• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Jenny står brud 090801

    Förresten har vi inte hört något från Bruttan idag va? Undra hur det är med henne. Hoppas att hon mår lite bättre...

  • Daa

    Jenny: låter som en bra dag, att sitta på altanen Skönt att du är på bättringsvägen.

  • Ankan80

    Skönt att du mår bättre nu Daa och att maken äntligen får pusta ut....tufft med besiktning av bil...

  • Daa

    Hej Ankan!
    Hur mår du?

    Normalt blir maken inte såhär till sig i trasorna för en bilbesiktning.
    Det var bilen han byggt som besiktades idag. *känner mig lite stolt*

  • Ankan80

    Aha...då förstår jag verkligen.....har också en bilbyggare här hemma

    Jag mår bara bra, förutom lite illamående....:-P

  • Daa

    Kul. Vad blir det för bil?

    Men ditt illamående är hanterbart?


    Ankan80 skrev 2009-09-11 18:29:50 följande:
    Aha...då förstår jag verkligen.....har också en bilbyggare här hemma Jag mår bara bra, förutom lite illamående....:-P
  • Ninnnis

    Jag skulle precis fråga om han hade byggt bilen själv, Daa. Jag undrade varför en bilbesiktning var en så big deal, men nu förstår jag!

    Skönt att du mår lite bättre nu. Nya tag på jobbet nästa vecka! Heja dig

  • Fjällbruttan

    Hej....
    Jag mår illa, jag mår illa, jag mår illa...
    annars är det ...ok...

    Igår var jag och hjälpte gubbens jatlag att slakta... UÄCK!!!!
    De är så totalt lost på vad som är vad på en älg så jag gickom kring och pekade och visade... knaprade morot, drack te´ur en termosmugg och efter två timmar for jag hem (skyllde på Saga) och kräktes....

    Sen tog jag alla barnen när stora tjejerna kommit från skolan och så for vi ner till ån och eldade och grillade med min illamåendekompis
    Det var skönt.

    Vi gjorde pizza hemma till hela familjen, åt  så jag sprack och somnade kl 22....
    vaknade inatt vi 4 av at jag var helt säker på att jag fick MF, så fruktansvärt ont i magen, kunde knappt andas!
    Fick gå på toa och efter en halvtimme bajsade ... sen lättade det efter en timme och så somnade jag om...Men jag var helt säker på att jag skulle hitta blod på toapappret!! Men inget än så länge... och jag mår illa......igen

    Nu har vi berättat det för våra föräldrar, pappa undrade när vi skulle bygga ut huset
    mattias pappa tittade bara på Saga och sa-Ska du få en lillasyster??
    Mattias mamma blev glad och sa grattis... jag orkade inte vara med och berätta det, känner att jag klarar inga motgångar just nu och svärfar är ju ... lite surelak minst sagt..!

    Hoppas ni får ne underbar lördag, själv ska jag försöka byta gardiner i ett rum i alla fall

    Kram till er alla och ursäkta egoinlägg, tänker på er i alla fall!

    hvidis, det är din bebis, känn vad du vill! Du behöver inte tycka om svärmors besök!
    Jag tyckte en timme i taget var lagom att börja med, inte fem dagar! Kram

  • Ninnnis

    God morgon!

    Tur att jaktlaget har dig, Bruttan! Läskigt med magont, men skönt att det inte kommer blod.

    Testade negativt imorse igen, så nu har jag bestämt mig för att kroppen bara krånglar (igen). Har haft grym huvudvärk i två dagar, och den försvinner endast med starka tabletter som man inte ska ta när man är gravid. Eftersom jag uppenbarligen inte är gravid och tycker det är onödigt att plågas i onödan så tog jag en stark tablett nyss. Det är ju liksom trist om jag ska ha überhuvudvärk och nästan inte fungera bara för att det eventuellt kanske finns en mikroskopisk chans att jag skulle vara gravid...

    Nu ska vi packa ryggsäcken med matsäck och köra till Österlen och promenera och låta vovven bada lite

    Ha en trevlig lördag, mina vänner!

  • ingenjörsbruden

    Men va tusan tjejer....sitter ni inte o väntar vid tangentborden när JAG....en lördagkväll passar på att titta in o uppdatera er?!

    Hahaha!

    Tack så himla jättemkt för alla lyckönskningar o tumhållningar.
    Det var en pärs....vetismén fortfarande om det verkligen var värt det....hade helvetiskt ont fr tidig onsdagsmorgon o fick inte epidural förrän 18 h senare pga att jag inte var tillräckligt öppen....o jag kan säga att jag tjatade o bad om att få det så FORT som det var tekniskt möjligt! Så superwoman....hahahaha...nja...DET var jag inte....

    O lustgas....det kan de stoppa upp ngn stans där solen inte lyser....var ett av de få smärtlindrande jag kunde få....o jag blev SÅ JÄKLA illamående....så jag kunde inte nyttja gasens smärtlindring fullt ut heller....fick inte behålla mer en en rostad macka på 22 h.........

    I övrigt så gick det bra...jag var en jäkel på att krysta iallafall...tur man e bra på ngt!
    Kanske lite FÖR bra....för jag sprack en del....dock bara ytligt...så jag är lite öm men fullt rörlig.
    Vårt lilla bus kom till världen 06.16.
    Maken hade inte koll på att de är gråblå efter "passagen" så han blev jätterädd...men stumpan började skrika rätt snabbt...
    Hon började suga på bröstet nästan direkt...o vilket tag!!

    Så klart blev det avd 44 pga min graviddiabetes (som jag inte har haft....)
    Stumpan fick tillmatning utöver min amning direkt fr början....så hon hade faktiskt gått upp 10 g idag när vi åkte hem....o ja...hon äter som en häst!

    I o med att man ligger på sal...så blir det vad det blir...stökigt med andra barn o föräldrar som stökar o bökar...första natten var HEMSK....vi var bara 3 i salen men en av mammorna hade fått problem med epiduralen....(sällsynt komplikation som var stora anledningen till att jag eg inte ville ha den)...så hon låg o gnydde o klagade HELA natten....
    O så var ju vår lillastumpa helt omättlig o ville vara vid bröstet HELA tiden..har ett sugbehov som fick bm att baxna!

    Stumpan hade liksom sugblåsor på händerna redan när hon föddes....har legat o stutta o sugit på händerna i magen...

    Nåja...vi åkte hem idag...2,5 dygn efter förlossningen o det känns helt underbart! Längtar efter att få sova i egen säng!
    Stumpan är så duktig så...ammar massor...får lite tillägg (bara tills min amning är helt igång) o sen sover hon i 4 h i sträck...GÖTT!

    O ja...det lutar åt Isabella....kallar henne Bella lite på test nu....o det passar bra...för hon är SÅ HIMLA söt! (ugglan tycker ju bäst om sina ungar ju...hahhaha)
    Fick höra av barnläkaren att hon hade ett jättevackert huvud....dr trodde att det var ett kejsarsnittsbarn...blev helt häpen när hon fick höra att det var vanlig vaginal förlossning.
    Knasigt att man kan bli stolt för sådan saker...hahahha!

    EN massa
    från oss!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan