• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Daa

    *vinkar hej'rå till Bruttan som drar på svampplockaräventyr*

    Ninnis och Ingis: har haft kul åt era fredagsspämm. Kunde tyvärr inte delta ens på lunchen eftersom det har varit massa studiebesök (nåja, några iaf) på jobbet (det ser onekligen inte bra ut att ha BT uppe då )

    Grå katt: hoppas illamåendet ger med sig, så du kan få i dig lite vettig frukost. Det där låter jättejobbigt. Kram på dig.

    Lanovia: helt rätt att vara försiktig. En trött stackars gammal hund... Vad är det för ras? Krama den från mig.

    Blomman: *kniper för mer pengar och en ny härlig soffa*

    Jessica: passa på nu att ta det riktigt lugnt ikväll.

    Kram på er.

  • Ankan80

    Hahahaha..skrattar nervöst och glatt på samma gång.

    Nyss ringde det en kvinna och undrade om jag ville komma på anställningsintervju...haha....hihi....bara sådär liksom...

    tydligen min gamla chef som namedroppat mitt namn och de var i desperat behov av en sån som jag...



    Intervjun är på måndag kl. 12....håll tummarna!!!!!!

  • Daa

    Spännande *kan höra det nervösa och glada skrattet*.

    Här hålls tummar.


    Ankan80 skrev 2009-08-28 18:26:02 följande:
    Hahahaha..skrattar nervöst och glatt på samma gång.Nyss ringde det en kvinna och undrade om jag ville komma på anställningsintervju...haha....hihi....bara sådär liksom...tydligen min gamla chef som namedroppat mitt namn och de var i desperat behov av en sån som jag... Intervjun är på måndag kl. 12....håll tummarna!!!!!!
  • passionsblomman

    Ankan vad spännande!

    Usch, man orkar inte riktigt med allt spännande just nu nästan!

    Nu ska jag fira dagens framgångar med att äta....

    ...Svenska kräftor....

    Fick svar på senaste budet med 25 till, så nu har det faktiskt gått upp 250 000 över vårt utgångsbud, och det är två par som fortfarande diskuterar och ska återkomma, så kanske kanske är det inte riktigt stopp än.

    Det är värt ett gäng kräftor!

    Och ja Ninnis, det är nya orten jobbintervjuer numera hålls för.

    Inseminariet återstår att se hur det gick...tillbaka igen på söndag och så nytt räknande efter det.
    Visst tusan! Jag ska ju ta min spruta nu snart också! *slut i huvet*

  • Ninnnis

    Gött, Ankan! Headhuntad och allt Vad kul, lycka till!

    Hej Leksi! Trist att du mår dåligt, men det är ju för en god sak... Frågan är bara om hundar (och katter) kräks för att de äter gräs, eller äter gräs för att kräkas?

    Blommis, heja budgivningen och heja jobbintervjuerna och heja inseminarierna! Och heja dig som tar spruta på dig själv... *impad* Släng gärna hit en kräfta, den kan jag ta som förätt innan tacosen (fler som gillar tacos på fredagar...)

    Leksi, jag inboxar!

    Maken kommer hem när som helst, jag och vovven har precis varit ute på promenad och har landat i soffan igen, friidrott nu. I helgen blir det skogspromenader, bröllopsdag och allmänt mys!

  • passionsblomman

    Ja hejja hejja!

    Jag har just kollat upp hur det är med den där reavinstskatten.
    jag visste faktiskt inte att vi får skatta bort hela 30% av vinsten vi gö på stugförsäljningen!

    Det var 20% tom 2008, och nu är det 30%!!!
    Fyyy vad lite det blir kvar då!

    Säg att man gör en vinst på 400 000 tex, då får man ju bara behålla 280 000! Så, sak man stoppa in 300 000 i ett nytt huslån vill det till att man tjänar lite mer då...

    Alltså behöver det bli lite bättre bud än nu, oavsett soffa.

  • lanovia 08

    Den gamla trötta hunden, finns nu inte mera.
    Vi satte oss i TV-soffan strax innan nio för att mysa och ta det lugnt. Helt plötsligt började hunden rycka konstigt med huvudet vilket slutade i ett rejält epilepsianfall, vi åkte iväg till Blåstjärnan. Efter ytterligare ett anfall och snabb undersökning av honom blev slutsattsen att antingen måste de göra en stor ordentlig undersökning (Dv.s röntgen massa prover etc etc) eller så var det dags att låta honom sova för gott.
    Då han var 11 år och varit trött de sista så visste jag redan vad mina föräldrar skulle säga men ringde ändå och pratade med dem.
    Nu sover han som sagt gott. *gråter i mängder*

Svar på tråden I vått och torrt och väntan