju ha vid andra tillfällen.

    Jag har suttit och fundera nu och harköpt ljuskoppar från ikea i glas,
    tänkte att man kan fylla vissa av dem med lila grus och använda dem vita ljusen i dem och sen dem lila ljusen i dem andra kopparna, med eller utan sand.. va tror du om det? 

    Ljuskopparna heter Galej, 4st för 9kr http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/36418000

  • kullab­erg
    Äldre 21 Aug 08:27
    #26
    LyckligTjej skrev 2009-08-20 14:07:09 följande:
      Jag har suttit och fundera nu och harköpt ljuskoppar från ikea i glas,tänkte att man kan fylla vissa av dem med lila grus och använda dem vita ljusen i dem och sen dem lila ljusen i dem andra kopparna, med eller utan sand.. va tror du om det? Ljuskopparna heter Galej, 4st för 9kr www.ikea.com/se/sv/catalog/products/36418000
    Smart det där med att fylla de med lila sand! Det tror jag blir jättefint! Om du ska ha sand i de med vita ljus i tror jag att du får ha sand i de med lila ljus i också. Men kanske kan ha vit sand då, så att det inte blir lila på lila? Vad tror du om det?

    Tror jag ska kolla på det där med sand, kanske finns i limegrönt också, så kan man fylla några koppar med limegrön sand och några med lila sand, och bara ha vanliga vita värmeljus från IKEA. Tack för tipset!
  • Lyckli­gTjej
    Äldre 21 Aug 09:08
    #27

     


    kullaberg skrev 2009-08-21 08:27:20 följande:
    Smart det där med att fylla de med lila sand! Det tror jag blir jättefint! Om du ska ha sand i de med vita ljus i tror jag att du får ha sand i de med lila ljus i också. Men kanske kan ha vit sand då, så att det inte blir lila på lila? Vad tror du om det? Tror jag ska kolla på det där med sand, kanske finns i limegrönt också, så kan man fylla några koppar med limegrön sand och några med lila sand, och bara ha vanliga vita värmeljus från IKEA. Tack för tipset!

    Lime blir nog jättesnyggt tillsammans med lila, vi satt igår och funderade om vi skulle
    ha nån färg till eller om vi skulle nöja oss med vitt lila o lite silver men lime skulle ju vara
    jättefint tillsammans. Vilken nyans av lila kommer ni att ha på dukningen, min m2b vill ha
    lite mörkare lila, alltså inte ljuslila.
    Så vi har kommit fram till att ha vita dukar, mörklila siziflor, diamant confetti och massa ljus. Blomdekorationer vet vi inte än, det får man ta när man beställer resterande blommor men det skulle säkert va snyggt att även blanda in lite lime i blommorna.
    Sen funderar jag om man ska ha vita eller lila servetter, tänkte göra servettringar av pärlor.
    Festprogrammen kommer också gå i lila, både mörk o ljus lila, hittade en del på
    Panduro

  • kullab­erg
    Äldre 21 Aug 09:34
    #28

    Vi kommer ha ljuslila eftersom jag tyckte det passade bäst till det limegröna.
    Hur dukningen kommer se ut vet vi inte exakt ännu eftersom den lokalen vi hyr av kommer stå för en del av dukningen, servetter etc, så jag måste prata med dom först. Samma som du säger där med blommor, beror på vad man har för blommor i sin bukett.

    Våra inbjudningar, festprogramm etc har en limegrön bakgrund, cremefärgat papper som vi klistar ovan på där vi trycker texten, sen klistrar vi på ett brett ljuslila satinband och ett smalt limegrönt satinband i vänsterkanten (inbjudningarna är fyrkantiga)

    Har också hittat det mesta på Panduro, även lite på Matton.

    Har inte tänkt så mycket på bordsdekorationen tidigare, men nu börjar jag bli riktigt sugen på att gå ut och shoppa lite till detta också!

  • Bluebr­ide
    Äldre 5 Sep 14:31
    #29

    vi kommer ha vitt lila och blå. vi kommer ha vita dukar och lila löpare som jag har köpt tyg på jysk för att göra. ha vita ljuskuber där jag antingen fyller med blå stenar el lila snäckor. Placeringskorten är krukor i vitt och blå med lila text. I kommer det troligvis ligga en organzapåse i ngt av färgtemats färger med en tvål format som en snäcka i ngn av färgtemats färger. Vi har även snäckor i temat, en kul grej.

  • Perido­t
    Äldre 6 Sep 10:00
    #30

    Vi hade lila på borden,(bild i galleriet) det var inte alls planerat men när vi hittade tillbehören så kändes det verkligen bra! Vi fick otroligt mycket beröm för just dukningen.
    Om någon vill veta mer detaljer så inboxa.

  • emmibo­b
    Äldre 6 Sep 10:37
    #31

    Vi har lila och silver som temafärger.
    Dukningen består av:

    Vita dukar (läs Knoppalakan)
    Lila "genomskinliga" löpare (läs panelgradiner)
    Ljusfat 3 blockljus på "snöbädd" (fejksnö)
    Kristaller (ska spridas antingen i ljusfaten eller på borden)
    Festhäfte ( lila med silvertryck på framsidan)
    Bestickhållare (silverpapper) Dessa är ej klara.
    Vita servetter ihoprullade med silverband. Dessa ej heller klara.
    Till tårtan: Lila servetter med grått tryck.

    I övrigt:
    Silverkandelaber på honörsbord
    3 lila glasljusstakar på brudskålsbord
    3 lila ljuslycktor med vitt plyschmotiv på barndisken.

    Till nattamaten:
    Svarta papptallrikar
    Vita bestick, lila servetter.

  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 3 Nov 15:14
    #32

    Här är en till som ska ha lila som en del av dekorationen.
    Vi kommer ha lila,turkost och silver.

    jag kommer klä in galej ljuststakarna med lila organza papper

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 3 Nov 23:28
    #33

    Har varit lite osynlig ett tag.
    Har lite att ta igen.. Kul

  • EM ikströ­m
    Äldre 4 Nov 00:16
    #34

    Vi gifte oss den nionde september och hade lila och svart med inslag av silver som tema. Jag hyrde svarta dukar till borden, vi hade ljuslila löpare och ett mörkare lila tyg (IKEA) liksom ihopknövlat över. Syrénlila linneservetter med ett svart dekorband runt och tre strasstenar påklistrat, samt en kvist av sån där luddig vass som hade färgats lila. Genomskinlig dekorationssten från Hemtex utstrött på borden, låga, fyrkantiga vaser med en schwarzwaldkalla virad runt insidan. Placeringskorten var gjorda av grythytteskiffer som gästerna fick ta med sig hem. På golvet stod fem stora zinkkrukor fyllda av höga silverkvistar. Vi hade en prinsesstårta med lila lock och svarta rosor. Jag hade syrénlila rosor och schwarzwaldkalla i min bukett, min tärna hade enbart schwarzwaldkalla till sin ljusare lila klänning. Schwarzwaldkallan återkom även i kyrkan, på bänkraderna, plus i ett stort arrangemang vid altaret. Alla trycksaker gick också i syrénlila och svart.

    Det var ursnyggt och värt varenda krona! Jag kan tyvärr inte lägga upp några bilder, de är för stora, men om du vill inboxa mig din mejladress, TS, så kan jag skicka några. Jag är så nöjd. Det blev snyggare än vad jag hade kunnat drömma om.

  • FochS
    Äldre 4 Nov 01:07
    #35

    Vi ska ha vitt, lila och silver. Har beställt pappers löpare i aburgine från Duni. Vi kommer ha ljustakar i silver och dekorera med silver kulor på snöre. Sångblad, servett ringar och placeringskort går i samma färger. Vi kommer också ha en liten gåva på varje plats med "nonstop" som silver hjärtan inslaget i cellofan eller tyll med en lila rosett runt:)

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 4 Nov 09:34
    #36

    Hej!

    Har ni beställa löparna direkt från Duni?
    Har nämligen sett jättefina lila papperslöpare med blom mönster som jag så gärna skulle vilja ha.
    Vill inte direkt gå in i vår ica affär och beställa för då vet snart alla om att vi ska gifta oss i sommar, vi planerar bröllopet i smyg
    Fast vi ska skicka ut save the date i december, ska bli kul


    FochS skrev 2009-11-04 01:07:16 följande:
    Vi ska ha vitt, lila och silver. Har beställt pappers löpare i aburgine från Duni. Vi kommer ha ljustakar i silver och dekorera med silver kulor på snöre. Sångblad, servett ringar och placeringskort går i samma färger. Vi kommer också ha en liten gåva på varje plats med "nonstop" som silver hjärtan inslaget i cellofan eller tyll med en lila rosett runt:)
  • Äldre 8 Aug 09:33
    #37

    Hej.
    Sitter och planerar mitt bröllop som blir någon gång i vår
    Har också tänkt lite på Blått eller Lila, Vitt och Silver som temafärg.

    Någon av er här ovan som har några bilder från erat bröllop ?
    Skulle vara super trevligt att få se er dukning mm.

Svar på tråden Ni med lila färgtema, hur tänker ni dekorera???