• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fjällbruttan

    Tack för alla grattis
    Men du har fel Ingis, det var inte när vi for hem utan byxor från kantarellplockningen
    Eftersom jag inte kunde sova i natt så satt jag och kollade almenackan... jag tror abselut (med läspning) att + blev när jag hälsade på mannen i den lilla boden på jobbet

    Om nu allt går vägen, jag är faktiskt skiträdd för allt just nu och tycker att det är rätt läskigt, men om det går vägen och det blir en polke, då måste han heta Jan
    Det var nämligen vid liften Jan Express... maken väser bara RUT!

    Men, jag känner mig absolut inte gravid, förutom att jag somnat ett par eftermiddagaar, vilket lika gärna kunde var förkylningen, och så grät jag floder igår över Blommna taskiga besked!

    Ninnis, vill se Vovven nu!

    Och Hvidis, bild på lill-muffin??
    Du kanske kan inboxa om du inte vill ha hennes bild spridd överallt, men jag är så nyfiken! Åhh tänk att få snusa bebisdoft!!

    Ingis, minnet är kasst som alltid, när har du BF??

  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-25 10:45:22 följande:
    Men VA!!!! BRUTTAN! GRATTIS!!! Gud, jag var så självupptagen igår att jag inte fattade att det var ett SÅNT plus du menade. Jag trodde du hade utslag för ÄL.*förvirrad*Shit vad roligt! *kramar jättehårt*Lanovia, jag tror M på kliniken ringer under dagen.Ankan, vad trist med varsel! MEN kanske är det våår Herres sätt att ge dig en mycket lugn sluthalva av din graviditet? Jag menar, du lär ju knappast få en ny tjänst med magen i vädret och då blir det ju nästan som att få havandeskapspenning eller så. Då kan du boa och ta hand om dig så som alla gravida borde få...Sedan får du ett nytt värstingjobb efter din mammaledighet! Ingis: BRA hit med sprit bara! Det behövs, för härhemma är hela familjen totalt genomförkylda idag! *fräser*Ninnis: VOVVE!!! Grattis till lilla den! Bild till galleriet??? Leksi: Vi hade inskrivning först v 10 och blodprov för järnvärden och urinprov för att kolla äggvita, samt blodtryck var väl typ vad som hölls koll på under graviiteten förutom att de lyssnade på hjärtat och mätte magen.UL hade inte vi förrän v16 och sedan fick just vi ytterligare ett för att moderkakan låg lågt (som på Hvidis). Det verkar ha blivit vanligare med fler UL tycker jag, de flesta jag känner "fick" bara ett.Jag tror man måste utgå från att allt är bra och normalt, annrs blir man ju galen av oro. Man kan ju ändå aldrig kolla allt innan födseln.
    *kutar som ett skållat troll o hämtar ytterligare ett par baljor...varm kir o apelsin i en, varm choklad med rom i en, whiskey i den största baljan.....o så massor med sugrör....slööööööörp...aaaaahhh....vickar ner baken bekvämt i soffan o hivar upp en bal med näsdukar o näspray....blåser några näsor o tar tempen på några brudar (I MUNNEN ).....lägger filtar om o bäddar ner alla förkylda bt-flickor*

    Hoppas att M ringer dig snart, Blommis, så du kan få lite mer kött på benen.

    Vi kommer att ha grymt många UL jämfört med många andra...CUB-testet, RUL v 18, RUL v32 o så ska vi på UL nu på måndag o kolla storleken på battingen....i skåne så får man UL i v 18 o 32...men det är inte alla landsting som har det så...man kan alltid gå privat om man vill.

    Bruttan: Hahahaha ska ni verkligen döpa pojkstackaren efter liften...hahahaha.....stackarn! Tycker iofs att Jan är bättre än Rut på en pojke... Men jag är lite gammaldags kanske?! Annars kanske Bo....efter Bo-den som ni huserade i...hihihihi Mitt minne är osså kasst....men som tur e så är vi beräknade till 090909...o det är rätt lagom att komma ihåg!
  • Ankan80

    Någon som kan laga lite stuvade makaroner till mig??
    Har varit sugen på det ett tag nu

  • passionsblomman

    Jag är en fena på det! Min sons favvorätt.

    *stuvar med grädde och sskickar över*


    Ankan80 skrev 2009-08-25 11:42:27 följande:
    Någon som kan laga lite stuvade makaroner till mig??Har varit sugen på det ett tag nu
  • Daa

    Hellooo...

    Ingis, gulligt att ta hand om oss. Tror din kur kan ha funkat. Muskelvärken som fick mig att tänka "uh-oh, grissjukan!" är borta idag
    Fiiiint BF-datum.

    Ankan: skönt att ni inte behöver ha ekonomin som ett stressmoment iaf. Trist iofs, men som Blomman säger kan det ju vara skönt att ta det lite lugnt mot slutet av graviditeten.

    Bruttan, tänkte det när jag såg nyheten om ditt plus: var det besöket på makens jobb som gjorde det?

    Blomman: håller tummar och tår för positiva nyheter från kliniken.

    Lanovi: jobbigt med yrsel. Känns det bättre nu?

  • Daa

    Jomen, förresten: är det någon som är i Göteborgstrakten 10 oktober och vill se efter/hänga med en strandsatt norrbottning?
    (alltså, jag )

  • Ankan80

    tackar!!! MMMMM!


    passionsblomman skrev 2009-08-25 11:43:30 följande:
    Jag är en fena på det! Min sons favvorätt.*stuvar med grädde och sskickar över*
  • lanovia 08

    JA!!!!!!


    Daa skrev 2009-08-25 11:49:30 följande:
    Jomen, förresten: är det någon som är i Göteborgstrakten 10 oktober och vill se efter/hänga med en strandsatt norrbottning?(alltså, jag )
  • lanovia 08

    Bruttan, Rut funderar vi på som andranamn, dock bara om det blir en tjej, låter lite grymt mot en kille.
    Båda våra farmödrar hette det så hade varit lite roligt att kunna döpa efter dem.
    Också är jag trotsig som alltid. Båda våra mödrar har sagt att vi måste döpa en ev tjej till X i andra namn. Detta eftersom svärmor heter det, min mor, jag och svägerska har det som andra namn. Alltså är det tydligen ett måste att vi för vidare det namnet. Och ju mer krav som uttalas om detta desto mer anti blir jag.
    Trotsig? Jag? Nä!!!

  • Fjällbruttan

     


     


    ingenjörsbruden skrev 2009-08-25 11:33:43 följande:
     Bruttan: Hahahaha ska ni verkligen döpa pojkstackaren efter liften...hahahaha.....stackarn! Tycker iofs att Jan är bättre än Rut på en pojke... Men jag är lite gammaldags kanske?! Annars kanske Bo....efter Bo-den som ni huserade i...hihihihi Mitt minne är osså kasst....men som tur e så är vi beräknade till 090909...o det är rätt lagom att komma ihåg!

    Snyggt datum
    070809 kom Saga, ganska lätt det med!

    Alltså, nu kanske inte Jan är det vackraste namnet jag vet, men som mellannamn i alla fall... mannens chef heter Jan(allmänt kallad PappaJanen av oss just nu , hans dotter säger så ) och liften är döpt efter honom... Men jag tror mannen tycker det är för avslöjande Bo var ett hrmm..ehh.. intressant förslag
    mattias tror redan att det blir en tjej.. har ju tre sen förut, därav namnet Rut....

    Enda jag får i huvudet då är:
    -Släpp din känguru ut Rut, släppdin känguru ut... kommer tralla skiten hela dagen!

    Slurpar i mig choklad utan rom och undrar om vi kan kolla på nån bra film, typ morden i midsummer eller så?
    Behöver hjälp förresten, vi har en hel låda skumpa kvar sen bröllopet, är lite rädd att den ska bli dålig, kan ni komma hit och dricka upp den( ja alltså innehållet, inte lådan)

    Snor åt mig en tallrik stuvade makaroner och toppar med några köttbullar!

    Kram på er, nu ska jag läsa om skatter och avgifter....

Svar på tråden I vått och torrt och väntan