• Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 11:47
    16878 visningar
    37 svar
    37
    16878

    Ni med lila färgtema, hur tänker ni dekorera???

    Jag och min m2b gifter oss nästa sommar har pratat om att ha lila vitt o silver som färgtema.

    Jag är nu lite nyfiken på hur ni andra tänkt med dekorationer på bord osv.
    Syrener är ju jättefint men dem luktar ju ganska starkt, tips på andra fina blommor i lila mottages gärna + allt annat också såklart

  • Svar på tråden Ni med lila färgtema, hur tänker ni dekorera???
  • Drumme­lflick­a
    Äldre 20 Aug 12:51
    #11

    Vi gifter oss den 26 sep detta år.. så det börjar närma sig! Mycket att få ihop så allt klaffar!

  • kullab­erg
    Äldre 20 Aug 12:52
    #12

    Haha, mer eller mindre samma sak för oss!
    Dessutom tyckte han att vi skulle ha lila för att det är en av mina favoritfärger. Jag är supernöjd med lila som färgval, det kommer bli hur fint som helst!

  • kullab­erg
    Äldre 20 Aug 12:53
    #13
    Drummelflicka skrev 2009-08-20 12:51:04 följande:
    Vi gifter oss den 26 sep detta år.. så det börjar närma sig! Mycket att få ihop så allt klaffar!
    ÅÅ vad spännande! Kan man få tag på ljung när som helst under året? Vet du det?
  • Flygan­de taxen
    Äldre 20 Aug 13:04
    #14

    Jag ska inte ha lila, utan rött, men kan komma med lite dekorationstips i alla fall

    På borden ska vi ha massor av röda ljuslyktor i olika former och modeller. Det ska också finnas klara ljuslyktor och i dom sätter jag röda värmeljus (såna som är i genomskinlig plastkopp). Då får man massor med färg på bordet

  • kullab­erg
    Äldre 20 Aug 13:14
    #15

    Ja, jag skulle också vilja ha lite ljuslyktor i färg, men är det jag som har inbillat mig men jag tycker just lila verkar vara svårt att hitta. Eller egentligen vill jag ju ha lila och limegröna ljuslyktor. iitala har ju sin kiwi serie, men det är lite väl dyrt tycker jag... Man behöver ju en hel del.

  • Flygan­de taxen
    Äldre 20 Aug 13:16
    #16

    "Billighets"-ljuslyktor i lila borde nog inte avra svårt att hitta nu när sommaren börjar vara slut. Lila är ju lite av en somarfärg, så man tycker de borde rea ut såna.
    Själv handlar jag dock mina lyktor på loppis

    Och lila värmeljus i plastkopp säljer de väldigt billigt på Jotex nu!

  • kullab­erg
    Äldre 20 Aug 13:17
    #17

    Ja jag får leta bättre

    jotex vad är det?

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 13:21
    #18

     


    kullaberg skrev 2009-08-20 13:17:47 följande:
    Ja jag får leta bättre jotex vad är det?

    Kom på en sak!!! Har du dollar store i närheten av dig, dem brukar sälja
    lyktor jättebilligt, typ 3st för 10kr. Och dem har massor av färger. Dit ska jag
    göra ett besök, har bara 4mil till närmsta butik

  • kullab­erg
    Äldre 20 Aug 13:23
    #19

    Nope ingen dollar store heller vad jag vet iaf

    Kanske Lagerhaus eller så har billiga lyktor. Ska ut på ordentlig jakt en dag snart tror jag

  • Lyckli­gTjej
    Äldre 20 Aug 13:26
    #20

     


    Flygande taxen skrev 2009-08-20 13:16:38 följande:
    "Billighets"-ljuslyktor i lila borde nog inte avra svårt att hitta nu när sommaren börjar vara slut. Lila är ju lite av en somarfärg, så man tycker de borde rea ut såna.Själv handlar jag dock mina lyktor på loppis Och lila värmeljus i plastkopp säljer de väldigt billigt på Jotex nu!

    Tack för tipset om Jotex!!!
    Måste passa på att beställa nu innan dem tar slut

Svar på tråden Ni med lila färgtema, hur tänker ni dekorera???