• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

    Åh men lilla vovven!

    *kramar om lanovia*

    lanovia 08 skrev 2009-08-28 23:51:15 följande:


    Den gamla trötta hunden, finns nu inte mera. Vi satte oss i TV-soffan strax innan nio för att mysa och ta det lugnt. Helt plötsligt började hunden rycka konstigt med huvudet vilket slutade i ett rejält epilepsianfall, vi åkte iväg till Blåstjärnan. Efter ytterligare ett anfall och snabb undersökning av honom blev slutsattsen att antingen måste de göra en stor ordentlig undersökning (Dv.s röntgen massa prover etc etc) eller så var det dags att låta honom sova för gott.Då han var 11 år och varit trött de sista så visste jag redan vad mina föräldrar skulle säga men ringde ändå och pratade med dem.Nu sover han som sagt gott. *gråter i mängder*
  • Daa

    Åh nej, lanovia, den gamla trötta hunden...
    De lever länge nog för att bli en nästan oumbärlig del av familjen. *kramar*
    Mina föräldrar fick ta bort en av sina i sommar. En otroligt gullig och mycket kärleksfull varelse som man inte kunde låta bli att älska. Det blev lite tomt.

    Blomman: mycket skattepengar blir det... Kommer budgivningen att fortsätta idag, eller tar de paus för helgen?

    Ninnis: ha en underbar myshelg!

    Hjälp, vad det regnar här. Maken har åkt iväg på en biltävling, han ska hjälpa en kompis som ska köra, men det kommer inte bli mycket köra av om det regnar såhär.
    Ett par kompisar hade planer på att köra gocart och släpa med mig på det, men det blir nog inte så mycket av det heller.
    Nåja, fick en skön sovmorgon iaf.

    *vinkar till alla*

  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-08-28 18:26:02 följande:
    Hahahaha..skrattar nervöst och glatt på samma gång.Nyss ringde det en kvinna och undrade om jag ville komma på anställningsintervju...haha....hihi....bara sådär liksom...tydligen min gamla chef som namedroppat mitt namn och de var i desperat behov av en sån som jag... Intervjun är på måndag kl. 12....håll tummarna!!!!!!
    Nämen va roligt!!!
    *kniper med allt som går *
  • passionsblomman

    Daa, det är väl så att det pågår hela tiden, om någon vill lägga ett bud så är mäklaren lika tillgänglig nu som annars, men det kan nog bli ettuppehåll nu över helgen, för det var några som höll på och väntade på bankbesked och så, som skulle säga sitt på måndag.

  • ingenjörsbruden

    Ninnis: Har du aldrig hör uttrycket " Det veti smeden"? Typ det veti tusan! Insåg att det var längesen jag användt det...jag behöver damma av lite skånska kanske!

    Blommis: Va roligt att ni kommit så långt över utgångsbudet....håller allt vad jag kan för att det ska fortsätta upp upp uppp!
    Blev det lättare för herr Blommis med skämmisburken när det plingat i mobilen? JAG hade def haft svårt att koncentrera mig då iallafall!

    LAnovia: Låter klokt att hoppa över fredagsbjudningen om svägerskan är krasslig....men allt vad jag läst på om influensan...så är den lite värre än vanlig influensa...men inte så farlig som tidningarna försöker att få oss att tro.
    Läste faktiskt en artikel i aftonbladet igår om några som haft influensan....o att de tyckte att media blåst upp allt jättemkt...var även en tjej som fick influensan när hon var BF+4 dagar men det var inga problem....men tror att om man är lite känslig sen innan så kan det slå hårdare.
    Men inte utsätta sig i onödan.....inte utmana ödet.
    Låter mysigt att vara hundvakt....även om den är till åren... man får njuta extra mkt av den tiden man har med dem.

    *Vinkar glatt till Leksi o Jenny* Har för mig att jag skulle kommentera ngt...men ja....*blankt i huvudet*

  • ingenjörsbruden

    lanovia 08 skrev 2009-08-28 23:51:15 följande:


    Den gamla trötta hunden, finns nu inte mera. Vi satte oss i TV-soffan strax innan nio för att mysa och ta det lugnt. Helt plötsligt började hunden rycka konstigt med huvudet vilket slutade i ett rejält epilepsianfall, vi åkte iväg till Blåstjärnan. Efter ytterligare ett anfall och snabb undersökning av honom blev slutsattsen att antingen måste de göra en stor ordentlig undersökning (Dv.s röntgen massa prover etc etc) eller så var det dags att låta honom sova för gott.Då han var 11 år och varit trött de sista så visste jag redan vad mina föräldrar skulle säga men ringde ändå och pratade med dem.Nu sover han som sagt gott. *gråter i mängder*
    Nämen förlåt lanovia....jag missade helt de sista 3 inläggen!!!


    Gud va jobbigt!! *kramar om massor o känner mig som en riktig heffaklump i ett glashus....*
    O jag som tänkte att ni skulle ha det mysigt o njuta tillsammans denna veckan....*snyft*
    Skönt att ni var hemma så att vovven inte behövde vara ensam den sista stunden. *tårarna sprutar här*
  • Daa

    Låter klokt


    passionsblomman skrev 2009-08-29 09:42:57 följande:
    Jag sa inget till honom förrän han fullgjort sin uppgift!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan