• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Daa

    Åh.
    Så lätt saboteras allt positivt tänkande...
    Det sista som händer på den här arbetsveckan är ett fett misslyckande. Jag känner mig usel och sjukt inkompetent och kan inte komma på ett enda exempel som tyder på att det inte är fullt så illa. Vill bara dra nåt gammalt över mig. Eller, det behöver inte vara gammalt, bara det är heltäckande.
    *gnäll*

    Kul att höra av dig, Hvidis.

    Förresten så klarade makens bil besiktningen, så det är en stor dag för honom.

    Kram på er.

  • lanovia 08

    Hvidis jag vet ju inte än hur känslorna är när man väl sitter där med sitt lilla liv. Men jag har börjat ana... Ond satkärring är du defintivt inte! Gör det som känns rätt för er.
    Är helt säker på att det kommer gå bra när svärmor kommer. Ni får försöka hålla enad front.
    Känns hon för jobbig så kom ihåg att hon är farmor och älskar erat barn också (även om det inte hindrar din rätt till att bli irriterad)hon menar förmodligen bara väl.


    Hvidbrud skrev 2009-09-11 14:58:11 följande:
    Åh, den välförtjänta svimningen på schäslongen!!! Den förtjänar du mer än någon blommis!Nä... inget namn... vi är inte kloka...Blommis, ja, precis så käns det! Jag har verkligen kämpat för att det bara skulle vara hon och inte restan av familjen samtidigt plus att det först blev nu när hon är en månad och att det bara blev 5 nätter. Jag är en ond satkärring som vill hålla familjen utanför....
  • lanovia 08

    hehe... nyfiken skall man vara annars får man inget veta.

    Vi skall dit och hälsa på en utav mina barndomsvänner. skall bli så kul att träffa henne, är nog nästan 6 mån sedan sist.
    Därefter åker vi till oslo och makens släkt och därefter skall vi o mysa med valp innan vi kommer hem igen.
    så det kommer nog bli tyst från mig närmsta veckan.

    Nu måste jag tokjobba sista 30 min så jag hinner klart.


    Ninnnis skrev 2009-09-11 14:12:48 följande:
    Då får jag väl ta ner skylten då.. Vad ska ni göra i Örebro? *nyfiken i en strut tittar ut*
  • Ninnnis

    Nä men Daa, gumman! Inte kan det väl vara så illa så att det överskuggar allt bra du har gjort den här veckan? Jag råkar ju veta att du är lite av en "one of a kind" på din arbetsplats, så jag är helt säker på att du är fantastiskt duktig på det du gör! Misstag gör vi alla, det handlar bara om att erkänna dem och rätta till dem så gott man kan.

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

  • Ninnnis

    Tack för att du stillade min nyfikenhet, Lanovia! När kommer ni hem från Oslo? Inte vara datorlös hela veckan väl? *orolig* Ha en riktigt trevlig helg och semestervecka i alla fall!

    Själv är jag glad för att maken & vovven kommer hem ikväll och maken är hemma ända till tisdag eftermiddag. Sen är han i Tyskland till torsdag eftermiddag, och sen hemma igen till nästa måndag. Vovven är alltså hemma (med hjälp av lite hundvakt) hela nästa vecka. I like!

  • lanovia 08

    Så lite så Ninnis.
    Från Oslo kommer vi på onsdag till mina föräldrar, så då kommer jag till dator. Innan dess finns risk att det blir datorlöst.

    Vad mysigt att få hem de två karlarna. Och trevligt att få ha vovven hemma nästa vecka.

    Nu väntar maken på utsidan.

    ha en bra helg allihopa! *kramar*

  • Daa

    Hemma igen. Nu känns det bättre, för jag har återupptagit det positiva tänkandet. Konstigt, ibland räcker det att vara ett riktigt osympatiskt gnälligt mähä en liten stund för att jag ska kunna komma tillbaka.
    Idag skulle jag försöka rädda något jag ställt till med tidigare (kan vara så tidigt som förra fredagen då jag jobbade upprörd i mitt innersta (alltså strax efter att jag förvandlats till ett nervvrak pga att indianerna maskerade sitt besök till MF)), men jag misslyckades hur jag än gjorde. Och där blev jag tvungen att lämna det. Mission failed.
    Tack för peppningarna iaf.

    Hvidis, inte är du någon ond satkärring. Det låter som om dina känslor är ganska naturliga.

    Lanovia: hoppas ni får en fin semester!

    Ninnis: härligt att få hem båda pluttarna

    Blomman: snart blir det soffan. Snart, snart... *klappar förtjust händerna*

    Maken är helt slut. Han har visst varit vansinnigt nervös inför besiktningen. "Det känns som om jag sprungit en mil! Jag har ju knappt ens stått idag!"

  • Jenny står brud 090801

    Idag mår jag bättre, så istället för att ha tillbringat dagen i sängen (det kan ju oxå vara mysigt ) har jag suttit på altanen i solen. Åhh vad det är häligt med höst... när det är fint väder

    lanovia: Ha det jättehärligt på semestern. Men vi kommer att sakna dig om det dröjer sååå länge tills du är här igen.

    Daa: *Ger dig en stor kram*

    Blomman: Hoppas att alla flyttlådor går in i flyttbilen som ni tänkt. Och NJUT verkligen imorgon när ni är i ERT hus!

    Hvidis: Skönt att höra att allt är bra med er. Förstår hur du tänker över svärmor, jag hade garanterat kännt likadant. Men det kommer gå bra, tänk nu har ni ju er lilla prinsessa. Då kan det ju inte bli annat än underbart!!! Kul även att få en liten rapport över hur det är med Ingis...

    Ninnis: Passa på och njut av maken nu när du har han hemma några dagar. LÅter mysigt, och så vovven såklart.

    Och Såklart en stora kram till alla.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan